Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Tessa1991
#3356496
Hoi allemaal!

Gisteren ben ik begonnen met barfen. Storm vond het heerlijk en heeft beide keren zijn bak leeg gegeten :)

Vanmorgen spuugde hij halverwege alles uit. Vervolgens at hij het grootste gedeelte weer op. Een stuk karkas liet hij liggen. Waar kan het aan liggen dat hij moest overgeven?

Waren de stukken karkas (225 gram) te groot? Of kan het zijn dat zijn maag moet wennen aan het barfen? Hij kauwt trouwens goed op het vleesbot en slikt geen grote stukken in 1 keer door en hij schrokt niet.

Er staat vandaag parelhoen, hertenspiervlees, groenten en organen op het menu. Hier had ik een half harinkje in kleine stukjes door gedaan omdat Storm (nog) geen hele visjes eet.

Nog 1 vraagje. Storm krijgt dagelijks 200 gram orgaan waarvan 100 gram pens, 1/3 lamsnier, 1/3 kippenhartjes en 1/3 eendenlever. Is dit zo een goede orgaanmix of moet ik dit af gaan wisselen? Ik las dat te veel lever niet goed is, maar wat is " te veel" lever?

Toen hij moest overgeven stond hij er wat verloren bij, maar nu is hij weer top fit :)

Alvast bedankt!
Door Lizzy
#3356502
Tessa1991 schreef:Hoi allemaal!

Gisteren ben ik begonnen met barfen. Storm vond het heerlijk en heeft beide keren zijn bak leeg gegeten :)

Vanmorgen spuugde hij halverwege alles uit. Vervolgens at hij het grootste gedeelte weer op. Een stuk karkas liet hij liggen. Waar kan het aan liggen dat hij moest overgeven?

Waren de stukken karkas (225 gram) te groot? Of kan het zijn dat zijn maag moet wennen aan het barfen? Hij kauwt trouwens goed op het vleesbot en slikt geen grote stukken in 1 keer door en hij schrokt niet.

Er staat vandaag parelhoen, hertenspiervlees, groenten en organen op het menu. Hier had ik een half harinkje in kleine stukjes door gedaan omdat Storm (nog) geen hele visjes eet.

Nog 1 vraagje. Storm krijgt dagelijks 200 gram orgaan waarvan 100 gram pens, 1/3 lamsnier, 1/3 kippenhartjes en 1/3 eendenlever. Is dit zo een goede orgaanmix of moet ik dit af gaan wisselen? Ik las dat te veel lever niet goed is, maar wat is " te veel" lever?

Toen hij moest overgeven stond hij er wat verloren bij, maar nu is hij weer top fit :)

Alvast bedankt!
Ja, vervelend maar dat kan echt wel gewoon eens gebeuren. En soms hebben ze te schrokkerig gegeten (maar jij schrijft dat dit niet het geval is) of soms moet de hond erg wennen aan het eten en soms is het toch eerder een kort maag/darmvirusje/dingetje.

Maar ja, het kan dus goed dat hij moet wennen!

Wat at hij hiervoor?

De hoeveelheid orgaanvlees en de verdeling is prima. Tenminste, als je zo'n 10% andere organen geeft en 10% pens, van het totale menu. Meer dan 5% lever moet je niet geven, dan is het echt teveel. Afwisselen is altijd prima maar niet perse noodzakelijk als je voor de rest ook nog andere diersoorten geeft (in vleesbot en spiervlees).
Door Tessa1991
#3356505
Lizzy schreef:Ja, vervelend maar dat kan echt wel gewoon eens gebeuren. En soms hebben ze te schrokkerig gegeten (maar jij schrijft dat dit niet het geval is) of soms moet de hond erg wennen aan het eten en soms is het toch eerder een kort maag/darmvirusje/dingetje.

Maar ja, het kan dus goed dat hij moet wennen!

Wat at hij hiervoor?

De hoeveelheid orgaanvlees en de verdeling is prima. Tenminste, als je zo'n 10% andere organen geeft en 10% pens, van het totale menu. Meer dan 5% lever moet je niet geven, dan is het echt teveel. Afwisselen is altijd prima maar niet perse noodzakelijk als je voor de rest ook nog andere diersoorten geeft (in vleesbot en spiervlees).
Schrokken/te snel eten kan het dan niet aan liggen idd, gisteren beet hij de kippennekken ook eerst twee keer door de helft voor hij het op at :) we zullen zien hoe het vanavond gaat.

Ik zit op 3,3% aan lever. Dan houd ik dat voorlopig zo. Qua afwisseling zit het goed in zijn menu.

Hiervoor kreeg Storm KVV. Ik ben nog geen smaak/diersoort tegen gekomen die hij niet lust, dus ik ben ook wel heel benieuwd hoe dat met barfen gaat. Wat ik wel een beetje gek vind is dat ik zeker weet dat hij graag vis lust, omdat hij dat ook kreeg toen hij nog KVV at. Toen ik hem een visje wilde geven keek hij me aan van ja leuk, maar wat moet ik hiermee :D Voorlopig dan maar mengen.

Bedankt voor je reactie!!
Door Tessa1991
#3356508
pearlsofpassion schreef:Ik zou de vis even zo laten.
Sommige honden verteren dat moeilijk. Voor de zekerheid zou ik die even achterwege laten tot de rest wel goed gaat.
Ook als hij gemalen vis altijd goed heeft kunnen verdragen? Hiervoor heeft hij altijd KVV gegeten, waaronder vis. Hij kreeg een mix van zalm, haring en sardientjes. Nooit misselijk geweest of er diarree van gehad.
#3356510
Tessa1991 schreef:Ook als hij gemalen vis altijd goed heeft kunnen verdragen? Hiervoor heeft hij altijd KVV gegeten, waaronder vis. Hij kreeg een mix van zalm, haring en sardientjes. Nooit misselijk geweest of er diarree van gehad.
Hmmm, dan is het inderdaad onwaarschijnlijk dat hij er moeite mee zou hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door