Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3354266
Goedemiddag,

Zojuist aan het portioneren geweest. Van de 5x1 kg paardenvlees zat in 1 batch behoorlijk wat zwarte puntjes en streepjes. Waarschijnlijk is het gewoon bloed maar ik wilde het hier toch even checken voor de zekerh
20180907_134252.jpg
20180907_134252.jpg (2.95 MiB) 3088 keer bekeken
eid...

Hoop dat de foto plaatsen zo goed is!
#3354269
De foto is duidelijk. Ik heb helaas alleen geen idee wat het is. Ik zie dit soort vlekjes volgens mij wel eens bij wild maar dan lijkt me dat altijd een soort bloed/bloeduitstortingen van de hagel waarmee geschoten is (ik vind daar dan ook vaak hageltjes).
#3354338
ziet er uit als stollingen van bloed, blijft bij ontdooien waarschijnlijk nog een beetje hard maar als je het in warm water probeert op te lossen wordt het weer bloederig. niet iets om je druk om over te maken als ik het zo zie.
#3354357
Als ik de foto uitvergroot, zie ik dat sommige donkere vlekken iets ‘op’ het vlees liggen en iets glanzen. Op basis daarvan gok ik dat het bloed is. Misschien van een deel van het paard dat ‘gekneusd’ is tijdens het dodings- en/of slachtproces?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door