Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Woody_
#3354055
Hey, ik hoor net van mensen dat je best geen kippennekken geeft ivm de schildklierhormonen die heel slecht zijn voor de hond. Klopt dit? Ik geef nu ongeveer 2x per week nekken als vleesbot...
Door frodo quin
#3354078
Dat wordt inderdaad verteld. Bij gevogelte zit de schildklier echter bovenin de borstkas en zou dus niet aan de nek mogen hangen. Bij nekken zonder vel kan je dat ook goed zien.

Verder is naar mijn mening 2 keer per week nek niet te veel. je geeft dan 5 dagen andere soorten vleesbot, dus dat lijkt mij genoeg variatie.
Door Lizzy
#3354083
Woody_ schreef:Hey, ik hoor net van mensen dat je best geen kippennekken geeft ivm de schildklierhormonen die heel slecht zijn voor de hond. Klopt dit? Ik geef nu ongeveer 2x per week nekken als vleesbot...
Nekken van gevogelte bevatten helemaal geen schildkliermateriaal. Zoek maar op schildklier en ons zeer gewaardeerde lid "Pike". Pike heeft precies uitgezocht waar de schildklier van gevogelte zich bevind. Niet aan/bij de nek dus. Je voert nu 2 keer per week nekken en ik weet echt zeker dat dit prima is. Meer zou ik echter niet doen, maar dat is om andere redenen (nekken bevatten relatief veel calcium en daarom is afwisselen beter).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door