Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Christel en Pumba
#3355595
Hoii,

Wij zijn sinds kort over op Barf maar na een klein visje in zijn menu sardine of (stuk) haring is hij de dag erna flink aan de diarree. Zijn ontlasting stinkt ook heel erg en hij zit flink te persen. Als het eruit is is het daarna gelukkig meestal ook weer goed. Gemalen vismix (kvv) ging wel altijd heel goed. Is het iets wat het lichaam moet leren verteren of kan hij hier gewoon echt niet tegen en zijn er goede alternatieven?

Hij is er btw niet ziek van. Hij behoudt zijn eetlust, drinkt goed en is vrolijk en speels.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3355596
Toen Appie 1 dag per week een vis dag had, (stuk makreel, sardien iod, 10% van zn week menu) had hij ook de volgende dag diarree... sinds we vis kvv geven, ongeveer 2 porties per 4 weken (bijv ochtend paard kvv en avond vis), is dit over..... af en toe krijgen ze nu een harinkje (wel schoon gemaakt ;) )....
Door Lizzy
#3355618
Christel en Pumba schreef:Hoii,

Wij zijn sinds kort over op Barf maar na een klein visje in zijn menu sardine of (stuk) haring is hij de dag erna flink aan de diarree. Zijn ontlasting stinkt ook heel erg en hij zit flink te persen. Als het eruit is is het daarna gelukkig meestal ook weer goed. Gemalen vismix (kvv) ging wel altijd heel goed. Is het iets wat het lichaam moet leren verteren of kan hij hier gewoon echt niet tegen en zijn er goede alternatieven?

Hij is er btw niet ziek van. Hij behoudt zijn eetlust, drinkt goed en is vrolijk en speels.
Ja, dit gebeurd wel. Maar het is natuurlijk gek, dat hij dit heeft van 1 visje en niet op KVV vismix. Wat zit daar in dat het niet gebeurd? Ik ging geen KVV geven maar kijken naar de combinatie die ik zelf gaf met een visje. Mijn ervaring is dat als je het samen met orgaanvlees geeft of samen met rauw ei dit voor diarree kan zorgen. Want deze voedingsmiddelen laxeren. Dus mijn vraag: wat heb je nog meer gegeven in die maaltijd? Dan kunnen we kijken of het de combinatie is en wat je daar aan kunt doen.

En verder kun je proberen niet te beginnen met de hele vis maar om dag 1 het lijf van de sardine of de haring te geven (desnoods even de orgaantjes eruit knippen) en de dag erop het hoofd. En dan even kijken hoe dat gaat.
Door Christel en Pumba
#3355661
Dankjewel voor jullie reacties! Ik gaf er vleesbot bij, spiervlees en groente. Expres al geen orgaan of ei omdat ik weet dat die van mij al snel een reactie kan geven op een visje.. het is een goede om het nog kleiner te maken. Ik heb ook makreel klaar liggen voor de volgende keer, daar zal ik een klein stukje van voeren kijken hoe dat gaat. Ik hou jullie op de hoogte!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3355669
Wat was de samenstelling dan van de vismix? Want dit is wel gek... Tenzij er enkel karkas of kop in de mix zat natuurlijk.
Hoeveel vis geef je op die dagen en hoeveel andere dingen?
Door Lizzy
#3355673
Christel en Pumba schreef:Dankjewel voor jullie reacties! Ik gaf er vleesbot bij, spiervlees en groente. Expres al geen orgaan of ei omdat ik weet dat die van mij al snel een reactie kan geven op een visje.. het is een goede om het nog kleiner te maken. Ik heb ook makreel klaar liggen voor de volgende keer, daar zal ik een klein stukje van voeren kijken hoe dat gaat. Ik hou jullie op de hoogte!
Makreel is helemaal een diarree/kots vis, dat je het even weet :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door Christel en Pumba
#3355695
pearlsofpassion schreef:Wat was de samenstelling dan van de vismix? Want dit is wel gek... Tenzij er enkel karkas of kop in de mix zat natuurlijk.
Hoeveel vis geef je op die dagen en hoeveel andere dingen?
Goede vraag wat er precies in die mix zat, zou ik op moeten zoeken..
Ik gaf 250 gram vleesbot, 250 gram spiervlees, 50 gram groente en 125 gram vis. Misschien geven enkel in combinatie met vleesbot de volgende keer?
Door Christel en Pumba
#3355696
Lizzy schreef:Makreel is helemaal een diarree/kots vis, dat je het even weet :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Oh goed dat je het zegt dat wist ik niet! Dan laten we die nog even lekker ingevroren. Welke vis kan ik het beste geven?
Gebruikersavatar
Door pike
#3355810
Makreel kan (maar hoeft niet) heel erg vet zijn en daardoor verkeerd vallen. Ik heb ervaren dat het afhankelijk is van het seizoen. Naarmate het seizoen vordert worden de makrelen groter en vetter. Ik heb dat meegemaakt toen ik voor mijn honden vis op de markt kocht in Purmerend. Ik nam een kilo makrelen mee, zeven makreeltjes gingen er maar liefst in die kilo. Njammie vonden ze het en geen enkel probleem. De keer erop gingen er nog maar 5 in een kilo. Ook geen probleem, lekker vonden ze ze en er waren geen problemen. Maar toen ik daarna nog eens makreel haalde gingen er nog maar 3 in een kilo. En toen ging het helemaal fout. Alle makreel werd uitgekotst (door drie honden dus, de een na de ander gooide alle vis eruit. Natuurlijk op het tapijt.). Dat was op zich nog niet zo heel heel erg, het ergste was dat ze maanden lang daarna geen vis meer wilden eten. Het heeft me heel wat moeite gekost ze weer aan de vis te krijgen. En nee, makreel koop ik dus niet meer, ook geen kleintjes. Ze laten hem vast staan. Zelfs een klein stukje van zo'n moddervette vis kan al verkeerd vallen of tot dunne ontlasting leiden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door