Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#394007
sylvia schreef: Ja maar ik zie dat ze het op dit beter doen dan op de kvv met pre mix, dus neem ik aan dat dit toch veel beter is, Maar tis om het even want ze eten gewoon geen andere dingen. Ja aan vis eten ze haring en zalmmoten (de kop blieven ze niet) en dat ga ik dus echt niet voor ze kopen, dat vindt ik echt te gek worden.
Tja, in dat geval.... Jammer dat ze geen zalmkop eten... Kun je geen dealtje sluiten met je plaatselijke visboer? Dat je de zalmmoten ff komt halen die hij niet heeft kunnen verkopen ;D? Ik denk trouwens dat Pleunie, als ze wat groter is, geen moeite zal hebben met zalmkoppen! Die pups van Erna zijn DOL op vis!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#394048
Lizzy schreef: Tja, in dat geval.... Jammer dat ze geen zalmkop eten... Kun je geen dealtje sluiten met je plaatselijke visboer? Dat je de zalmmoten ff komt halen die hij niet heeft kunnen verkopen ;D? Ik denk trouwens dat Pleunie, als ze wat groter is, geen moeite zal hebben met zalmkoppen! Die pups van Erna zijn DOL op vis!
Ja die lusten het wel, Eden wil ook nog wel wat maar die krijgt niks voor elkaar met een zalmkop, ze loopt er alleen mee te sjouwen en te balen dat ze er niks mee kan.
En ik ben er ook niet rauwig om, hoe denkje dat ze stinken als die vis in dat lange haar zit :-X
Door Lizzy
#394068
sylvia schreef: Ja die lusten het wel, Eden wil ook nog wel wat maar die krijgt niks voor elkaar met een zalmkop, ze loopt er alleen mee te sjouwen en te balen dat ze er niks mee kan.
En ik ben er ook niet rauwig om, hoe denkje dat ze stinken als die vis in dat lange haar zit :-X
'

Ieks! Daar had ik nog niet aan gedacht :-X!! Zelfs in dat korte haar meuren ze nog een dagje of wat :-X ;D!
Door Sofie
#394129
sylvia schreef: Ja die lusten het wel, Eden wil ook nog wel wat maar die krijgt niks voor elkaar met een zalmkop, ze loopt er alleen mee te sjouwen en te balen dat ze er niks mee kan.
En ik ben er ook niet rauwig om, hoe denkje dat ze stinken als die vis in dat lange haar zit :-X
Hier worden de oren netjes in een staartje gebonden als ze vis krijgt...maar dan nog riek je het een dag of 2....... ::)
Door Doedels
#394214
Sofie schreef: Hier worden de oren netjes in een staartje gebonden als ze vis krijgt...maar dan nog riek je het een dag of 2....... ::)
Mmm, heb ik dan van die propere hondjes? Hier ook de oren in een staartje, anders zit een week later nog het vlees in hun oren. Ik snuffel heel vaak aan ze. Maar ze ruiken altijd lekker hoor.
Door Sylvie
#394497
Ik voer ongeveer volgens het prooimodel.
Ze krijgen hier hele kippen, hele vis (meestal makreel of sardines), pens, lever, lamsribben, kalfsbotten, kopvlees. Konijn lusten ze helaas niet. Of ze nou op 10% bot uitkomen weet ik niet. Ik geef wel meer vlees dan vroeger.
Ik zeg niet dat ik nooit groente geef, ze krijgen wel eens een restje groente of snoepen een stukje fruit mee, maar ik voer toch al een jaar ofzo volgens dit model, terwijl ik vroeger veel meer supplementen, GF-mixen enzo gaf.
Ze doen het er heel erg goed op, ik ben erg tevreden :)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#394518
Sofie schreef: Hier worden de oren netjes in een staartje gebonden als ze vis krijgt...maar dan nog riek je het een dag of 2....... ::)

Ik heb kapjes voor de oren, maar om ze nu, een kapje aan te trekken, en een heel pak om de borstharen en de poten vis vrij te houden dat gaat een beetje ver :o ;D


