Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door - Judith -
#386946
Ik kon me van de week bij Makro niet beheersen en heb een doos met vijf kilo lamsharten meegenomen (gekocht hoor ;D) om er (deels) beloningsmateriaal van te maken (drogen).
Maarrrrrrrrrr, nu zitten al die dingen natuurlijk stijf bevroren aan elkaar vast en ik ga niet meteen vijf kilo drogen, want dan moet de oven drie dagen lang aan :o.

Dus, is het een idee om de hele doos een beetje te ontdooien, ze te portioneren en weer in te vriezen, of kan/mag dat niet. Hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt voor de tips,

Judith
Door Truus
#386949
Als je ze even laat ontdooien, kan je ze uit elkaar trekken en opnieuw invriezen hoor.
Zelf doe ik iets altijd in KOUD water, dan gaat het snel al willen de meesten dit niet geloven ;) ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#386989
Lupa schreef: de hele doos een paar keer op de grond laten vallen
Jep, dat is het systeem, het liefst met gestrekte armen, vanuit je nek ;D (en niet op je plavuizen, maar op een betonnen vloer :-X )
Gebruikersavatar
Door sylvia
#387005
Angelique schreef: Jep, dat is het systeem, het liefst met gestrekte armen, vanuit je nek ;D (en niet op je plavuizen, maar op een betonnen vloer :-X )
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

En als dit alles niet werkt (sprak ze uit ervaring)
inderdaad gewoon gedeeltelijk laten ontdooien en opnieuw invriezen.
Door Lizzy
#387016
;D ;D ;D ;D

Ja, of als dit niet werkt ze ietsjespietsjes laten ontdooien en dan met een schroevendraaier er een paar loswrikken (sprak zij uit ervaring).
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 17 sep 2005, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#387183
Hihi. Nou, dan ga ik voorlopig eerst maar voor het betere gooi- en smijtwerk ;D ;D ;D. Komt mooi uit, want ik moet toch nog wat frustratie kwijt over onze verbouwing from hell...

Groeten, Judith
Door tieneke
#387209
Judith van Sam schreef: Hihi. Nou, dan ga ik voorlopig eerst maar voor het betere gooi- en smijtwerk ;D ;D ;D. Komt mooi uit, want ik moet toch nog wat frustratie kwijt over onze verbouwing from hell...

Groeten, Judith
Mag ik ook meedoen :P
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#387398
sylvia schreef: Nee want jij zit in de bar te vertellen dat die verbouwing gesmeerd loopt :P
Dan geef ik je één goeie tip: hou ze in de smiezen die bouwtypes en lees je vooral ook in over bouwmaterialen, -technieken en al dat soort dingen. Want je moet alllllllllllllllllllllllllllllllles checken en dubbelchecken ::) ::) ::) ::) :-\ :-\ :-\.

Maar toch veel plezier in de rotzooi ;D ;D.

Groeten, Judith
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#388359
Ik heb voor de hamer-en-beitel-methode gekozen. Ging super, ook in diepgevroren toestand. Inmiddels liggen er twee verdiepingen kleingesneden lamshart in de oven te drogen. Heeeeeeeeeeeeeeel langzaam.... ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door