Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3360094
Hallo allemaal.

Sinds een tijdje ben ik begonnen met BARF, maar sommige diersoorten eet mijn hond niet.

Konijn, sardine, kwartel.
Nu dacht ik eraan om dit vlees te drogen... en als snack te geven, zou ze het zo wel leren eten? Ervaring mee?

Mengen met pens of ander lekkers werkt niet.

Hoe leer ik haar dit eten?

Vraag 2,
Is gedroogde vuile pens ( in een voedseldroger zelf gedroogd) net zo ‘voedingsrijk” als een lap pensvlees vers geven?
Ik geef haar dit gedroogd vaak als snack....vandaar..

Alvast bedankt voor het meedenken




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door Lizzy
#3360098
anne-marie.schilperoord schreef:Hallo allemaal.

Sinds een tijdje ben ik begonnen met BARF, maar sommige diersoorten eet mijn hond niet.

Konijn, sardine, kwartel.
Nu dacht ik eraan om dit vlees te drogen... en als snack te geven, zou ze het zo wel leren eten? Ervaring mee?

Mengen met pens of ander lekkers werkt niet.

Hoe leer ik haar dit eten?

Vraag 2,
Is gedroogde vuile pens ( in een voedseldroger zelf gedroogd) net zo ‘voedingsrijk” als een lap pensvlees vers geven?
Ik geef haar dit gedroogd vaak als snack....vandaar..

Alvast bedankt voor het meedenken




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je wilt dan het vlees van het konijn en de kwartel afhalen en dit drogen? Want ik weet niet, denk niet dat het ideaal is om ook het botwerk te drogen. Mijn ervaring is trouwens dat als ze iets gedroogd wel eten, dit nog niks zegt over of ze het vers ook eten... Mijn honden gruwelen echt van haasorgaan. Als ik het droog vinden ze het heerlijk. Raar maar waar en dat al -tig jaar (waarmee ik wil zeggen dat het ook niet went of ze het leren te eten).

Ik denk dat je het je hond niet leert eten. Iets dat ze niet lusten, tja, dat lusten ze niet. Ik heb mijn hond een keer een maaltijd over laten slaan om haar zo tam konijn te laten eten. Ze at het een dag erna en kotste het een uur later weer uit, ze was zo ziek als een hond ervan. Daar heb ik wel mee geleerd.....

Antwoord 2: nee, pens is niet zo voedselrijk als verse pens (ongedroogd). Je maakt de goede bacteriën namelijk wel stuk op die temperatuur. Ik weet niet of de enzymen overleven. Ik denk het ook niet. Dus nee, het is niet zo goed als verse pens maar wel een heerlijke snack! En toch ook gezond, ondanks alles :)
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3360136
Saar lust ook geen kwartel en konijn..... Appie daarintegen lust het weer wel... Konijnenoren (gedroogd) eet Saar weer wel..... Ik heb konijn 2x geprobeerd bij Saar (met een aantal weken ertussen), maar ze moet het echt niet... dus ik geef het niet meer....
Door Chouka
#3360143
Wat ze hier niet lusten gaat in de voedseldroger. De eerste keer langer, dan minder en minder lang en uiteindelijk eten ze het gewoon rauw.
Bot mag je niet hoger dan 50°C verwarmen.
Ik gooi het als volledige barfhap in de voedseldroger. Met de buitenkant een beetje droog geef ik het al. Als ze het dan nog niet willen gewoon nog wat langer drogen.
#3360156
Bedankt!
Van mij hoeft ze het niet te eten ( alhoewel, ze een goede variatie dan wel lastig maakt voor mij.... ik moet de juiste slagerijen nog vinden)

En ik heb nu wat dingen in de vriezer die anders blijven liggen. Vind het zonde om weg te gooien!

Ik wilde het vlees inderdaad eraf halen... wat betreft splinteren enzo...
Maar blijkbaar kan dat dus wel op lage temperatuur? Brrr

Bedankt voor de tips.. binnenkort moet ik weer nieuwe inkopen doen....
Ik ga me eerst buigen over een menu en dat op dit forum plaatsen voordat ik zomaar klakkeloos ga bestellen.

Tot gauw!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Door topaaz
#3360365
Probeer het eens (deel) bevrozen te geven...

De mijne wou fazantkarkas ook niet aanraken, bevrozen gaat het echter wel naar binnen :)

Ook konijnenlever gaat er moeilijk in.. ik denk dat het de textuur voornamelijk is... een minuutje in de pan (dus nog rauw vanbinnen) en dan hapt het lekker weg :)

Als hij het echt niet eet maak ik er bouiilon van en met het vlees achteraf koekjes :) (maar komt niet veel voor)
Gebruikersavatar
Door pluk
#3360443
Vleesbot dat niet wordt gegeten zou je heel kort in een beetje olijfolie of kokosolie kunnen aanbakken. Net genoeg om het even dicht te schroeien zodat het bot niet verhit wordt. Door elke keer iets korter te bakken leren ze het soms eten.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3360515
Mijn Boontje (stafford) at geen konijn, ik heb hem er ook weleens voor laten vasten en toen at hij het met lange tanden om het wat later uit te kotsen. Sindsdien luister ik daarnaar; wat ze niet eten, geef ik niet (meer) Ik heb later nog wel eens konijn aangeboden trouwens, omdat ik dacht dat het misschien aan de levering lag, maar het weer geweigerd. Tja, klaar dan.

Maar goed; ik heb makkelijk praten, want bullterriers lijken alles wel te lusten ::) ;D
Door ywa100
#3361508
Ik heb vorig jaar augustus een 8-jarige Friese Stabij in huis genomen, die alleen brokken gewend was.
Hem heb ik echt moeten leren om vlees te eten.
Eerst KVV en daarna uitgebreid met BARF.
In het begin als ik met een kipkluifje kwam, keek hij me aan van: "kan je het niet even malen?"
Konijn, Fazant, kwartel, eend, orgaan, zalmkop echt niet!
Hij heeft het echt moeten leren eten, ik deed bv de konijn in kleine stukjes door rund heen o.i.d.
Hij eet nog niet alles graag, maar eet wel veel meer dan in het begin!
Fazant vindt hij bv nog steeds niet lekker, maar de rest eet hij wel.

Groetjes,
Yvonne
Door Lizzy
#3361533
Van de week hier na lange tijd weer eens tam konijn geprobeerd. Bij Bisq ging dat er met lange tanden in (bij Toet en Titz gewoon niet, zij lieten het liggen of het gif was). Vijf minuten later staat ze het er op mijn Perzische tapijt weer uit te barfen (kotsen). Nu hoef ik dit echt nooit meer te geven, want waar Bisq van kotst, eet ze noooooit meer. Geef m'n smurf eens ongelijk.....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door