Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#404601
Kruimel schreef: Misschien zou het dan bij 1x per dag nog beter gaan?
Ik denk niet dat zij genoeg in een keer zal eten om aan haar dagbehoefte te voldoen. :( Ook dit kan ik een keer proberen, maar ik ga niet alles tegelijk proberen. Waar ik me druk om zal maken met een keer per dag eten is als ze weer afvalt. want ze is echt mager, zoals in brand mager, geen gram vet te bespeuren, nergens :(.
#404638
conleeuw schreef: Ik denk niet dat zij genoeg in een keer zal eten om aan haar dagbehoefte te voldoen. :( Ook dit kan ik een keer proberen, maar ik ga niet alles tegelijk proberen. Waar ik me druk om zal maken met een keer per dag eten is als ze weer afvalt. want ze is echt mager, zoals in brand mager, geen gram vet te bespeuren, nergens :(.
Ja, zo was Tara ook en daarom voerde ik heel zorgzaam 2x per dag. Waardoor ze nog minder honger had en dus nog minder at. En het ook nog eens slechter verteerde. En Kátur is een zeurneur die bij vaker voeren ook niet meer eet. Hoe minder vaak ik voer hoe meer ze in totaal eten en hoe beter ze het verteren. Ze hebben nl echt honger tegen de tijd dat ze weer wat krijgen, en eten dan ook lekker alles op. En omdat het rustig kan verteren zonder dat er korte tijd later weer wat bijgegooid wordt benutten ze het voedsel ook beter.
Door conleeuw
#404653
Kruimel schreef: Ja, zo was Tara ook en daarom voerde ik heel zorgzaam 2x per dag. Waardoor ze nog minder honger had en dus nog minder at. En het ook nog eens slechter verteerde. En Kátur is een zeurneur die bij vaker voeren ook niet meer eet. Hoe minder vaak ik voer hoe meer ze in totaal eten en hoe beter ze het verteren. Ze hebben nl echt honger tegen de tijd dat ze weer wat krijgen, en eten dan ook lekker alles op. En omdat het rustig kan verteren zonder dat er korte tijd later weer wat bijgegooid wordt benutten ze het voedsel ook beter.
Dus ook een keer per dag is het overwegen waard. Jazz heeft wel goede ontlasting, dus ik denk dat de vertering wel goed zit.
Door conleeuw
#404814
nou bedankt ieder voor jullie input, dacht ik de goude ei te hebben gevonden, is het een windei ;D, ik heb al aan een aantal versvoerende deerhound mensen geschreven of zij nog wat zinnigs toe te voegen hebben. Maar ik moet maar lang, en diep nadenken hoe en wat ik precies wil.
Voor deze week gaan we gewoon nog balletjes voeren, en natuurlijk wat ik er aan barf in kan proppen, plan trekken voor volgende week........
Door Lizzy
#405516
conleeuw schreef: nou bedankt ieder voor jullie input, dacht ik de goude ei te hebben gevonden, is het een windei ;D, ik heb al aan een aantal versvoerende deerhound mensen geschreven of zij nog wat zinnigs toe te voegen hebben. Maar ik moet maar lang, en diep nadenken hoe en wat ik precies wil.
Voor deze week gaan we gewoon nog balletjes voeren, en natuurlijk wat ik er aan barf in kan proppen, plan trekken voor volgende week........
Nou, of het een windei is weet ik niet... het werkt wel, satinball (kan ook niet anders). Je kunt het natuurlijk gewoon een tijdje proberen om te kijken hoe het gaat en hoe het jou bevalt! Je zou ook een beetje wat dingen kunnen vervangen voor kwalitatief net iets beters. Ik zou bijv. zelf geen Brinta of Bambix ofzo geven, maar puur 5-granenvlokken uit de reformwinkel. Deze moeten 8 uur geweekt worden. OK, ook deze vlokken zijn verhit geweest, maar niet heel erg verhit en tevens zit er een mooie mix van granen in....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door