Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
#397107
Af en toe krijgen mijn honden vlees die toch een beetje een luchtje heb.
Nou vraag ik mij af, wanneer is vlees te ??
Hoe weet ik het
???
Door Peet
#397109
Als het echt groenig en rottend is,.,,nou, dat ruik je écht hoor. :-X ;) Ik zou het dan niet meer geven. Ook als er beesjus (maden ofzo) in zitten, dan geef ik het niet

(wuk...lekker onderwerp tijdens de lunch :-X)

Overigens houden honden wel van een 'rijp' vleesje en kunnen ze er doorgaans ook goed tegen (zie maar hoe ze graag een bot begraven: dan rijpt het ook)... ;D
Laatst gewijzigd door Peet op di 04 okt 2005, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#397218
Ik geef heel soms ook vlees met een luchtje en ze zijn er nooit ziek van geweest.
1 keer was ik een bak pens vergeten in de zomer en stond ie net niet te borrelen buiten de koelkast ;D
Door tieneke
#397243
conleeuw schreef: ze krijgen ook wel eens vlees met een luchtje, maar dan een beetje luchtje, wanneer is een luchtje nou te veel luchtje?
Als jezelf weet hoelang het al uit de vriezer is?
Of als het inderdaad half wegloopt.
Door karin2
#397250
hier krijgt mijn hond soms ook vlees met een luchtje of soms een beetje erg .
nooit geen problemen mee gehad
ik geef echter nooit iets beschimmeld !!!
ook broodbeleg dat wat overtijd is krijgt hij weleens als tussendoortje echter wanneer de ham of ander vleesbeleg "plakt " niet ,(heeft ook een héél andere reuk dan zeg maar steak die wat te lang uitligt)
Door conleeuw
#397355
ik heb nog nooit gehad dat ze er ziek van werden, en wil het natuurlijk ook zo houden, vandaag had ik kip met een luchtje, dus ik dacht, ik ga het eens vragen, uiteraard zou ik iets niet voeren als er maden over wandelden, maar steak met een groene tint ga er bij mijn honden wel in, kat is een ander vehaal. Die eet alleen prime meat ;D
Honden schijnen niet echt een keuring dienst te hebben, ik vraag me af, als vlees nou echt te veel luchtje heb, zouden ze dan niet geneigd zijn om er liever in te gaan rollen dan het opeten?
:(
Nou ik ga maar gewoon door, ik heb ook wel eens vlees die de container in ga, omdat ik echt denk dat het niet kan.
Gelukkig niet vaak.
Door conleeuw
#397366
ik heb heel mijn familie al geconditioneerd. Als ze vlees hebben (kip / rund) die ze niet vertrouwen, in een krant, in een zakje, in een compartiment van de vriezer van ma en pa.
tzt krijg ik het. Soms ruikt het helemaal niet of lijkt het nog prima, soms zit er een luchtje aan... ;)
Door tieneke
#397367
conleeuw schreef: ik heb heel mijn familie al geconditioneerd. Als ze vlees hebben (kip / rund) die ze niet vertrouwen, in een krant, in een zakje, in een compartiment van de vriezer van ma en pa.
tzt krijg ik het. Soms ruikt het helemaal niet of lijkt het nog prima, soms zit er een luchtje aan... ;)
Hahaha!!!! dat is een hele goeie ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door