Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door maximus
#377910
KayleighShanden schreef: Kijk, ik bedoel dit nu niet rot hoor, maar Vers is natuurlijk heel erg gezond, daar geloof ik absoluut in en brokken dat dat troep is geloof ik ook best, maar vers is geen wondermiddel(in zoverre dan)!
Om een mooie strakke afgetrainde hond te hebben moet je toch wel iets meer doen dan vers voeren hoor...daar ben ik van overtuigd.
daar ben ik het wel mee eens, versvlees is natuurlijk veel gezonder dan brokken maar een hond die nooit beweging krijgt, wordt echt niet gespierder dan een hond op brokken die geen beweging krijgt lijkt mij. Ik denk wel dat mensen die versvlees voeren wel vaker gezonder met hun hond bezig zijn dus er ook veel beter uitzien ;)
Door Lizzy
#377914
Ik denk dat we hier behoorlijk langs elkaar heen praten. Een hond op vers die geen beweging krijgt zal natuurlijk nooit goede spieren opbouwen. Maar een hond die veel beweging krijgt ziet er hoe dan ook op vers strakker/scherper uit. Nogmaals, het is moeilijk uit te leggen, maar inmiddels herken ik direct of een hond vers eet of brokkenzooi, ongeacht de beweging.
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 30 aug 2005, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Daisy75
#377920
maximus schreef: daar ben ik het wel mee eens, versvlees is natuurlijk veel gezonder dan brokken maar een hond die nooit beweging krijgt, wordt echt niet gespierder dan een hond op brokken die geen beweging krijgt lijkt mij. Ik denk wel dat mensen die versvlees voeren wel vaker gezonder met hun hond bezig zijn dus er ook veel beter uitzien ;)
Ja dat denk ik idd ook, mensen die vers voeren zijn ZOWIE zo veel bgewuster bezig met hun hond en zijn voeding/gezondheid, zeker weten!
Brok in de bak gooien kan iedereen, maar de meeste mensen beseffen niet eens wat ze nu eigenlijk geven.
Nu was ik daar anders in want ik ken bijna elke samenstelling van iedere brok uit me hoofd door die moeilijke hond van me dus ik wist zeker wel wat ik in zn bakje gooide, hihi, maar nogmaals, idd mensen die vers voeren zijn zeker bewuster en gezonder bezig!!
Door Daisy75
#377922
Lizzy schreef: Ik denk dat we hier behoorlijk langs elkaar heen praten. Een hond op vers die geen beweging krijgt zal natuurlijk nooit goede spieren opbouwen. Maar een hond die veel beweging krijgt ziet er hoe dan ook op vers strakker/scherper uit. Nogmaals, het is moeilijk uit te leggen, maar inmiddels herken ik direct of een hond vers eet of brokkenzooi.
Hihi, ik begrijp je helemaal hoor!
Ik geloof ook zeker wel dat een vershond er beter uit ziet dan een brokken hond en idd het is nu eenmaal zo dat niet iedereen traint met zn hond dus laten we het over de gemiddelde hond hebben dan denk ik zeker dat je verschil gaat zien.
Maar ik geef eerlijk toe Lizzy dat ik nu al vind dat ze er beter uit gaan zien hoor, glimmen en prachtige ontlasting....en dat is nog maar het begin...dus kortom, ik begrijp je hoor!!
Door Lizzy
#377924
KayleighShanden schreef: Hihi, ik begrijp je helemaal hoor!
Ik geloof ook zeker wel dat een vershond er beter uit ziet dan een brokken hond en idd het is nu eenmaal zo dat niet iedereen traint met zn hond dus laten we het over de gemiddelde hond hebben dan denk ik zeker dat je verschil gaat zien.
Maar ik geef eerlijk toe Lizzy dat ik nu al vind dat ze er beter uit gaan zien hoor, glimmen en prachtige ontlasting....en dat is nog maar het begin...dus kortom, ik begrijp je hoor!!
;), OK ;D!
Door Daisy75
#377928
Lizzy schreef: ;), OK ;D!
OH en niet te vergeten....wat zeer belangrijk is....Ze stinken niet zo uit hun holletje!! hahahahha ;D
En dat zal zeer zeker zijn omdat shanden zijn darmpjes veel beter werken met vers(wat weer te zien is aan zijn ontlasting!).
Door Lizzy
#377930
KayleighShanden schreef: OH en niet te vergeten....wat zeer belangrijk is....Ze stinken niet zo uit hun holletje!! hahahahha ;D
En dat zal zeer zeker zijn omdat shanden zijn darmpjes veel beter werken met vers(wat weer te zien is aan zijn ontlasting!).
Da's een groot pluspunt ;D!
#378049
Karin & Pyrs schreef: Die Zwitserse keurmeester van gisteren kende volgens mij ook alleen maar 100% brokken hondjes ....... ::) ::) ::)
whahah denk t ook.

