Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3356430
En zo zijn er ook honden van 50 kg die elk nekje zorgvuldig kraken ;)
Maar goed, kippennekjes zijn inderdaad geen lekker kluif. Ik zou dan ook gaan voor een botsoort die niet of minder in je kvv zit, en die nog wat extra's toevoegt. Iets van wild ofzo is helemaal mooi!
#3356432
Ruisje schreef:Een kwaliteits kvv kost zeker twee maal zoveel als dezelfde kwaliteit barf. Daarbij haalt een dier meer voldoening uit stukken vlees dan een gemalen prak.
Maar dat terzijde... als je 1 of 2 barfdagen gaat doen kun je inderdaad het beste kiezen voor diersoorten die niet in de kvv zitten die je voert — kip en rund zitten meestal genoeg in de kvv’s. Parelhoenkarkas, reeribben en spiervlees van wild voegen echt wat toe.
Tenzij je enkelvoudige kvv voert, dwz kvv waarbij maar een diersoort in een rol zit.
Ik heb zelf kvv zonder kip en zonder rund of lam (dus ook geen pens). Pens voer ik bij (naast groente) bij de soorten die veel calcium bevatten (meer dan 1%). Op barfdag geef ik dan een soort die niet bij de kvv zit en gewoon in de winkel te koop is: Een een halve kip (even lekker wat te kluiven, makkelijk verkrijgbaar in de supermarkt, je hoeft er dus geen grote hoeveelheden van in te slaan en dus ook geen vriezerruimte voor te reserveren)ofl lamsribjes met rundvlees van de Halal slager.
#3359462
Moest het nog relevant zijn,

Voor Nero - Engelse Bulldog van 28kg - kost het ongeveer 50-60€/maand
Dit komt overeen met een "goede kwaliteit" kibble

Hij eet 300g vleesbot en 300g vlees of orgaan elke dag + snacks + groenten (meestal restgroenten van ons) en ei/kefit/bouiilon per dag

Ik moest wel investeren in een diepvries voor de hond op zich + de elektriciteit daarvoor
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door