Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3348595
Hoi allemaal,

Ik ga voor onbepaalde tijd in Europa (met name de omgeving van Duitsland, Polen, Tsjechië en Bosnië) reizen met de hond en wil graag zoveel mogelijk BARF geven. Ik ben een beginner op het vlak van BARF en vroeg me af of/wat ik gemakkelijk zou kunnen krijgen bij bijv. de supermarkt/(keur/Islamitische) slager/poelier o.i.d.?

Ik dacht bijvoorbeeld aan:
- hele haas, konijn, kip, parelhoen, kwartel, fazant, eend

Organen zoals:
- lever (kalfslever, lamslever, runderlever). Bij voorkeur biologisch/van klein/jong geslacht dier (zoals lam) vanwege medicatie en antibiotica.
- maagjes
- hart (bijvoorbeeld van kip/rund)
- rundertong
- nier (lamsnier bij Islamitische slager)

Spiervlees zoals van:
- rund
- kalkoen
- lam
- hert
- konijn
- haas
- gans
- paard
- geit

- verse groenten zoals uit viewtopic.php?f=33&t=132996
- ei (ik begrijp dat het het beste is om deze circa 1 of 2 minuten te koken en dan de schil eraf te halen bij honden die gevoelig op eten reageren)?
- bliksardientjes
- vette vis (mag je de hele vis geven of niet vanwege de graten)?

Verder ben ik benieuwd of/wat je qua vleesbot aanraadt? Ik zal ook kijken of er nog BARF Facebook groepen zijn in desbetreffende landen. Als 'noodvoer' wil ik gedroogd vers vlees (K9 Natural/ Ziwi Peak) meenemen, omdat ik geen koelmogelijkheden heb in de auto. Andere suggesties voor 'noodvoer' zijn ook welkom.

Hoor het graag :).
#3348612
Femke. schreef:Hoi allemaal,

Ik ga voor onbepaalde tijd in Europa (met name de omgeving van Duitsland, Polen, Tsjechië en Bosnië) reizen met de hond en wil graag zoveel mogelijk BARF geven. Ik ben een beginner op het vlak van BARF en vroeg me af of/wat ik gemakkelijk zou kunnen krijgen bij bijv. de supermarkt/(keur/Islamitische) slager/poelier o.i.d.?

Ik dacht bijvoorbeeld aan:
- hele haas, konijn, kip, parelhoen, kwartel, fazant, eend

Organen zoals:
- lever (kalfslever, lamslever, runderlever). Bij voorkeur biologisch/van klein/jong geslacht dier (zoals lam) vanwege medicatie en antibiotica.
- maagjes
- hart (bijvoorbeeld van kip/rund)
- rundertong
- nier (lamsnier bij Islamitische slager)

Spiervlees zoals van:
- rund
- kalkoen
- lam
- hert
- konijn
- haas
- gans
- paard
- geit

- verse groenten zoals uit viewtopic.php?f=33&t=132996
- ei (ik begrijp dat het het beste is om deze circa 1 of 2 minuten te koken en dan de schil eraf te halen bij honden die gevoelig op eten reageren)?
- bliksardientjes
- vette vis (mag je de hele vis geven of niet vanwege de graten)?

Verder ben ik benieuwd of/wat je qua vleesbot aanraadt? Ik zal ook kijken of er nog BARF Facebook groepen zijn in desbetreffende landen. Als 'noodvoer' wil ik gedroogd vers vlees (K9 Natural/ Ziwi Peak) meenemen, omdat ik geen koelmogelijkheden heb in de auto. Andere suggesties voor 'noodvoer' zijn ook welkom.

Hoor het graag :).
Leuk, lekker zwerven met je hond! ;)

Ik heb een maand rondgezworven door Zweden en als je toch de auto bij je hebt: Ik had voor een maand Renske ingeslagen. Ideaal voor tijdelijk en geen koeling nodig. Af en toe (eigenlijk dagelijks ::) ) ging ik supermarkt in en kocht wat kippenbouten voor ze, zodat het knaagwerk aanwezig bleef. Renske zou niet optimaal zijn maar ja, ik eet ook niet optimaal tijden een zwerfvakantie... :cool:
Ga je lopen, dan is Renske uiteraard best zwaar/ruimte innemend.
Denk eraan dat sardientjes in blik in olijfolie zitten. (Lidl €0,99) En voor zover ik weet/hier geleerd heb: Graten zijn de botten van de vis en kunnen ze gewoon krijgen.

