Mijn pup eet geen kvv en geen brokken

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Omlaag
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Heidi-24
1-ster

Berichtdoor Heidi-24 » Vr 24 Aug 2018, 22:58

Hallo iedereen,
Men hond is een gevoelige hond en krabben heb ik met kvv onder controle maar vanaf ik hem heb eet hij bijna nooit zijn grammen op en dit is nu weer zo omdat hij de kvv beu is. Enkel als ik vlees kort bak is hij er weg van :-( en hem laten beginnen barven ook geen optie beginners bot mag hij niet eten. Enkel paard, kangeroe, kabeljauw, eend zou mogen nog niet getest. Rest kan hij nog niet tegen en verse lam ook nog. Dus heb weinig om mee te werken. Zou graag koken maar dan moet ik met eiwitpoeder beginnen. Dit houde me tegen tot hiertoe maar nu zit hij ook onder gewicht wegens etenweigering.
Doordat hij dit doet heeft hij te veel zuur/sappen waardoor hij nu maagpijn heeft ( gevoelige maag).
Kunnen jullie tips geven hierover?

Ps warm water over vlees geprobeerd wil hij absoluut niet zou het nog liever bevroren en ijskou eten dan warme kvv. En spiervlees even in kokos aanbakken wordt hij gek
pike
5-sterren

Re: Mijn pup eet geen kvv en geen brokken

Berichtdoor pike » Za 25 Aug 2018, 08:50

Dit topic staat hier in de bieb niet goed. Weinig kans op reacties. Mogelijk wordt het nog verplaatst door de mod.
Charlie Angel
Moderator

Berichtdoor Charlie Angel » Za 25 Aug 2018, 10:14

Ik heb je topic even vanuit de bieb naar vragen en problemen barf gezet, daar zal je meer reacties krijgen.
Aquillo
5-sterren

Berichtdoor Aquillo » Ma 27 Aug 2018, 11:35

Misschien eens zoetjes aan overstappen op het echte barf werk? Dan heeft je hond wat te doen namelijk met eten en weet je tenminste wat je voert. KVV is toch maar samengesteld en gemalen door een ander. Daar kan van alles inzitten. En natuurlijk is het afhankelijk van het merk. Maar zelf zou ik zeker met een gevoelige hond echt gaan barfen. Zodat je zeker weet welke diersoorten hij binnen krijgt. En met het echte werk bedoel ik natuurlijk alles wat geschikt is voor puppen. Er zijn hier mensen op dit forum die hun pupjes opfokken met barf. Je pup is ws al oud genoeg om toch al met kippennekken en ander zacht bot erbij te beginnen. Ook even aangeven waarom je hond geen beginnersbot mag eten. Dit is juist zo fijn voor de tandjes
Too
5-sterren

Berichtdoor Too » Ma 27 Aug 2018, 12:48

Hallo Heidi
Wat lastig dat je hond geen kvv meer blieft.
Hoe oud is hij nu en wat voer je precies.
Je schrijft dat hij gevoelig is.. hoe uit zich dat en wat heb je daar tot nu toe mee gedaan, welke diersoorten en merken voer je/heb je gevoerd en hoeveel.
Vragenvragen ;)
Ayra
3-sterren

Berichtdoor Ayra » Wo 29 Aug 2018, 21:54

Heidi-24 schreef:Hallo iedereen,
Men hond is een gevoelige hond en krabben heb ik met kvv onder controle maar vanaf ik hem heb eet hij bijna nooit zijn grammen op en dit is nu weer zo omdat hij de kvv beu is. Enkel als ik vlees kort bak is hij er weg van :-( en hem laten beginnen barven ook geen optie beginners bot mag hij niet eten. Enkel paard, kangeroe, kabeljauw, eend zou mogen nog niet getest. Rest kan hij nog niet tegen en verse lam ook nog. Dus heb weinig om mee te werken. Zou graag koken maar dan moet ik met eiwitpoeder beginnen. Dit houde me tegen tot hiertoe maar nu zit hij ook onder gewicht wegens etenweigering.
Doordat hij dit doet heeft hij te veel zuur/sappen waardoor hij nu maagpijn heeft ( gevoelige maag).
Kunnen jullie tips geven hierover?

Ps warm water over vlees geprobeerd wil hij absoluut niet zou het nog liever bevroren en ijskou eten dan warme kvv. En spiervlees even in kokos aanbakken wordt hij gek

Hoi Heidi, ik ben benieuwd naar je antwoorden op de vragen van de anderen hierboven, maar waar ik ook aan denk, is dat je misschien ook wel wat kan bereiken in de manier waarop je met het 'eetritueel' omgaat. Dus mijn vraag is eigenlijk, hoe pak je dat precies aan? probeer je hem aan te moedigen om te eten, krijgt dat veel aandacht? of negeer je het weigeren van zijn eten, en zeg je daar verder niks van?

Jolanda
Nikass
3-sterren

Berichtdoor Nikass » Do 30 Aug 2018, 09:14

Afhankelijk van de antwoorden op de vragen hierboven zou ik ook overwegen om naar een holistisch arts te stappen om te kijken of er een reden is waarom je hond niet wil eten. Is het kieskeurigheid? = aangeleerd gedrag, of heeft hij pijn/zit hij niet lekker in zijn vel (fysiek of mentaal) waardoor hij niet wil eten?
Een goede holistisch arts (Den Hoek in De Bilt) kan daar mogelijk achter komen.
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”