Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Toby......
#1960
hoi allemaal

ik weet niet of ik het berichtje hier goed plaats maar dat hoor ik vanzelf ;)

Ik heb een vraag over isaiah (duitse dog) ze heeft namelijk net een schenkel met bot van het aanrecht gepikt en bijna zonder kauwen doorgeslikt...Nu weet ik niet of dit veel kwaad kan en een da noodzakelijk is ???
Ze krijgen hier regelmtatig botten om op te kluiven en ook met de kippenvleugeltjes hebben ze geen probleem gehad ...maar dit was nu net niet de bedoeling :'(

ze heeft nu zo te zien nog geen last en ik heb het water wegehaald (hoop dat dat goed is)
Gebruikersavatar
Door chooky
#1961
Het water weghalen is in ieder geval goed. Dat weet ik wel.
Ik heb wel eens zo'n schenkel zien liggen en die is niet scherp he? Hoe groot was tie? Als je het vlees eraf denkt, dan is het toch een soort van mergpijpje?
Ik durf verder niet te zeggen of dit kwaad kan of niet.
Door Ink
#1962
Daar ben je mooi klaar mee!
DA lijkt mij nu in ieder geval nog niet nodig. Kijk hoe het met de poeperie vandaag en/of morgen gaat. De kans is aanwezig (ligt grotendeels aan wat je hond dagelijks te eten krijgt) dat dat bot gewoon verteert. Als het ergens klem gaat zitten hebbie wEl een probleem. Dat zie je dan vanzelf en dan wEl rap naar de DA.
Ik weet niet of het de bedoeling was dat dit hondenvoer zou worden, maar Sam heeft toevallig ook net schenkel gegeten. Daar snijd ik dan het bot af en haal het merg eruit.
Laatst gewijzigd door Ink op di 22 jul 2003, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Toby......
#1963
Het water weghalen is in ieder geval goed.  Dat weet ik wel.
Ik heb wel eens zo'n schenkel zien liggen en die is niet scherp he? Hoe groot was tie? Als je het vlees eraf denkt, dan is het toch een soort van mergpijpje?
Ik durf verder niet te zeggen of dit kwaad kan of niet.
ja is idd soort klein mergpijpje en is vrij rond dat wel maar lijkt me toch niet echt goed :'(
Door Toby......
#1964
Daar ben je mooi klaar mee!
DA lijkt mij nu in ieder geval nog niet nodig. Kijk hoe het met de poeperie vandaag en/of morgen gaat. De kans is aanwezig (ligt grotendeels aan wat je hond dagelijks te eten krijgt) dat dat bot gewoon verteert. Als het ergens klem gaat zitten hebbie wEl een probleem. Dat zie je dan vanzelf en dan wEl rap naar de DA.
Ik weet niet of het de bedoeling was dat dit hondenvoer zou worden, maar Sam heeft toevallig ook net schenkel gegeten. Daar snijd ik dan het bot af en haal het merg eruit.
Nou ze eten nu nog brokken en 1 dag versvlees dus geen barf ...en nee was niet de bedoeling dat ze hem zou opeten ... :'( ik heb ook nog geprobeerd om hem uit haar mond te halen maar dat lukte niet :'( :'( :'(
Door Toby......
#1965
hoi allemaal

isaiah heeft het bot vanmorgen uitgespuugd ;D het vlees en merg was keurig verteerd en ze heeft gewoon gepoept ;)...nog bedankt voor de steun :D
Door Paul_Barte
#1966
Poeffffffffffffffff...mazzel gehad Toby!! Gefeliciteerd in ieder geval dat dit 'barfgebeuren' goed is afgelopen!!

Geef grote honden grote botten om te knagen en te kluiven en kleine kauwbare dingen om te leren bot eten.

Snap dat het niet de bedoeling was dat de hond het zou opeten maar een leer voor de volgende keer zeggen we dan maar. Mergpijpen en dat soort stuff zijn knoerthard en verteren zeer moeizaam. Vooral grote schrokkoppen hebben de neiging ook die dingen even hap-slip weg te werken.
Door Lizzy
#1967
Poeh poeh..... ik lees dit nu pas! Jeetje, wat ben ik blij dat het goed afgelopen is!

Groetjes, Lizzy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door