Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hanny
#3362422
Bij de parelhoenkarkassen zit altijd echt veel vies vet. Tenminste, dat vind ik.
In de dozen zit vijf kilo, daarvan snijden we 1300 gram vet af en gooien dat weg.
Dan nog blijft er wat vet over aan de karkassen, maar dat kan wel worden gegeten.
ik ga er van uit, dat bij de karkassen van dezelfde leverancier, niet van Remco, want die bezorgt, het gedeelte vet zo hoog is

Zijn er ook karkassen, die ergens anders vandaan komen en misschien minder vet bevatten? Waarschijnlijk niet, maar wie weet.

Parelhoen wordt graag gegeten en we hebben al een eenvoudig menu, maar om nu voor zoveel vies vet te betalen, gaat me toch wat te ver.
Hebben we pech met zo veel vet, of wordt het elders gewoon gegeten?

Hanny
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3362424
Ik heb ook wel wat vet aan de parelhoen. Maar voor 1,2 euro per kg trek ik me het niet aan als ik er wat af moet snijden. Het is trouwens dezelfde hoeveelheid als bij andere karkassen of rugstukken. Behalve konijnpuntmutsen, die zijn magerder.
Maar de mijne komen diep uit België, ik vermoed dat dat je dus niet helpt.

Edit: jij spreekt van een kwart vet? :o Zoveel zit er bij mij zeker niet aan. Bijlage niet.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3362426
pearlsofpassion schreef:Ik heb ook wel wat vet aan de parelhoen. Maar voor 1,2 euro per kg trek ik me het niet aan als ik er wat af moet snijden. Het is trouwens dezelfde hoeveelheid als bij andere karkassen of rugstukken. Behalve konijnpuntmutsen, die zijn magerder.
Maar de mijne komen diep uit België, ik vermoed dat dat je dus niet helpt.

Edit: jij spreekt van een kwart vet? :o Zoveel zit er bij mij zeker niet aan. Bijlage niet.

Wow, waar haal jij parelhoenkarkas voor 1,20 per kilo ?
Door Hanny
#3362435
Ik heb net even op de doos gekeken, komt uit Frankrijk, verhandeld door Luiten Foods Nl en er zat 4,7 kilo in.
Ga toch een mailtje naar Remco sturen Denk niet dat er iets kan veranderen.
Aan eend zit veel minder vet, tenminste de eend, die wij voeren.
Rustig nadenken, of ik dit zo wel wil.

Hanny
Door Lizzy
#3362436
Hanny schreef:Ik heb net even op de doos gekeken, komt uit Frankrijk, verhandeld door Luiten Foods Nl en er zat 4,7 kilo in.
Ga toch een mailtje naar Remco sturen Denk niet dat er iets kan veranderen.
Aan eend zit veel minder vet, tenminste de eend, die wij voeren.
Rustig nadenken, of ik dit zo wel wil.

Hanny
Volgens mij komt de meeste parelhoen hier in NL van Luiten. Dus beter of goedkoper ga je het niet krijgen. En ze verdienen er allemaal goed aan vandaag de dag. Ik kan me nog goed de tijd herinneren dat de Sligro/Ven de 10 kg dozen voor mij rechtstreeks uit Frankrijk haalde en ik er 1,70 per kg voor betaalde :-X . Dan sneed je het vet gewoon wel weg :-X . Angelique en ik roepen wel eens achter de schermen dat we ten onder gegaan zijn aan ons eigen succes met dat BARFen en ik denk dat het waar is :-\
Door Hanny
#3362442
Ik denk, dat je helemaal gelijk hebt. Waarschijnlijk is er niets beters te kopen. Konijn lusten ze niet.
Moet nog eens rekenen, of ik dit wel wil voeren. Heeft de tijd, want ik heb twee dozen en ze vinden het echt heerlijk.
Gelukkig is manlief zo aardig om echt alles te snijden enz, ik geeft het alleen maar. De onhandige scherpe delen worden gemalen.
Ze eten allemaal gulzig en ik wil ze wel heel houden. Ik heb 17 mooie ruggetjes over, wel prijzig.
Manlief zegt altijd, het is ja, of nee. Niet zeuren.

