Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door PollekeD
#3348062
Ik heb voor het eerst luchtpijp lamslong en zalmhuiden van floris gekocht, bedoeld om te drogen.
Hebben jullie ervaringen met specifiek zijn producten (verschilt nog wel eens per leverancier).
Moeten deze items nog bewerkt (ontvet / open gesneden ) worden voor ze in de droger gaan of kan het er zo in?
Ik vraag dit omdat ik met een ernstig energie gebrek zit en voordat ik ontdooid wil weten hoeveel hooi ik op mn vork neem. Anders moet ik her verdelen over meerdere dagen maar werk ik met halfvolle drogers.
#3351220
Van alle te drogen producten haal ik het overtollige vet weg. Immers vet droogt niet en het geeft een hoop troep. Ook bij de lluchtpijpen snijd ik het vet weg. immers vet wat blijft zitten droogt niet, maar het wordt op het zelf gedroogde spul ook sneller ranzig. Of je moet alles in de vriezer bewaren. Dat doe ik niet. dus sniij alle vet weg. Long is het beste half bevroren te bewerken voor de droger. dan kun je er mooie plakken van snijden. Laat je het ontdooien dan is het net een spons en kun je het eigenlijk alleen knippen. zalmhuiden zijn gewoon vet, maar die kun je het beste gewoon oprollen met huidkant naar buiten en dan in de droger doen. Ik droog lang totdat het meeste vet er uit gedruppeld is. Goed koel bewaren. als je geen koele ruimte er voor hebt dan kun je ze ook in de vriezer bewaren.
#3351221
de lamsluchtpijpen vallen dit jaar wat vetter uit. dus dat is iets meer werk..
Oh en je vraag overige producten die je bij hem kunt kopen. Ik heb goede ervaring met de verse producten die je moet drogen. Konijnenoren koop ik ook van hem .. gaan zo de droger in
#3351227
Luchtpijp was idd aardig vet. Zalmhuid was een kwestie van oprollen en drogen, dat valt mee. Wat niet mee viel is dat je een enorme hoeveelheid moet ontdooien, eraf nemen wat je wilt verwerken en de rest weer invriezen. Zou makkelijker zijn als ze de huiden in kleine hoeveelheden verpakken, maar dat is denk ik te veel werk tov de opbrengst.
#3351252
PollekeD schreef:Luchtpijp was idd aardig vet. Zalmhuid was een kwestie van oprollen en drogen, dat valt mee. Wat niet mee viel is dat je een enorme hoeveelheid moet ontdooien, eraf nemen wat je wilt verwerken en de rest weer invriezen. Zou makkelijker zijn als ze de huiden in kleine hoeveelheden verpakken, maar dat is denk ik te veel werk tov de opbrengst.
Ja het blijft veel werk met grote hoeveelheden, maar je hebt er ook zo lang plezier van.. Dus 1 x in de zoveel tijd inplannen werkt altijd erg goed. Dan ben je daarna blij dat het klusje geklaard is en je hond een tijd lang erg blij met alle gezonde snacks :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door