ik kreeg dus op de show van iemand te horen dat shane te mager was ::) terwijl ik m juist de laatste tijd wat te dik vond en dus minder voer ben gaan geven.
heb karin laten voelen en ze had dezelfde mening.

ik heb honden op de show gezien, daar zag je dus vet gewoon heen en weer gaan als ze liepen :o :-\
en vind dat sommige beetje hangbuik hebben.

toevallig is dat met essie van ons dus ook, ze krijgt nu zo weinig vlees, dat ze er fel op word. :-\
dus vraag me af of ik essie ooit nog zo krijg als ik wil :-\

bij mijn bull kun je echt goed de spieren zien en hoe slank ze is, krijg zo veel commentaar op dr van andere bull eigenaren. >:(
maar ik ben juist trots op haar dat ze er zo mooi uitziet.
ze weegt nu 26 kilo en voor een teef is dat echt meer dan genoeg.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 30 aug 2005, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#378069
danielle1980 schreef: whahah denk t ook.

ik kreeg dus op de show van iemand te horen dat shane te mager was ::) terwijl ik m juist de laatste tijd wat te dik vond en dus minder voer ben gaan geven.
heb karin laten voelen en ze had dezelfde mening.

ik heb honden op de show gezien, daar zag je dus vet gewoon heen en weer gaan als ze liepen :o :-\
en vind dat sommige beetje hangbuik hebben.

toevallig is dat met essie van ons dus ook, ze krijgt nu zo weinig vlees, dat ze er fel op word. :-\
dus vraag me af of ik essie ooit nog zo krijg als ik wil :-\

bij mijn bull kun je echt goed de spieren zien en hoe slank ze is, krijg zo veel commentaar op dr van andere bull eigenaren. >:(
maar ik ben juist trots op haar dat ze er zo mooi uitziet.
ze weegt nu 26 kilo en voor een teef is dat echt meer dan genoeg.
Essie heeft pups gehad, als ze daar een slappe buikwand van heeft overgehouden dan gaat lijnen niet helpen hoor
#378071
sylvia schreef: Essie heeft pups gehad, als ze daar een slappe buikwand van heeft overgehouden dan gaat lijnen niet helpen hoor
ja dat snap ik, maar ze is gewoon echt te dik :(
was ze altijd al op brok en nu blijft t gewoon zo.
vraag me af hoe dat kan?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#378075
danielle1980 schreef: ja dat snap ik, maar ze is gewoon echt te dik :(
was ze altijd al op brok en nu blijft t gewoon zo.
vraag me af hoe dat kan?
Is ze verder ook te dik ?

weetje wat haar gewicht is als ze goed is?

als je dat weet, is het overgewicht wat je ziet en voelt kloppend met het aantal kilo's wat de schaal aangeeft?

Dit kun je een rare vraag vinden ,maar soms als het overgewicht een andere oorzaak heeft dan kan een hond heel dik zijn maar bv maar 1 kilo te zwaar zijn, terwijl je zou denken dat het mistens 6 kilo moet zijn wat er teveel aan zit.
#378083
sylvia schreef: Is ze verder ook te dik ?

weetje wat haar gewicht is als ze goed is?

als je dat weet, is het overgewicht wat je ziet en voelt kloppend met het aantal kilo's wat de schaal aangeeft?

Dit kun je een rare vraag vinden ,maar soms als het overgewicht een andere oorzaak heeft dan kan een hond heel dik zijn maar bv maar 1 kilo te zwaar zijn, terwijl je zou denken dat het mistens 6 kilo moet zijn wat er teveel aan zit.
uh het lichtste wat ze ooit gewogen heeft voor de pups is 55 kilo(volwassen, maar toen was ze wel te dik)
de laatste keer dat ik dr woog na de pups was ze 54 kilo, dus minder dan eerst.

ik zou niet weten wat ze normaal zou moeten wegen, want kan t niet vergelijken met andere pyr teven want die zijn kleiner dan haar, dus lichter.

als ik zou gokken hoeveel vet ze te veel moet hebben schat ik toch zeker 5 kilo.
ze heeft vet op dr rug, buik en kont.

o ja vroeger kreeg ze 800gr cb, om af te vallen is ze naar 600gr.
dats dus weinig voor een teef van 55 kilo toch?
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 30 aug 2005, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#378087
Maar klopt het aantal kilo's overgewicht met het overgewicht wat je ziet?

Ik bedoel ze kan er wel 20 kilo zwaarder uit zien en maar een kilo zijn aangekomen in gewicht
#378089
sylvia schreef: Maar klopt het aantal kilo's overgewicht met het overgewicht wat je ziet?
ja dat denk ik dan wel.

ben niet zo hierin hoor :-[
maar als ik met bo vergelijk, even groot zelfde bouw ong(maar nog jong en een reu maar dat doet er niet toe)

die weegt 50 kilo(zonder gram vet)
essie dus 54 kilo, maar met ong denk kilo 4/5 aan vet.
Laatst gewijzigd door danielle1980 op di 30 aug 2005, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door