Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door faya
#3356642
ik weet dat je in principe een pup aanvankelijk 4x per dag en later 3x per dag eten moet geven, om uiteindelijk pas naar die 2x per dag te gaan. Waarom is dit eigenlijk? Volgens mij was regel toch vanaf ca 6 maanden 2x per dag maar waarom niet al vanaf 4 maanden eigenlijk?
Door Lizzy
#3356644
Omdat een pup moet groeien en in de volle groei meerdere keren een aanbod van voedingsstoffen nodig heeft. Bovendien is de maag nog niet zo groot en daarom is het niet prettig om er al zo jong 2 keer per dag (in plaats van 3 keer) eten in te gooien. Tenminste, zo is zoals ik het geleerd heb.
Door toscak
#3357610
Hier inderdaad nu een pupje van 4 maanden en gewoon nog op 3 maaltijden. Belangrijkste reden voor mij is dat ik na een maaltijd al een sterk vergrootte maag zie en ik me niet eens wil voorstellen hoe dat eruit ziet als de dagmaaltijd niet door 3 maar door 2 wordt gedeeld.
Door Suzanne
#3357913
Ik heb ook wel een beetje het idee dat het ook nhier goed is als er een richtlijn is, maar dat dat voor pups van grote rassen misschien toch ook anders werkt dan voor pups van kleine rassen. Of voor hondjes met een snelle of juist geen snelle vertering?
Ik geef Milan nu ook 4 x per dag eten, maar ik heb de indruk dat hij dan net ff onvoldoende trek heeft. Dus het is ff stoeien met wat handig is maar voor hem vind ik (met 9 wkn oud) 3 x per dag teveel van het goede.

Suzanne
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door