Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#3367271
Zo nieuw speelgoed binnen en afgelopen week wat eigen kvv gemaakt voor op de camping. Barf is daar toch wat lastiger :P en ach paar weken en wat weekenden mag ik het ook wel wat makkelijker maken voor mezelf. Dus dit is het resultaat van een goede maler, nieuwe vacumeermachine en een handig vriendje die de sticker machine aangepast heeft naar de barf mixer.
IMG_20190129_155948.jpg
IMG_20190129_155948.jpg (4.16 MiB) 4492 keer bekeken

IMG_20190129_160625.jpg
IMG_20190129_160625.jpg (3.16 MiB) 4492 keer bekeken
Door Cindy de Wolf
#3367273
Joyce1985 schreef:Wij gaan in april weer naar Frankrijk, met de tent. En ik weet waar je huis woont ;D ;)
Nee, gekkigheid :biggrin2:

Super zo zeg! Netjes verpakt ook.
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: je bent welkom hoor. Je mag het werk wel lekker zelf doen :biggrin2: Dat verpakken komt dus echt door de vacumeermachine. Heb deze gekocht https://www.maximakitchenequipment.com/ ... c-200.html pakjes zijn ongeveer 1cm dik dus echt super makkelijk stapelbaar.
Gebruikersavatar
Door Joyce1985
#3367276
Cindy de Wolf schreef::biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: je bent welkom hoor. Je mag het werk wel lekker zelf doen :biggrin2: Dat verpakken komt dus echt door de vacumeermachine. Heb deze gekocht https://www.maximakitchenequipment.com/ ... c-200.html pakjes zijn ongeveer 1cm dik dus echt super makkelijk stapelbaar.
Zo, 1 cm dik, dat is echt ideaal. Of nou ja, die van mij zouden 2 cm dik zijn met die veelvraten van mij ;)

Vacumeermachine is ook super joh. Mooi spul allemaal.
Door Cindy de Wolf
#3367331
Thankx. Ja ideaal zo. Inmiddels liggen er 6 verschillende soorten kvv in wisselende samenstellingen. Wat dat betreft is goed gereedschap echt de helft van het werk.
Door Cindy de Wolf
#3367366
Lizzy schreef:Na ongemalen goed zelf samengesteld gaat er niks boven wat jij hier hebt gemaakt Cindy! Echt geweldig!!!
:-* thankx.

Voor morgen heb ik er een batch uit liggen om te maken; kip/kwartel als vleesbot, paardensucade en kalkoendijbeenvlees als spiervlees en lamslever, runderpens, rundernier en lamshart als orgaan.

Ook nog lamskoteletten als vleesbot en hertenvlees als spiervlees en orgaan hetzelfde.

Van de week als Dogmeat de hele geitenbokjes geleverd heeft daar nog wat van fabrieken en ook nog iets met eend en fazantenbouten fabrieken en voor de lekker wat kalkoen/pens en kip/pens en daarna denk ik dat er grofweg zo;n 100kg aan home made kvv ligt :biggrin2: :P oh wacht heb nog een fikse stapel haas liggen en wilde daar de combi haas/antilope+orgaan van fabrieken, Dan kom ik wel richting de 120-130kg. Voorlopig genoeg tot of misschien wel tot en met de zomer. Beetje afhankelijk hoe vaak we de rit naar de camping maken.

Heb van de week bij de groothandel een paar trixie voerslangen meegenomen, dus dat is wel een leuke uitdaging voor ze. Is het toch niet zomaar op. Ik werken voor hun eten :P https://www.medpets.nl/trixie-snack-sla ... WoQAvD_BwE
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3367374
Ik vind je vacuumeermachine heel knap, maar vooral je stickers vind ik super praktisch. En met het gewicht erop!

Ik heb vandaag net ook wat kvv gedraaid. De hoeveelheid is een tikje anders (net geen kg :P ) en dus het professionalisme ook. ::)
We gaan volgende week een weekendje weg en daar heb ik niet veel voor nodig. Meestal maak ik 4 kg per keer.

Leuk om te zien dat jij zo vlot zoveel kan draaien en verpakken zodat je het een hele tijd goed kan bewaren. Het is natuurlijk omdat je zoveel verbruik hebt dat het een goede investering is. Maar zelfs met mijn kleine verbruik ben ik wel een tikje jaloers op je. :)
Door Anne in Zweden
#3367397
Cindy de Wolf schreef::-* thankx.

Voor morgen heb ik er een batch uit liggen om te maken; kip/kwartel als vleesbot, paardensucade en kalkoendijbeenvlees als spiervlees en lamslever, runderpens, rundernier en lamshart als orgaan.

Ook nog lamskoteletten als vleesbot en hertenvlees als spiervlees en orgaan hetzelfde.

Van de week als Dogmeat de hele geitenbokjes geleverd heeft daar nog wat van fabrieken en ook nog iets met eend en fazantenbouten fabrieken en voor de lekker wat kalkoen/pens en kip/pens en daarna denk ik dat er grofweg zo;n 100kg aan home made kvv ligt :biggrin2: :P oh wacht heb nog een fikse stapel haas liggen en wilde daar de combi haas/antilope+orgaan van fabrieken, Dan kom ik wel richting de 120-130kg. Voorlopig genoeg tot of misschien wel tot en met de zomer. Beetje afhankelijk hoe vaak we de rit naar de camping maken.

