Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#393145
Tarek schreef: ok,dank je wel.
Wat voor gehaktmolen gebruiken jullie en kan ik met een staafmixer groentes mixen?
Ik maak de groentes klaar in een keukenmachine. En van gehaktmolens weet ik niks. Mijn honden krijgen gewoon hele botten nooit gemalen.
Door Mevroi Kruim
#393177
Mijn honden ook. Maar voor dekatten maal ik de kippenbotten in een vleesmolen, merk Husqvarna (nee, hij naait niet ;D) maat 8. Dat gaat. Iets groters kun je vergeten.
Door Lizzy
#393186
Kruimel schreef: merk Husqvarna (nee, hij naait niet ;D)
;D ;D ;D ;D

Wij hebben trouwens een semi-professionele vleesmolen. Van het merk Diamond. In Belgie gekocht. Een zeer zwaar en groot apparaat maar hij maalt botten van gevogelte zeer goed. Het grote voordeel van dit ding: er zit een beveiliging op tegen het doorbranden van de motor. Ons vorige Brestonnetje stond namelijk in de keuken te fikken alsof het een lieve lust was nadat tie wat kalkoennekkies had moeten malen. Was ie niet tegen bestand, zeg maar ;D
Door Mevroi Kruim
#393208
Lizzy schreef: ;D ;D ;D ;D

Wij hebben trouwens een semi-professionele vleesmolen. Van het merk Diamond. In Belgie gekocht. Een zeer zwaar en groot apparaat maar hij maalt botten van gevogelte zeer goed. Het grote voordeel van dit ding: er zit een beveiliging op tegen het doorbranden van de motor. Ons vorige Brestonnetje stond namelijk in de keuken te fikken alsof het een lieve lust was nadat tie wat kalkoennekkies had moeten malen. Was ie niet tegen bestand, zeg maar ;D
Nee, dat zou de motor van de mijne (bestaande uit Heer Kruimel) ook niet echt jofel vinden 8)
Door Tarek
#394296
IK heb mijn eerste vis adresje al gevonden ;D
Ik heb ook duivelsklauw en bamboe gehaald voor Tarek zijn artrose (linker voor tenen) nu las ik dat sommige van jullie ook nog salisprin geven, is dat nodig? En verder zijn de bamboe en duivelsklauw beide voor het zelfde euvel. Gister daarmee begonnen en het lijkt al of hij beter loopt of is dit mijn idee ::) werkt het echt zo snel?
Ook is er al een keukenmachine gekocht. :) Nu nog op stap voor wat vlees adressen,en dan beginnen maar.
Wat voor groentes geven jullie want ik las,geen koolsoorten en van spinazie maar een beetje.
Oh,ja nog wat ik las over colloidaal zilver geven jullie dit vaak of alleen als het nodig is?

Bedankt voor zover. ;D
Door Lizzy
#394301
Tarek schreef: IK heb mijn eerste vis adresje al gevonden ;D
Ik heb ook duivelsklauw en bamboe gehaald voor Tarek zijn artrose (linker voor tenen) nu las ik dat sommige van jullie ook nog salisprin geven, is dat nodig?
Salisprin is echt een natuurlijke pijnstiller en die hoeft dus alleen gegeven te worden als er veel pijn is.
En verder zijn de bamboe en duivelsklauw beide voor het zelfde euvel. Gister daarmee begonnen en het lijkt al of hij beter loopt of is dit mijn idee ::) werkt het echt zo snel?
Geef je toevallig ook Glucosamine? Is ook erg goed bij artrose. Maar goed, ik heb geen idee of het al zo snel helpt... Dit lijkt me wel heeeeel snel. Ik geef zelf ook bamboe en duivelsklauw, in combinatie met visolie en glucosamine en ik heb zelf ook wel het idee dat het ietsje beter aan het worden was (ik kan er nu even niks meer van zeggen omdat mijn hond nu flinke pijnstillers krijgt voor rugproblemen dus tja, nou heeft hij ook geen last van zijn artrose...).
Ook is er al een keukenmachine gekocht. :) Nu nog op stap voor wat vlees adressen,en dan beginnen maar. Wat voor groentes geven jullie want ik las,geen koolsoorten en van spinazie maar een beetje.
Je mag best af en toe wat koolsoorten geven hoor. Gewoon niet teveel en te vaak. En verder mag je eigenlijk alles geven behalve ui en prei. Ook met groentes uit de nachtschade familie zou ik voorzichtig zijn, als ik jou was. Ten eerste zijn sommige honden allergisch en ten tweede kan het gewrichtsklachten verergeren. Groente uit de nachtschade familie zijn bijv. tomaat, aubergine.
Oh,ja nog wat ik las over colloidaal zilver geven jullie dit vaak of alleen als het nodig is?

Bedankt voor zover. ;D
Dat wordt alleen gegeven in gevallen dat dat nodig is. Als een soort natuurlijk medicijn/voedingssupplement. Het schijnt goed te werken (behalve bij mijn en mijn honden ::)). Meer over zilverwater: http://www.colloidaalzilver.nl/
Door Tarek
#394304
Lizzy schreef: Ik geef zelf ook bamboe en duivelsklauw, in combinatie met visolie en glucosamine.
Ja,dat krijgt hij ook,hij heeft nu cosequin ds,maar ga straks glucobest geven.En elke dag 1 capsule visolie.
Is er ook ergens te vinden welke groentes er in de nachtschade familie zitten?
Laatst gewijzigd door Tarek op do 29 sep 2005, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#394318
Tarek schreef: Ja,dat krijgt hij ook,hij heeft nu cosequin ds,maar ga straks glucobest geven.En elke dag 1 capsule visolie.
Is er ook ergens te vinden welke groentes er in de nachtschade familie zitten?
Volgens mij zijn dat: paprika's, aubergines, tomaten, aardappelen.
Door Doedels
#394635
Lizzy schreef: Volgens mij zijn dat: paprika's, aubergines, tomaten, aardappelen.
En pepers, maar die zijn zowiezo niet geschikt voor honden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door