Fijne vakantie!! *jaloers* :biggrin2:
#3348632
Dwarreltje schreef:Leuk, lekker zwerven met je hond! ;)

Ik heb een maand rondgezworven door Zweden en als je toch de auto bij je hebt: Ik had voor een maand Renske ingeslagen. Ideaal voor tijdelijk en geen koeling nodig. Af en toe (eigenlijk dagelijks ::) ) ging ik supermarkt in en kocht wat kippenbouten voor ze, zodat het knaagwerk aanwezig bleef. Renske zou niet optimaal zijn maar ja, ik eet ook niet optimaal tijden een zwerfvakantie... :cool:
Ga je lopen, dan is Renske uiteraard best zwaar/ruimte innemend.
Denk eraan dat sardientjes in blik in olijfolie zitten. (Lidl €0,99) En voor zover ik weet/hier geleerd heb: Graten zijn de botten van de vis en kunnen ze gewoon krijgen.

Fijne vakantie!! *jaloers* :biggrin2:
Dank je, ook voor de nuttige info! En wat gaaf dat je een maand hebt rondgezworven door Zweden! Super idee die kippenbouten voor het knaagwerk, ik heb ze op de 'boodschappenlijst' gezet O0 :)
pearlsofpassion schreef:Als ze rauw zijn kan je de graten gewoon geven. Bij vb warmgerookte vis zou ik het niet doen.

Ik vind dat je lijst al heel uitgebreid is. Als je dat al allemaal denkt te vinden... Chapeau.
Top, bedankt voor de info :)
#3348649
pearlsofpassion schreef:Wat krijgt je hond eigenlijk nu? Kvv?
En je kan natuurlijk best al een tijd op voorhand gaan barfen. Dat is niet iets dat je wil doen net als je op reis gaat.
Kippenbouten zijn ook al licht gevorderd vleesbot, vandaar.
Goed plan!

Klopt de hond krijgt nu KVV en is startend met BARF (ben begonnen met kippennek: een succes, de hond is er heel blij mee :thumbup: )
#3348693
Chouka schreef:Ik heb voor mij honden grote hoeveelheden gedroogde spullen in de kelder liggen voor als ik eens weg zou gaan,...
Zowel bot (kippenlooppootjes, kippennekjes en kalfsstaarten) als vlees als orgaan. Vlees en orgaan van heel wat diersoorten.
Handig! Heb je het zelf gedroogd (en zo ja: hoe/waarmee)? Ben benieuwd :)
Anneloog schreef:Neem ook een snoeischaar mee in je bagage dan kan je vleesbot altijd ff testen als je niet zeker weet of ze te hard is voor de hond ;)
Dank je voor de tip!
#3348710
Femke. schreef:Handig! Heb je het zelf gedroogd (en zo ja: hoe/waarmee)? Ben benieuwd :)
Ik heb daar een voedseldroger voor. Ja, ik droog dat dus zelf.
Ik maak zelf de snoepjes en snacks.
Verder zorg ik voor een hele hoeveelheid voor als ...
- ik vergeten ben iets uit te halen
- voor als we weg gaan
- voor onvoorziene zaken. Zo hebben mijn honden dus gewoon gedroogde Barf gekregen toen ik begin dit jaar enkele dagen in het ZH heb gelegen.
#3348728
Chouka schreef:Ik heb daar een voedseldroger voor. Ja, ik droog dat dus zelf.
Ik maak zelf de snoepjes en snacks.
Verder zorg ik voor een hele hoeveelheid voor als ...
- ik vergeten ben iets uit te halen
- voor als we weg gaan
- voor onvoorziene zaken. Zo hebben mijn honden dus gewoon gedroogde Barf gekregen toen ik begin dit jaar enkele dagen in het ZH heb gelegen.
Handig! Ik ga me er in verdiepen :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door