Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sylvie
#2049
Hoi Angelique, beide dus!

Vitamine E geef ik niet meer.. Zie ook het verhaal van Sylvia onder INFORMATIE. Om die reden dus.

Groetjes, Lizzy
Gloep... Is het niet om KNETTER van te worden, dat jij of je hond of je gezin of weet ik wat, dingen doet om GEZONDER te worden en dan hoor je weer zulke verhalen :'( :'(
Door Helen
#2050
Omdat onze bijna 10-jarige Bobtail last van artrose heeft waar ze best last van had en ze nu weer als een speer loopt op de PrimeVal en daardoor dus geen fijne   >:( pijnstillers zoals Metacam o.i.d. nodig heeft.

Veendrenkstof geef ik trouwens ook af en toe, niet voor (of tegen :D) het poep-eten, maar omdat er veel mineralen inzitten die ze anders niet snel binnen krijgen. Ik wissel het allemaal wat af.
He wat fijn dat ie dan geen pijnstillers nodig heeft!Ik hoor her en der dat sommige mensen het geven omdat ze veel sporten met hun hond en ik ben altijd benieuwd waarom ze het dan preventief supplementeren. Gluconcombi wordt ook wel eens aanbevolen bij artrose geloof ik. Een vriendin van mij geeft dat sinds kort aan haar hond met artrose. Waarom heb jij voor primeval gekozen en niet bijv. voor gluconcombi?


groetjes Helen
Door Lizzy
#2051

Gloep... Is het niet om KNETTER van te worden, dat jij of je hond of je gezin of weet ik wat, dingen doet om GEZONDER te worden en dan hoor je weer zulke verhalen  :'( :'(
Ja joh Sylvie, ik werd daar ook even helemaaaal niet goed van toen ik dat las.... Tis om echt gek van te worden. Maar goed, sindsdien krijgen ze dus tarwekiemolie van de reformwinkel (totdat we te horen krijgen dat je daar weer de groen/geel-gespikkelde-vlek-ziekte van krijgt...).

Groetjes, Lizzy
Gebruikersavatar
Door chooky
#2052
(totdat we te horen krijgen dat je daar weer de groen/geel-gespikkelde-vlek-ziekte van krijgt...).
Nu weten we hoe die frolic hond aan z'n vlekken komt,
maar wat geef jij dan voor z'n vit. E Waar zit datt natuurlijk gezien in?
Door Angelique
#2053
Ik heb een aantal glucosemine-preperaten gebruikt, zonder schokkend resultaat. Na 14 dagen PrimeVal begon mw. weer te rennen en kon je gewoon merken dat ze zich beter voelde. Tegenwoordig staat ze op een onderhoudsdosering van een half maatschepje per dag en ze doet het 1ste klas, ze loopt een stuk soepeler, staat makkelijker op en ze rent weer en dat deed ze voorheen dus echt niet meer. Ik geef het ook de andere honden bij (ernstige) blessures zoals verstuikte poten e.d. Het werkt anders dan de glucosemine-preparaten (andere bestanddelen), het is inderdaad nuttig om het preventief te geven om slijtage te voorkomen wanneer je vindt/denkt dat je hond een verhoogt risico heeft op klachten daaromtrend.

He wat fijn dat ie dan geen pijnstillers nodig heeft!Ik hoor her en der dat sommige mensen het geven omdat ze veel sporten met hun hond en ik ben altijd benieuwd waarom ze het dan preventief supplementeren. Gluconcombi wordt ook wel eens aanbevolen bij artrose geloof ik. Een vriendin van mij geeft dat sinds kort aan haar hond met artrose. Waarom heb jij voor primeval gekozen en niet bijv. voor gluconcombi?


groetjes Helen
Door Lizzy
#2054

Nu weten we hoe die frolic hond aan z'n vlekken komt,
maar wat geef jij dan voor z'n vit. E Waar zit datt natuurlijk gezien in?
PRECIES Eva! Vitamine E zit in tarwekiemen, soja, kool, onbewerkte granen, groene bladgroenten, tomaten, plantaardige olie.

Groetjes, Lizzy
Door brenda
#2055
hardstikke bedankt allemaal, het is een aardige waslijst geworden hihihi.
Ik ben in ieder geval weer wat wijzer geworden!
Door sylvia
#2056

Hoi Sylvie, OK OK, het is niet ECHT vers ;D! Je hebt gelijk! Het zijn gedroogde zeewiervlokken/sliertjes. Maar, ik bedoel dus dat ik geen pilletjes geef (zoals kelp) om de hond van jodium te voorzien.. Ik geef daar in tegen wel VERSE (echte verse ;D) zeegroentes als zeekraal, huppeldepup-oren en ook waterkers bevat jodium.

Groetjes, Lizzy
huppeldepup-oren ;D lamsoor :P ;D
Door Helen
#2057
Ik heb een aantal glucosemine-preperaten gebruikt, zonder schokkend resultaat. Na 14 dagen PrimeVal begon mw. weer te rennen en kon je gewoon merken dat ze zich beter voelde. Tegenwoordig staat ze op een onderhoudsdosering van een half maatschepje per dag en ze doet het 1ste klas, ze loopt een stuk soepeler, staat makkelijker op en ze rent weer en dat deed ze voorheen dus echt niet meer. Ik geef het ook de andere honden bij (ernstige) blessures zoals verstuikte poten e.d. Het werkt anders dan de glucosemine-preparaten (andere bestanddelen), het is inderdaad nuttig om het preventief te geven om slijtage te voorkomen wanneer je vindt/denkt dat je hond een verhoogt risico heeft op klachten daaromtrend.
Wat ik had begrepen met dat gluconcombi spul is dat je het minstens vier tot zes weken moet geven voor resultaat. Zij had voor gluconcombi gekozen omdat er toegevoegd calcium zit in primeval.
Het is misschien inderdaad handig om zoiets in huis te heben voor blessures. Balou had laatst een gekneusd voetje.

groetjes Helen
Door Angelique
#2058
Oh, maar dan geef ik ook verse ??? zeewier, maar dan gedroogd en in stukkies gemalen ;D

Misschien is het een keer handig om ergens een lijstje te plaatsen van wat men onder de definitie vers verstaat.
Voor mij was verse zeewier ook datgene wat op het strand of in de supermarkt ligt zoals de zeekraal.