Afbeelding
Door Lizzy
#394559
Sylvie schreef: Ik voer ongeveer volgens het prooimodel.
Ze krijgen hier hele kippen, hele vis (meestal makreel of sardines), pens, lever, lamsribben, kalfsbotten, kopvlees. Konijn lusten ze helaas niet. Of ze nou op 10% bot uitkomen weet ik niet. Ik geef wel meer vlees dan vroeger.
Ik zeg niet dat ik nooit groente geef, ze krijgen wel eens een restje groente of snoepen een stukje fruit mee, maar ik voer toch al een jaar ofzo volgens dit model, terwijl ik vroeger veel meer supplementen, GF-mixen enzo gaf.
Ze doen het er heel erg goed op, ik ben erg tevreden :)
Je schrijft "ze doen het er heel goed op". Merk je verschil met hoe je hiervoor voerde?
Door Sylvie
#394561
Hoi Lizzy, :)

Ja, tot mijn verbazing merkte ik toch verschil. Niet echt een enorm verschil, maar toch. Ik moet toegeven dat ik dat niet had verwacht!
De vachten glansden nog wat meer en ze kregen nog wat meer energie. Speelden ook meer met elkaar. En ze vinden nu iedere maaltijd lekker, vooral Malou kon die GF mixen nog wel eens met lange tanden eten, ook al deed ik er pens ofzo door.
Door Lizzy
#394564
Sylvie schreef: Hoi Lizzy, :)

Ja, tot mijn verbazing merkte ik toch verschil. Niet echt een enorm verschil, maar toch. Ik moet toegeven dat ik dat niet had verwacht!
De vachten glansden nog wat meer en ze kregen nog wat meer energie. Speelden ook meer met elkaar. En ze vinden nu iedere maaltijd lekker, vooral Malou kon die GF mixen nog wel eens met lange tanden eten, ook al deed ik er pens ofzo door.
Hoi Sylvie, nou, dat klinkt goed! Ben je dezelfde afwisseling blijven voeren, qua vlees/bot/orgaan?
Door Sylvie
#394586
Wat bedoel je precies met afwisseling?
Ik geef sommige dagen ieder een halve kip, of een vis, of een botmaaltijd, of vleesmaaltijd, dat soort dingen.
Ik voer qua diersoorten lam, kalf, vis, kip, soms eend en rund. Geit kan ik hier niet krijgen en na het lezen van je *enge* avontuur met de geiterib ga ik voorlopig ook maar niet op zoek naar geit :o
Ik geef wel wat minder orgaanvlees dan een tijd terug, alhoewel ik pens voor het gemak even niet zozeer als orgaanvlees zie, maar meer als nuttige aanvulling op de darmflora.
Door Lizzy
#394588
Sylvie schreef: Wat bedoel je precies met afwisseling?
Ik geef sommige dagen ieder een halve kip, of een vis, of een botmaaltijd, of vleesmaaltijd, dat soort dingen.
Ik voer qua diersoorten lam, kalf, vis, kip, soms eend en rund. Geit kan ik hier niet krijgen en na het lezen van je *enge* avontuur met de geiterib ga ik voorlopig ook maar niet op zoek naar geit :o
Ik geef wel wat minder orgaanvlees dan een tijd terug, alhoewel ik pens voor het gemak even niet zozeer als orgaanvlees zie, maar meer als nuttige aanvulling op de darmflora.
Ben inderdaad niet erg duidelijk. Ik vroeg me dus af of je ten op zichte van 'vroeger' meer afwisselend bent gaan voeren qua diersoorten.
Door Sylvie
#394589
Ehm nee, deze diersoorten deed ik altijd al (nou ja, met uitzondering van eend, die kon ik vroeger niet krijgen). Dat is wat ik hier in het noorden kan krijgen, zeg maar.
Door Lizzy
#394593
Sylvie schreef: Ehm nee, deze diersoorten deed ik altijd al (nou ja, met uitzondering van eend, die kon ik vroeger niet krijgen). Dat is wat ik hier in het noorden kan krijgen, zeg maar.
Nou, lekker dat het zo goed gaat met ze!! Oh, ik ben benieuwd naar jou idee hierover: als ik Tom Lonsdale's boek lees of op zijn website kijk, dan lees ik daar toch heel duidelijk dat Lonsdale daar schrijft "men neme een kip, snijdt daar het vlees af voor menselijke consumptie, en wat overblijft geve men aan de hond". En dat niet alleen voor kip. En OK, daarnaast ook hele prooidieren. Maar met de hoeveelheid RMB's als kaal karkas, denk ik dat je ook wel hoger uit kunt komen als 10%?
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 29 sep 2005, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door