Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Yari
#384252
Waar kan ik het beste naar vragen bij de Islamiet of bij het slachthuis als ik voornamelijk spiervlees wil?
Yari krijgt nu verschillende soorten vleesbotten (en uiteraard ook verschillende soorten orgaanvlees) maar ik vraag me af of er aan die vleesbotten voldoende spiervlees zit?
Er zit zeker wel minimaal 50% vlees aan de botten die ze krijgt (lamsribben, geitenribben, kippennekken, kippenrompjes, kipkarkassen, etc, etc), maar is dat ook spiervlees? Of moet ik daarvoor wat anders geven?
Alvast bedankt. ;)
Door dazz
#384267
Als er voor 50% vlees aan de botten zit, dan is dat goed. Spiervlees is alles wat geen bot of kraakbeen of orgaan is. Ik geef persoonlijk nog wat spiervlees ernaast, maar daarvoor moet je kijken hoe je hond het erop doet.
Maar hoeveel procent van Yaris totale menu bestaat uit vleesbotten?
Gebruikersavatar
Door Sonja
#384284
Ja, het vlees dat aan de botten hangt en dat geen orgaanvlees is, is inderdaad spiervlees. Als je extra spiervlees wilt geven en dit dus 'los' wil kopen zonder een kapitaal kwijt te zijn aan steakjes e.d. ;), moet je vragen om snijlingen of eventueel gewoon om vlees voor de hond. Wel uitkijken dat je dan niet ontzettend veel vet krijgt.
Door Lizzy
#384288
Yari schreef: Waar kan ik het beste naar vragen bij de Islamiet of bij het slachthuis als ik voornamelijk spiervlees wil?
Yari krijgt nu verschillende soorten vleesbotten (en uiteraard ook verschillende soorten orgaanvlees) maar ik vraag me af of er aan die vleesbotten voldoende spiervlees zit?
Er zit zeker wel minimaal 50% vlees aan de botten die ze krijgt (lamsribben, geitenribben, kippennekken, kippenrompjes, kipkarkassen, etc, etc), maar is dat ook spiervlees? Of moet ik daarvoor wat anders geven?
Alvast bedankt. ;)
Het vlees aan de botten is ook spiervlees ja. Ik noem eigenlijk alle vlees dat het skelet bij elkaar houdt spiervlees. Tja, het hangt een beetje af van de hoeveelheid botten die je geeft? Ik geef zelf ongeveer 40% a 50% vleesbotten en geef dus inderdaad wel wat maaltijden met alleen vlees, zonder bot.

Waar je om moet vragen is gewoon 'vlees'. En bij slachterijen kun je ook om snijdsels/snijlingen vragen (dat zijn de vleesstukken die 'overblijven' nadat ze lapjes voor de verkoop hebben gesneden).
Door Yari
#385378
Oké duidelijk allemaal, bedankt voor de reacties.
Yari krijgt dan spiervlees genoeg, want zoals ik al zei zit er aan de meeste vleesbotten die ze krijgt zeker op z'n minst wel 50% vlees.
Een barfmaaltijd bij haar bevat ca. 60% vleesbotten trouwens. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door