Hoi Sylvie, OK OK, het is niet ECHT vers ;D! Je hebt gelijk! Het zijn gedroogde zeewiervlokken/sliertjes. Maar, ik bedoel dus dat ik geen pilletjes geef (zoals kelp) om de hond van jodium te voorzien.. Ik geef daar in tegen wel VERSE (echte verse ;D) zeegroentes als zeekraal, huppeldepup-oren en ook waterkers bevat jodium.

Groetjes, Lizzy
Door qyan
#2059
ester c, dagelijks 1500-2000 mg
primeval puppy gelatinaat (is zonder calcium)
zalmolie
veendrenkstof
borage-olie

voor na de antibiotica:
cats claw
echinacea
probiotica
Door Janet
#2060
Volgens mij stond dit vóór de big bang wel op 't forum, maar ik kan 't niet meer vinden, vandaar nog maar eens:
is het nodig om een gezonde hond extra vit. C bij te voeren? Ik dacht namelijk ergens gelezen te hebben dat een hond (en niet alleen wolven) dit zelf kan aanmaken ???. Of heb ik me nou enorm vergist?
Door monky555
#2061
Ik heb een aantal glucosemine-preperaten gebruikt, zonder schokkend resultaat. Na 14 dagen PrimeVal begon mw. weer te rennen en kon je gewoon merken dat ze zich beter voelde. Tegenwoordig staat ze op een onderhoudsdosering van een half maatschepje per dag en ze doet het 1ste klas, ze loopt een stuk soepeler, staat makkelijker op en ze rent weer en dat deed ze voorheen dus echt niet meer. Ik geef het ook de andere honden bij (ernstige) blessures zoals verstuikte poten e.d. Het werkt anders dan de glucosemine-preparaten (andere bestanddelen), het is inderdaad nuttig om het preventief te geven om slijtage te voorkomen wanneer je vindt/denkt dat je hond een verhoogt risico heeft op klachten daaromtrend.
effe over de primeval mijn hond heeft regelmatig last van zijn voorpoot als hij verkeerd terechtkomt noem maar op we hebben ook foto's laten maken en het was nu nog niet zo heel erg er zaten een paar haarscheurtjes in het gewricht en dan gaat gewrichtsvloeistof in zitten en daar geeft hij een reactie op dus dan loopt hij mank en moet ik hem pijnstillers geven en eigenlijk wil ik dat niet dus hier mijn vraag werkt die primeval of zoiets daar ook voor en zo wel waar kan je dat kopen dan en zo niet wat zou er wel tegen helpen zonder dat ik hem vol moet stoppen met gif kijk is er niks wat hem dan zou kunnen helpen dan geef ik hem gewoon een pijnstiller maar zowel zou ik het graag willen weten

groetjes nicole en monky
Door Angelique
#2062
Dat zou je moeten proberen. Ik heb het meerdere malen bij blessures gegeven en kreeg het idee dat ze er veel sneller overheen waren en dan zonder verder medicatie. Persoonlijk vind ik pijnstilling bij zulke klachten wat link omdat de hond dan door de blessure heenloopt waardoor er vaak nog meer schade ontstaat. Uiteraard hoeft die niet te verrekhannessen van de pijn natuurlijk.
PrimeVal is bij sommige DA's te verkrijgen en anders Online te bestellen bij ondergetekende.

effe over de primeval mijn hond heeft regelmatig last van zijn voorpoot als hij verkeerd terechtkomt noem maar op we hebben ook foto's laten maken en het was nu nog niet zo heel erg er zaten een paar haarscheurtjes in het gewricht en dan gaat gewrichtsvloeistof in zitten en daar geeft hij een reactie op dus dan loopt hij mank en moet ik hem pijnstillers geven en eigenlijk wil ik dat niet dus hier mijn vraag werkt die primeval of zoiets daar ook voor en zo wel waar kan je dat kopen dan en zo niet wat zou er wel tegen helpen zonder dat ik hem vol moet stoppen met gif kijk is er niks wat hem dan zou kunnen helpen dan geef ik hem gewoon een pijnstiller maar zowel zou ik het graag willen weten

groetjes nicole en monky
Door Angelique
#2063
Uiteenlopende meningen natuurlijk :D
Zelf voer ik gezonde honden geen vit. C bij, toen ik nog hoofdzakelijk brok voerde kregen ze wel allemaal 1 keer per week een C-tje Alleen rond loopsheden en wanneer de puspiemel van meneer overuren draait dan komt nu nog de C uit de kast.
Voor de rest moeten ze het maar uit het verse voer halen wat ze krijgen of zelf aanmaken.
Volgens mij stond dit vóór de big bang wel op 't forum, maar ik kan 't niet meer vinden, vandaar nog maar eens:
is het nodig om een gezonde hond extra vit. C bij te voeren? Ik dacht namelijk ergens gelezen te hebben dat een hond (en niet alleen wolven) dit zelf kan aanmaken ???. Of heb ik me nou enorm vergist?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door