Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#378092
Lizzy schreef: Ik kijk niet naar de kilo's (in geval van Brutus/Pinkel). Ik weet ook eerlijk gezegd niet of het in kilo's echt uitmaakt want volgens mij was Brutus op brokken 31 kilo en is hij dat nog steeds. Maar ik weet wel dat ik brokkenhonden 'slap' vind. Geen 'strak in het pak honden'. En ook al zijn ze nog zo netjes op gewicht (de brokkenhond): Ik vind het een slappe hap.
tja, eigenlijk wel logisch toch?
wat als wij iedere dag fastfood zouden eten????
krijgen we precies hetzelfde uiterlijk, slappe hap :P
#378094
sylvia schreef: Dus ze is niet opgeblazen of zo, heeft ze een zwarte buik? of liezen?
nee ze ziet er verder goed uit.
eerlijk gezegt beter dan toen ze nog te dik was op brok.

het is allemaal wat strakker zeg maar, maar je voelt toch echt wel t vet als je dr aanraakt.
Door Cathelijn
#378142
Jonas is eigenlijk niet van gewicht veranderd, misschien een paar ons aangekomen, maar ziet er wel anders uit. Erg strak (behalve zijn kinvelletje ;D). Hij ziet er eerder iets te mager dan te dik uit en weegt zo'n 24kg. Ik merk vooral aan anderen dat hij verandert is. Ik hoor vaker dan een jaar geleden dat hij er zo goed uitziet :D
Door 202spots
#378153
danielle1980 schreef: ja dat snap ik, maar ze is gewoon echt te dik :(
was ze altijd al op brok en nu blijft t gewoon zo.
vraag me af hoe dat kan?
Thyroid problem misschien ??? :-\
Gebruikersavatar
Door sylvia
#378360
202Spots schreef: Thyroid problem misschien ??? :-\
Ja daarom stelde ik die vraag al, bij schildklier zijn ze te dik maar zijn ze dikker dan dat ze echt zwaar zijn (het is een rare dikte) vaak hebben ze een zwart verkleuring op de buik, ze zijn stijver in beweging en kouwelijk.

Als het een gewoon overgewicht is , dan kun je op een gegeven moment niet nog minder gaan voeren maar zul je met meer bewegen wat gewicht moeten gaan verliezen.
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 31 aug 2005, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sam22
#378431
Lizzy schreef: Ik weet niet of Linga minder hard groeit (ze heeft geen broertjes of zusjes die brokken eten), maar ik weet wel dat zij geen puppy-buik heeft en nooit heeft gehad. Zij ziet eruit als een strak, atletisch hondje en ik merk dat andere mensen dat ook vinden. Sommige mensen vinden haar soms in eerste instantie wat dun, totdat ze aan haar voelen. Dan vinden ze haar heel stevig. Ik vind haar niet te vergelijken met die slappe popjes van pupjes die brokjes eten....
Kelsey's broertjes waren altijd groter dan haar al vanaf het begin waren idd ook een beetje fatsig, vieze puppybuik. Die kregen direct een gigantische groeispurt en waren direct koppen groter dan Kelsey. Kelsey groeide wel maar heel onopvallend. Nu is ze de 'grootste' van het nest. Je kunt idd nu al de echte bespiering kennen die een Stafford hoort te hebben. Een mooie gespierde borst,dijen en schouders....en ze is idd heel slank en krijg hetzelfde commentaar als jij...(wat is ze dun??) Nee ze is niet dun, ze ziet eruit zoals Staffords echt zouden moeten zijn...
Door bruutjevos
#382485
Karin & Pyrs schreef: Die Zwitserse keurmeester van gisteren kende volgens mij ook alleen maar 100% brokken hondjes ....... ::) ::) ::)

Wij waren daar ook met onze reu Dimitri. Die is een erg grove reu voor een witte herder. Tegen Eric zei ze in eerste instantie die is te dik, totdat ze hem ging betasten en geen vet voelde. Nou je had zijn keurrapport moeten lezen. Ze had niet vaak zo'n reu ZONDER een grammetje teveel vet gezien. Dat horen we trouwens bij alle keurmeesters die hem keuren.

In april vonden ze hem te dik, maar toen zijn we ook die dag meteen over gegaan op Barf en vers. en ik moet zeggen, ik zie als ik naar foto's kijk van april en kijk naar foto's van nu dat ik ene heel groot verschil ze. Hij is er veel mooier strakker op geworden. Als we naar Kortenoord gaan, DA, dan krijgen we ook steeds de complimenten dat de beide heren er zo goed uit zien.

En dan de weegschaal...Dimitri weegt schoon aan de haak 45 kilo!! ::) en Igor 44 kilo. ( en dat terwijl de meeste fokkers zeggen dat de witten niet zwaarder mogen zijn dan een kilo of 35-37... ???)
Door Daan
#382602
Heb deze discussie vol interesse zitten lezen. Ook omdat Shane wat moet aankomen.
Maar ik besef me ineens, dat gewicht van hem dat ik maar steeds aanhou in mijn hoofd (15 kg). Dat is zijn gewicht van toen hij brokken en DUCK at. En nog allerlei tussendoortjes kreeg. Hij was toen niet te dik, maar best wel een stevig manneke. Hij had vooral een rond buikje, zijn achterhand is altijd al gespierd geweest, even als zijn voorhand.

Nu zit hij dus bijna een jaar op barf. Geen tussendoortjes meer en de enkele keer dat hij iets extra's krijgt, reken ik dat gewoon mee in zijn voedingsschema.
Hij zit er goed uit, zijn vacht is glad en prachtig glanzend en zijn spieren zie je nog beter zitten. Maar hij is dus wel afgevallen. Geen grammetje vet op zijn lijf. Zijn ribben kun je makkelijk voelen en als hij op zijn zij ligt of zich uitrekt dan zie je zijn ribben heel duidelijk. Ik krijg ook continu opmerkingen van jeetje wat ziet je hond er goed uit, maarre....is hij niet te mager?

En nu lees ik dit en begin ik me af te vragen of ik wel uit moet gaan van die 15 kg. Shane zijn lijfje heeft zo lang nodig gehad om te ontgiften, misschien is hij nu pas bezig zijn "gezonde" gewicht te bereiken. En misschien kan er wat bij, maar hoeft dat geen 2 kg te zijn. En misschien is het niet eens haalbaar om die 2 kg erbij te krijgen.

Nu ja..zomaar even wat mijmeringen hihi en zo lees ik iedere dag weer wat nieus op dit forum ;D
Laatst gewijzigd door Daan op do 08 sep 2005, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#382639
bruutjevos schreef:

.

En dan de weegschaal...Dimitri weegt schoon aan de haak 45 kilo!! ::) en Igor 44 kilo. ( en dat terwijl de meeste fokkers zeggen dat de witten niet zwaarder mogen zijn dan een kilo of 35-37... ???)
Hihi, Ashley was ook zo'n knoepert, ook rond de 44 kg. En toch was hij graatmager, ik hield hem expres zo, omdat hij spondylose had en dan is iedere gram een extra belasting voor de rug.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door