Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3363070
Help! Wij waren een dagje weg en ik vergat dat ze vandaag vlees hadden gebracht, dat stond nog buiten en Mup heeft een hele kg bevroren pens opgegeten. :( Ze ligt nu met een dikke buik op de bank heel zielig te bibberen. Ze is best een tijdje buiten geweest dus misschien heeft ze het ook gewoon koud, of heeft ze erge buikpijn en bibbert ze daarom zo, ik word er toch een beetje ongerust van.

Ze weegt 32 kg en eet normaal zo'n 600gr op een avond. Ik weet dat ik moet opletten voor een maagtorsie; kan die kg pens verder veel kwaad?
#3363071
Een kilo bevroren pens koelt de boel van binnenuit ook aardig af, ik zou haar zeker ook een warm dekentje oid geven als ze dat goed vindt.

Maagtorsie weet ik niet genoeg van om je te kunnen antwoorden, heb wel meerdere leren gehoord dat maagtorsie juist op lege maag gebeurt / groter risico heeft.
#3363085
Mijn Duitse Herder heeft ooit op een SW-leverdag 2 kg bevroren vlees opgegeten. Daar was niets van te merken. Geen enkel probleem van ondervonden.

Ik had het vermoeden omdat ze in de garage was geweest en er een leeg zakje lag. Zeker was ik daar niet van. Er waren hopen lege zakjes die ze uitgelekt hadden.

Ik weet het pas zeker nadat ik naar de laatste persoon een mail had gestuurd en die heeft alles nageteld.
#3363097
Muppeteer schreef:Help! Wij waren een dagje weg en ik vergat dat ze vandaag vlees hadden gebracht, dat stond nog buiten en Mup heeft een hele kg bevroren pens opgegeten. :( Ze ligt nu met een dikke buik op de bank heel zielig te bibberen. Ze is best een tijdje buiten geweest dus misschien heeft ze het ook gewoon koud, of heeft ze erge buikpijn en bibbert ze daarom zo, ik word er toch een beetje ongerust van.

Ze weegt 32 kg en eet normaal zo'n 600gr op een avond. Ik weet dat ik moet opletten voor een maagtorsie; kan die kg pens verder veel kwaad?
Sorry dat ik je topic nu pas zie :-[

Voor een hond van 32 kg moet dat echt geen probleem zijn, een kg pens. Ze zal zich ongetwijfeld niet helemaal jofel hebben gevoeld doordat het zo koud is geweest (en de pens en buiten). En misschien wel wat buikpijn hebben gehad. Maar ik vermoed dat het inmiddels wel beter met haar gaat?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door