Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Eva50
#3353575
hallo,

Hoop dat jullie mij op weg willen helpen. Wij gaan met twee grote honden naar Italie. Ze krijgen hier in NL KVV. Normaliter geef ik ze Orijen brokken als we op vakantie gaan,
maar de laatste keer ging dat niet heel goed. Vandaar dat ik nu eigenlijk over wil gaan op Barf....Twijfel twijfel, omdat ik geen ervaring heb en ook bij een Italiaanse slager
in moet kopen.

Het zijn twee grote honden van resp. 35 en 45 kilo. Ze zijn zeer senior, dus zeer gematigde activiteiten.

Is er iemand die mij kan helpen met een eenvoudig menu voor beginners? Ik vertaal het zelf wel naar Italiaans....

Ik zou heel dankbaar zijn. Alternatief is dat ik een paar weken lang 'to go' voer, maar dat wordt dan wel heel kostbaar voor deze grote honden.
Ik heb met name moeite hoe ik bot zou moeten bestellen in de goede verhoudingen. Bestellen jullie dan gewoon bot? Of bijv. kippen nek bij de slager?
Ben zelf ook nog vegetarier, dus ik kom nooit bij de slager en weet dus echt niet of een gewone slager kippennekken heeft.

Oja... de oudste eet geen wild kvv en geen eend kvv om het makkelijker te maken :)

Alvast heel hartelijk dank voor jullie tips.

Groet, Eefje
Gebruikersavatar
Door sam28
#3353576
Ik heb een jaar Orijen gegeven maar ook een jaar blikvoer. Het is vers vlees zonder toevoegingen maar dan in blik voor de vakantie bijvoorbeeld. Ik zal eens kijken of ik een linkje nog kan vinden want het is al wel weer even geleden dat ik op vakantie kon. :)
Ze ging er alleen wel van stinken ;D
Door Eva50
#3353582
Dat is zeker het proberen waard. Scheelt me een hoop Barf ellende, maar ben een beetje bang dat de oudjes er niet zo goed tegen kunnen....
maar ik ga even kijken of ik dit kan krijgen in de buurt. Dank!
Gebruikersavatar
Door sam28
#3353587
Eva50 schreef:ben wel benieuwd Sam ... maar dan wel gekookt denk ik?
Had je bericht gemist. Ik heb geen idee maar het moet toch ingemaakt worden want het hoeft ook niet in de koeling.
Door Eva50
#3353588
Ziet er heel goed uit, maar ik twijfel of het compleet genoeg is? Zou ik in combinatie hiermee ook plat vlees gedroogd kunnen geven? Die krijgen ze bij
mij altijd na de maaltijd kvv. Weet iemand of dit bijt?
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3353595
Siberienne schreef:Of houdbare kvv? Een aantal merken hebben dat.
Ja, dat zijn de "2Go" worsten.
Eva50 schreef:Alternatief is dat ik een paar weken lang 'to go' voer, maar dat wordt dan wel heel kostbaar voor deze grote honden.
Maar die zijn volgens mij inderdaad nogal duur.
Bijvoorbeeld https://www.animalfoodexpress.nl/houdba ... rsten.html

Voor een paar dagen leuk te doen maar voor twee grote honden een paar weken kan de teller wel oplopen.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3353596
Ik zou inderdaad lekker barf gaan voeren. Wanneer je dit topic; viewtopic.php?f=33&t=133005 doorneemt, kun je makkelijk een menu in elkaar draaien. Het is namelijk wel belangrijk dat je weet wat je waarom voert.
Wanneer je al voor de vakantie begint, kunnen je honden alvast beginnen met het wennen aan verteren van bot en heb je wat meer keuze wanneer je op zoek gaat naar vleesbot :)
Door Eva50
#3353643
Ik ga morgen hier eens naar de slager...kijken of hij kippennekken heeft enzo.

Dank voor alle tips!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door