Heb van de week bij de groothandel een paar trixie voerslangen meegenomen, dus dat is wel een leuke uitdaging voor ze. Is het toch niet zomaar op. Ik werken voor hun eten :P https://www.medpets.nl/trixie-snack-sla ... WoQAvD_BwE
Kun je geen kvv-bedrijfje beginnen? Volgens mij zou jij de enige producent zijn die er echt verstand van heeft! :D
Door Cindy de Wolf
#3367400
pearlsofpassion schreef:Ik vind je vacuumeermachine heel knap, maar vooral je stickers vind ik super praktisch. En met het gewicht erop!

Ik heb vandaag net ook wat kvv gedraaid. De hoeveelheid is een tikje anders (net geen kg :P ) en dus het professionalisme ook. ::)
We gaan volgende week een weekendje weg en daar heb ik niet veel voor nodig. Meestal maak ik 4 kg per keer.

Leuk om te zien dat jij zo vlot zoveel kan draaien en verpakken zodat je het een hele tijd goed kan bewaren. Het is natuurlijk omdat je zoveel verbruik hebt dat het een goede investering is. Maar zelfs met mijn kleine verbruik ben ik wel een tikje jaloers op je. :)
Toch gaat er hier lang niet zoveel vlees meer doorheen als circa 4 jaar geleden. Wij verbruiken nu nog grofweg 60kg per maand en dat is inclusief voor de honden van mijn ouders. Vroeger was dat 150-200kg per maand. Maar het is echt waar goed gereedschap is het halve werk ook al hoef je niet zoveel te doen.

De stickermachine die heb ik al heel lang alleen vriendjelief heeft hem nu aangepast. Eerst kon ik 1 artikel aantikken (touchscreen a la bij de supermarkt) en nu kan ik in elke categorie 1 of meerdere dingen aantikken vandaar de naam barf mixer. Er staat daarvoor een touchscreen pc, een dymo weegschaal met USB aansluiting en daaraan gekoppeld de brother labelprinter. Domweg op de weegschaal leggen en print zeggen.

Verder dan nu de slagerslintzaag een hele goede vleesmolen waarbij ik eigenlijk nooit meer wat kleiner hoef te maken :biggrin2: gingen van de week gewoon hele wilde konijnkarkassen doorheen, ook parelhoenkarkas hoef ik niet meer kleiner te maken. Eigenlijk alleen nog de geitenbokjes. En dan sinds kort de vacumeermachine ernaast. Ideaal ding leg gewoon het zakje erin geen geklooi met waar het moet liggen en de machine doet de rest en sealt hem dicht.

Vanmorgen dan de batch gedraaid zoals eerder vermeld inclusief het schoonmaken 2 uur bezig geweest. Nou dat is best te doen.
Door Cindy de Wolf
#3367401
Anne in Zweden schreef:Kun je geen kvv-bedrijfje beginnen? Volgens mij zou jij de enige producent zijn die er echt verstand van heeft! :D
:biggrin2: :biggrin2: :P Je bent niet de eerste die dat vraagt maar er is sec gezien geen droog brood in te verdienen. Ik heb een goed betaalde vaste baan en ik vrees dat ik dan aan weet ik hoeveel eisen moet gaan voldoen. Nuh zo is wel prima :cool:

Ik ken wel iemand die dit doet en door verkoopt. Ik vind het bloedlink als er iemand praat is ze echt de lul.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3367403
Cindy de Wolf schreef:Toch gaat er hier lang niet zoveel vlees meer doorheen als circa 4 jaar geleden. Wij verbruiken nu nog grofweg 60kg per maand en dat is inclusief voor de honden van mijn ouders. Vroeger was dat 150-200kg per maand. Maar het is echt waar goed gereedschap is het halve werk ook al hoef je niet zoveel te doen.

De stickermachine die heb ik al heel lang alleen vriendjelief heeft hem nu aangepast. Eerst kon ik 1 artikel aantikken (touchscreen a la bij de supermarkt) en nu kan ik in elke categorie 1 of meerdere dingen aantikken vandaar de naam barf mixer. Er staat daarvoor een touchscreen pc, een dymo weegschaal met USB aansluiting en daaraan gekoppeld de brother labelprinter. Domweg op de weegschaal leggen en print zeggen.

Verder dan nu de slagerslintzaag een hele goede vleesmolen waarbij ik eigenlijk nooit meer wat kleiner hoef te maken :biggrin2: gingen van de week gewoon hele wilde konijnkarkassen doorheen, ook parelhoenkarkas hoef ik niet meer kleiner te maken. Eigenlijk alleen nog de geitenbokjes. En dan sinds kort de vacumeermachine ernaast. Ideaal ding leg gewoon het zakje erin geen geklooi met waar het moet liggen en de machine doet de rest en sealt hem dicht.

Vanmorgen dan de batch gedraaid zoals eerder vermeld inclusief het schoonmaken 2 uur bezig geweest. Nou dat is best te doen.
Das echt geen tijd he, 2 uur. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door