Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bikkel2018
#3351481
Hoi allen,

Enige tijd geleden heb ik me helemaal verdiept in barf, menu gemaakt alles en zelfs al redelijk spullen kunnen krijgen.

Toen kwam ik bij de DA en die zegt me vervolgens om geen barf te gaan geven....
In die tussentijd ben ik dus nu KVV gaan geven omdat ik brokken echt niks vind..

Ook op KVV vind ik hem wisselend reageren...
Z’n poep blijft wisselen, groen, slijm , normaal en dun..

Wat is nu wijsheid bij een pup... ::)
Door Bikkel2018
#3351485
Vanwege de risico’s...
Salmonella etc...

Nee dat heeft hij nog niet gehad.. ben hem wel al aan het ontwormen via het strikte schema
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3351486
Waarschijnlijk bedoelde de DA dat je gewoon geen rauw moet geven. Vele dierenartsen kennen geen rauw en zijn er dus ook geen fan van of zelfs bang van.
Niets van aantrekken dus, lekker barf gaan geven. ;)
Door Bikkel2018
#3351487
Daarnaast merk ik bij bikkel, hij moet nu 4x pd 100 Gr KVV... hij likt 2x en t is op .... oeps....
Dus hele dag kauwt hij op andere dingen ( mijn schoenen bijv hahaha)

Dus de dierenarts is eigenlijk een schijterd haha
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3351488
Zie je wel. Salmonella. Dat vinden ze in stoelgang van vleeseters ontzettend zelden terug. Maar men beweert ietsje vaker bij versgevoerde dieren. De vraag is alleen of je wel conclusies kan trekken als het zo ontzettend weinig voorkomt. Over hoeveel meer kans gaat het dan?

Das gewoon bangmakerij. ;)
Ze geloven het zelf wel he. Maar ze hebben ook niets anders geleerd. De vertegenwoordiger van Hill's of Royal Canin komt wel langs op de universiteit, maar niemand komt rauw promoten he. Integendeel, daar hebben de dierenartsen niet zo'n vat op, en dus zijn ze daar niet voor te vinden. Onbekend maakt onbemind, en brokken zijn gemakkelijker voor te schrijven.
Daarbij zijn er natuurlijk ook mensen die ondoordacht zelf samenstellen, wat gevaarlijk kan zijn en daardoor krijgt rauw een slechte naam. De dierenartsen zien dan de gevaren voorbijkomen natuurlijk. En als er wat scheelt wordt ook al snel naar het voer gewezen als je rauw voert.

Het betert wel hoor. Rauw wordt snel populairder en dierenartsen beginnen ook wel wat te volgen. Pro vers is nog zeldzaam maar je krijgt er toch meer die het niet meer veroordelen maar ook niet promoten.
Door Bikkel2018
#3351489
Oke, dus concreet :
Opzoek naar een 2e vriezer :D

En een nieuw menu maken omdat die gozer echt snel groeit

En dan gewoon starten...
Moet wel ff erg gaan hebben in dat schrokken van m
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3351491
Als ie schrok, geen vleesbotten geven die hij kan doorslikken zonder kauwen. Dus laat die kippennekken maar zo, maar geef eendennekken en kippenrug.
Door Bikkel2018
#3351492
Ik heb in m’n vriezer kippenkarkassen, lamsribben en kippennekken...

Gekregen van de Turk en slager
Ken ze allebei dus weet dat het goed zit qua versheid
Mag hij die lamsribben dan al?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3351493
Lamsribben is gevorderd bot. Geef ook nooit 1 rib, maar steeds meerdere aan elkaar. Als de lat te groot is knip je ze dus over de ribben door.
Bij de kip karkassen ook opletten dat ze voldoende bevleesd zijn, dat geldt voor alle karkassen natuurlijk.

Als je de kippennekken wil voeren, kan je ze ook even platmeppen. Dan kan het geen kwaad als hij ze in een stuk doorslikt.
Door Bikkel2018
#3351494
Dankjulliewel!

Ik ga eerst dan opzoek naar een extra vriezer ( en een plek om hem neer te zetten hahah )

En dan opnieuw m’n menu maken qua hoeveelheden.. meneer weegt bijna 10 kilo! Haha en het andere menu was op 6 of 7 kilo hihi
Door Bikkel2018
#3351875
0EA60AEC-2EC5-4B9D-84E6-D274F505510D.png
0EA60AEC-2EC5-4B9D-84E6-D274F505510D.png (578.95 KiB) 3131 keer bekeken
Kunnen jullie helpen?

Mag bikkel deze producten? Wat is knars? Haha
En dat kraakbeen?

Ik heb namelijk een winkel dichtbij gevonden die barf verkoopt!! Top dus!!
Gebruikersavatar
Door pluk
#3351877
Bikkel2018 schreef:0EA60AEC-2EC5-4B9D-84E6-D274F505510D.png

Kunnen jullie helpen?

Mag bikkel deze producten? Wat is knars? Haha
En dat kraakbeen?

Ik heb namelijk een winkel dichtbij gevonden die barf verkoopt!! Top dus!!
De luchtpijp mag. Overigens wordt dit eigenlijk altijd gedroogd als snack.
De rest is te hard om te geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door