Hanny
Gebruikersavatar
Door pike
#3362450
Hier ging ook regelmatig een behoorlijk percentage aan vet de kliko in. En niet alleen van de karkassen, ook van vlees, en van pens ging ook wel eens 20% aan vet naar de meeuwen ::)
Maar dat was dan wel eens en nooit meer bestellen. De spoeling wordt wel steeds dunner op die manier. En tegenwoordig ben je soms zelfs goedkoper af met kopen van vlees en/of bot voor menselijke consumptie omdat je daar niets van weg hoeft te gooien. Een Islamitische slager bijvoorbeeld, of nog een echte poelier, daar kan je nog mooie spullen kopen voor vaak niet veel geld.
Maar ze zijn niet dik gezaaid. Of afgeprijsd supermarktvlees dat eerst in de reclame was, nou dan kan je nog mooie runderlappen kopen voor niet veel geld. Maar dat zijn wel buitenkansjes.
Als iedereen die vette hap nou eens links zou laten liggen, maar dat is het probleem met online bestellen. Je kan het van tevoren niet op kwaliteit beoordelen. En online gaat het ook nog eens in bulk, dus je zit gelijk met 10 of 15 kilo opgescheept. Wat je daadwerkelijk hebt gekocht zie je vaak pas bij het ontdooien. Zou je diezelfde vette karkassen in de vitrine zien liggen, had je ze nooit gekocht.
Ik denk nog vaak terug aan de mooie puntmutsjes en de keurig verpakte, vetloze konijnenniertjes van Ramses1, de haaskarkassen en het mooie vlees van LidaS. En toen ik pas begon met barfen; enorme mooie stukken mager impalavlees van Herby. Daar werd je toch helemaal vrolijk van :D maar tegenwoordig wordt je nogal eens verdrietig van wat je geleverd krijgt :(
Door Nikass
#3362461
Ik bestel wel eens parelhoen rugstuk bij dogmeat en daar hoef ik niets af te snijden. Is niet heel goedkoop, iets van 3,50 de kilo. Maar ik vind het wel prettig dat ik nitin bulk hoef te bestellen.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3362465
Monique77 schreef:Wow, waar haal jij parelhoenkarkas voor 1,20 per kilo ?
België. Ik woon in Herzele ( half uur vanuit Brussel en vanuit Gent) , en hier een paar km vandaan is er iemand die groepsbestellingen organiseert van bij een leverancier die voor een aantal producten een ontzettend goede prijs-kwaliteit biedt. Wel alles in bulk he, minstens 10kg per doos.
Ik besef heel goed dat ik geluk heb. Toen ik begon had ik deze niet, maar toen had Orinake wel nog veel goedkoper vlees dan nu en ik ben zelf een 5 jaar geleden wel eens naar Nadia en Yolanda gereden. Dat was 2u enkele rit...
Maar nu heb ik geluk ja. Ik hoop dat het nog lang zo blijft.
Door Eef+Stippels
#3362482
Ik heb parelhoen van animalfoodexpress en die is idd ook erg vet helaas.

Maar 1,20 per kilo, wauw, ik denk dat we naar Belgie moeten verhuizen :cool:

Ik had bij uitzondering lamspiervlees van Petman mee besteld, makkelijker te portioneren voor ml die dat momenteel doet, en dat was 75% vet.. Bella wilde er niets van hebben.

Het is idd veel duurder geworden.. Een kilo pens kost gewoon meer dan 3,-.
Gebruikersavatar
Door Tal
#3363266
Fijn om te lezen dat jullie dat vet ook niet geven. Ik kreeg weleens het idee dat ik een zeikerd was dat ik dat vet niet wilde voeren als ik op fb sommige berichten lees.
Gisteren had ik geluk bij AH. Een paar kilo mooi Iers rundvlees met bonuskorting en datumkorting van 35%.
Door Anne in Zweden
#3363280
Hier ook parelhoen via Remco, en inderdaad, veel vet, echt bleh. Ik snij het er zoveel mogelijk af en let het vet dan in het bos voor de vossen en lynxen. Doe ik ook met stukken vet aan pens en spiervlees. De wilde beesten vinden het geweldig, en zo blijven ze tenminste bij de vogelvoederhuisjes in de tuin weg.

Ik barf nog maar negen jaar, maar zelfs ik kan merken dat de prijzen zijn gestegen terwijl de kwaliteit soms, eh, niet gelijk gebleven is, zeg maar. :(
Door Lizzy
#3363281
Anne in Zweden schreef:Hier ook parelhoen via Remco, en inderdaad, veel vet, echt bleh. Ik snij het er zoveel mogelijk af en let het vet dan in het bos voor de vossen en lynxen. Doe ik ook met stukken vet aan pens en spiervlees. De wilde beesten vinden het geweldig, en zo blijven ze tenminste bij de vogelvoederhuisjes in de tuin weg.

Ik barf nog maar negen jaar, maar zelfs ik kan merken dat de prijzen zijn gestegen terwijl de kwaliteit soms, eh, niet gelijk gebleven is, zeg maar. :(
Ik bijna 2 keer zo lang ongeveer maar ik kan dit echt beamen. Angelique zegt wel eens dat we ten onder zijn gegaan aan ons eigen succes :-X
Door Anne in Zweden
#3363282
Lizzy schreef:Ik bijna 2 keer zo lang ongeveer maar ik kan dit echt beamen. Angelique zegt wel eens dat we ten onder zijn gegaan aan ons eigen succes :-X
Daar heeft ze waarschijnlijk gelijk in. Jammer is dat toch, hè, dat het altijd zo moet gaan: zodra dingen succesvol worden, gaan producenten er met de pet naar gooien om maar zoveel mogelijk geld binnen te halen. Zal wel inherent zijn aan het kapitalisme, maar het blijft jammer.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3363284
Hier ook al bijna 7 jaar! Jongens wat gaat dat snel. :o
Maar volgens mij riepen jullie dat toen ook al. Toen ik begon.
Maar goed, neemt niet weg dat dat zeker waar is.

Nu moet ik wel zeggen, ik keek onlangs nog eens naar de prijzen van de brokken die ik vroeger voerde, en die zijn ook een stuk duurder geworden.
Zal wel een deel gewoon eigen aan de tijd zijn, vele zaken zijn duurder geworden. Maar de hogere vraag naar barfproducten zal zeker de zaak verergerd hebben. Als men merkt dat er nog geld uit te halen is.... :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door