Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3352478
De vriezerlade bestemd voor zalm is leeg.
Achteraf ben ik tóch niet zo’n voorstander voor het voeren van zalm ivm alle troep die je er gratis bijkrijgt.
Laatst heb ik n behoorlijke hoeveelheid gedroogde vis gekocht (https://degooisediersuper.nl/vis-voorde ... ilo?page=2).
Dit is puur gedroogde bijvangst. Diza en Emy vinden het erg lekker.
Zou er nog wat omega 3 in zitten?

Sardientjes zijn geen optie: Diza eet t met lange tanden, maar kotst t vervolgens uit en Emy heeft me n week genegeerd nadat ik t haar gaf.
Makreel heb ik volgens mij lang geleden geprobeerd, maar weet niet meer hoe dat werd ontvangen.
5BC46AC0-1051-4C41-B5AE-61AB9EB48D4E.jpeg
5BC46AC0-1051-4C41-B5AE-61AB9EB48D4E.jpeg (2.46 MiB) 2015 keer bekeken
00ECBB68-FB2B-4B2F-8E8A-4D4579ADB95E.jpeg
00ECBB68-FB2B-4B2F-8E8A-4D4579ADB95E.jpeg (2.55 MiB) 2015 keer bekeken
#3352506
Als ik kijk naar wat er aan soorten in zit:

"Huidige vissoorten in de mix: Geep half, Zalmhuid met vlees, Dorade filet, Schol heel, Tong heel, hondshaai half, Kaubeljauwoor stukken.
Alle vis is bijvangst, ondermaats, of word niet gegeten door mensen."

dan zijn dit allemaal magere (wit)vissoorten, m.u.v. de zalm. Magere vis bevat van nature weinig vet dus ook weinig omega3. Dus het meeste komt dan uit de zalm, die je eigenlijk niet wil voeren ::)

Rotzooi krijg je altijd gratis bij de vis, ook bij niet-kweekvis. Onze zeeën en oceanen zijn nou eenmaal smerig.

Los hiervan: Ondermaatse vis zou niet in de netten terecht mogen komen. Het wegvangen van de kleine (lees: jonge) visjes beperkt de mogelijkheid voor de soorten volwassen te worden en zich voort te planten. Ondermaatse vis mag niet overboord gegooid (overleven ze meestal niet) maar moet aangeland worden, maar mag niet aan de consument verkocht worden. Er wordt dan doorgaans vismeel van gemaakt. Deze regel is er om bijvangst te ontmoedigen en in beter vismateriaal te investeren. Door deze jonge visjes nu te drogen tot diervoeder en duur te verkopen wordt er alsnog veel geld aan verdiend en loont het dus toch de moeite jonge vis te vangen en daarmee de visstand om zeep te helpen.
Dan kan je beter bij de visboer afval van vette vis halen. Dat is dan vis die in elk geval geconsumeerd wordt door mensen en dan worden de delen die wij niet wensen te eten toch nog gebruikt en daarmee niets van het dier verspild. Vaak krijg je dit voor weinig geld of zelfs voor niets.
#3352644
pike schreef:
Los hiervan: Ondermaatse vis zou niet in de netten terecht mogen komen. Het wegvangen van de kleine (lees: jonge) visjes beperkt de mogelijkheid voor de soorten volwassen te worden en zich voort te planten. Ondermaatse vis mag niet overboord gegooid (overleven ze meestal niet) maar moet aangeland worden, maar mag niet aan de consument verkocht worden. Er wordt dan doorgaans vismeel van gemaakt. Deze regel is er om bijvangst te ontmoedigen en in beter vismateriaal te investeren. Door deze jonge visjes nu te drogen tot diervoeder en duur te verkopen wordt er alsnog veel geld aan verdiend en loont het dus toch de moeite jonge vis te vangen en daarmee de visstand om zeep te helpen.
Dan kan je beter bij de visboer afval van vette vis halen. Dat is dan vis die in elk geval geconsumeerd wordt door mensen en dan worden de delen die wij niet wensen te eten toch nog gebruikt en daarmee niets van het dier verspild. Vaak krijg je dit voor weinig geld of zelfs voor niets.
Daar heb je zeker een punt.
Heb ik helemaal niet bij stil gestaan.
Fijn dat je deze kant hebt toegelicht!
#3352653
Nee, voor de omega's hoef je dit niet te geven denk ik.

Horsmakreel zou je nog kunnen proberen (ik koop die altijd bij het IC). En wilde zalm, als je er aan kunt komen (of desnoods alleen het vlees). Of visolie (of wilde zalmolie). Maar neem dan geen visolie uit een fles maar uit een capsule. In een fles wordt de olie super snel ranzig.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door