Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door faya
#3364532
ik heb tot nu toe altijd een blender gebruikt maar omdat ik meer groenten wil gaan geven en dus meer gebruik moet gaan maken van een apparaat die de boel kan pureren en mijn blender daar niet tegen bestand is, vraagje sapcentrifuge, foodproccessor of ander soort keukenmachine die mij daarbij kan helpen? Iemand een foodprocessor van Silvercrest ( lidl merk ) en daar ervaringen mee ( of is dit te goedkoop/eenvoudig ) en deze kwam ik tegen BOSCH Foodprocessor MCM400, hoeveel moet wattage zijn?
Gebruikersavatar
Door sam28
#3364534
Ik zou het niet weten. Toen Ziva nog een puppy was heb ik van iemand een tweedehands retro Magimix gekregen. TOP ding. Ik ben een echte LEO (lomp en onbenullig) en hij doet het nog steeds. Ook kan ik nog steeds zo'n bak kopen als deze de geest geeft. (al drie keer met secondelijm vastgeplakt want arm :biggrin2: )
Je hoort, ik ben fan.
Gebruikersavatar
Door pike
#3364538
Ik zou het ook niet weten. Ik heb indertijd (meer dan 10 jaar geleden) een Magimix 4200 gekocht. En die bevalt nog altijd uitstekend. Inmiddels is het een wat verouderd model maar alle onderdelen zijn nog steeds los verkrijgbaar mocht er iets stuk gaan. Maar alles is nog steeds heel. Kostte wel flink wat meer dan een Silvercrest van de Lidl. Die magimix is 950 Watt.
Door Lizzy
#3364543
faya schreef:ik heb tot nu toe altijd een blender gebruikt maar omdat ik meer groenten wil gaan geven en dus meer gebruik moet gaan maken van een apparaat die de boel kan pureren en mijn blender daar niet tegen bestand is, vraagje sapcentrifuge, foodproccessor of ander soort keukenmachine die mij daarbij kan helpen? Iemand een foodprocessor van Silvercrest ( lidl merk ) en daar ervaringen mee ( of is dit te goedkoop/eenvoudig ) en deze kwam ik tegen BOSCH Foodprocessor MCM400, hoeveel moet wattage zijn?
De blender van Vitamix? De Champion juicer is ook een fijn apparaat maar wel een stuk trager dan een blender. Food processor is denk ik niet veel beter dan de gemiddelde blender. Sapcentrifuge kan ook goed werken maar hangt echt af van het merk. De meeste zijn gewoon niet goed in het persen van sap.
Door faya
#3364583
Lizzy, persen van sap? Eigenlijk vind ik het pureren het belangrijkste en de blender die ik nu heb is maar 300Watt en dat ging eigenlijk redelijk goed en best al een tijdje, maar doe ik daar bijv. wortel in en bataat die ik niet kook, dan kan hij dat niet aan. De Vitamix ligt ver buiten mijn budget, even gekeken en de goedkoopste die ik zag koste 530 euro
Gebruikersavatar
Door sam28
#3364615
Ja de keukenmachine.

Een vriend van me had m van zijn moeder gehad maar hij deed er niks mee. Heeft m toen aan mij gegeven, superlief want die krengen zijn duur.
Door Lizzy
#3364671
faya schreef:Lizzy, persen van sap? Eigenlijk vind ik het pureren het belangrijkste en de blender die ik nu heb is maar 300Watt en dat ging eigenlijk redelijk goed en best al een tijdje, maar doe ik daar bijv. wortel in en bataat die ik niet kook, dan kan hij dat niet aan. De Vitamix ligt ver buiten mijn budget, even gekeken en de goedkoopste die ik zag koste 530 euro
Nou, een sapcentrifuge is bedoeld om sap te maken. Dus je krijgt sap en pulp gescheiden van elkaar en dat meng je dan weer door mekaar, heb je een prima groentenmix voor de honden. Ik zou dus niet alleen het sap geven, want alle vezels zijn daaruit gehaald.
Gebruikersavatar
Door pike
#3364725
faya schreef:Lizzy, persen van sap? Eigenlijk vind ik het pureren het belangrijkste en de blender die ik nu heb is maar 300Watt en dat ging eigenlijk redelijk goed en best al een tijdje, maar doe ik daar bijv. wortel in en bataat die ik niet kook, dan kan hij dat niet aan. De Vitamix ligt ver buiten mijn budget, even gekeken en de goedkoopste die ik zag koste 530 euro
Een magimix die een fatsoenlijke inhoud heeft kost tegenwoordig ook zo'n 300-400 euro denk ik. Maar die vermaalt dan wel ook de hardere ongekookte groentes met gemak. Ik zou zeggen, als het boven je budget ligt, spaar er dan voor. Een goede machine loont. En je kan hem ook voor jezelf gebruiken natuurlijk.
Door faya
#3364753
nee, 250 watt te weinig, want Blender die ik nu heb - is overigens ook een goedkopere ( en gaat al best lang mee ) is 300 watt dus ik zou zeggen, zeker 600 watt
Gebruikersavatar
Door pike
#3364761
pearlsofpassion schreef:Welk vermogen hebben jullie magimix gehaktmolens? Want je hebt er ook van zo'n 250 watt en 1l inhoud maar die kosten maar 70 euro.
Das niet wat je wil vermoed ik?
De magimix is geen gehaktmolen, het is een foodprocessor, van 950 Watt. Met een gehaktmolen kan je geen groentenmix maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door