Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door faya
#3364821
ben er nog niet uit......600 Watt - dus dubbele wat ik nu heb al voldoende? Beter toch Blender dan foodprocessor? Ga het apparaat hoofdzakelijk voor doggies groente en fruitmix gebruiken evt. voor ons zelf zou het makkelijk zijn als uien, noten ook met apparaat gehakt kunnen worden.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3364880
Dat dacht ik al, zo'n vermogen.
Mijn vorige kleine hakmolentje heeft het na flink en voor de zoveelste keer de laatste weken wat noten en dadels te mixen, opgegeven... ::)
En ik dacht (en vreesde) dat je daar wel zo'n vermogen voor nodig hebt.
Nieuwe zal een duur spulletje worden...
Gebruikersavatar
Door sam28
#3364899
Het is het wel echt waard. Zo'n dure. Toen Ziva dr neus nog ophaalde voor groenteprutjes vroegah, gooide ik er ook wel een penslap door. PPRRRT, weg.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3364917
Ik geloof het wel, maar ik weet niet of ik het hier verkocht krijg bij ml. :P
En ik moet met m'n katten natuurlijk geen groentenprutjes maken dus daarop kan ik het niet steken.

Ik moet zeggen dat die noten met m'n blender ook wel prima gaan. Maar als ik een pasta wil maken met dadels erbij zit ik meer omlaag te duwen dan wat anders...
Gebruikersavatar
Door pike
#3364927
pearlsofpassion schreef:Ik geloof het wel, maar ik weet niet of ik het hier verkocht krijg bij ml. :P
En ik moet met m'n katten natuurlijk geen groentenprutjes maken dus daarop kan ik het niet steken.

Ik moet zeggen dat die noten met m'n blender ook wel prima gaan. Maar als ik een pasta wil maken met dadels erbij zit ik meer omlaag te duwen dan wat anders...
Vraag Koekje eens, die heeft er ook een en volgens mij is die er ook dol op. Koek heeft hem ongetwijfeld ook niet voor de katten.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3364931
pearlsofpassion schreef:Ik geloof het wel, maar ik weet niet of ik het hier verkocht krijg bij ml. :P
En ik moet met m'n katten natuurlijk geen groentenprutjes maken dus daarop kan ik het niet steken.

Ik moet zeggen dat die noten met m'n blender ook wel prima gaan. Maar als ik een pasta wil maken met dadels erbij zit ik meer omlaag te duwen dan wat anders...
We starten een petitie als je m wilt. ;D
Door Ayra
#3365076
Lizzy schreef:Nou, een sapcentrifuge is bedoeld om sap te maken. Dus je krijgt sap en pulp gescheiden van elkaar en dat meng je dan weer door mekaar, heb je een prima groentenmix voor de honden. Ik zou dus niet alleen het sap geven, want alle vezels zijn daaruit gehaald.
ja, zo doe ik het ook. Ik heb een hele degelijke sapcentrifuge van Tefal, daar gaat bijna alles mee, behalve spinazie, dat moet even met de staafmixer.

Ik doe eerst alle fruit en groente wat door de sapcentrifuge kan, en dan doe ik de fijnere spullen zoals spinazie en kruiden in het opgevangen sap blenderen.

Dan de pulp (wat superfijn gemalen is) weer bij het sap en even door elkaar roeren en voila :)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3365526
Ik.
Van onze groenten kook ik wat apart voor Scott. Vaak gewoon in de pan bij onze rijst/pasta/aardappels.
Invriezen doe ik niet. Voor de keren dat wij groente eten die hij niet mag heb ik wel altijd wat diepvries groenten liggen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3365605
topaaz schreef:Iemand die de groenten niet gemalen geeft?
De mijn zijn gestoomd/geblancheerd (samen met mijn avondgroentjes dus geen extra werk) en ingevrozen
Zo deden wij het meestal ook, alleen ik vroor nooit iets in. Af en toe maakte ik een groenteprutje, maar dat at hij toch minder graag en moest ik altijd mengen met pens of ei. Gekookte groentes gingen er met smaak in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door