Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elaienjenna
#3346248
Hoi allemaal,

Bedankt voor het toelaten op het forum! Ik ben me een beetje aan het verdiepen in barfen en wil mijn honden graag meer vlees gaan geven. Ze eten nu nog geperstw brok van farmfood en krijgen af en toe ook kvv.

Nu wil ik heel graag beginnen met het geven van vleesbotten. Zoals kalkoennekken en karkasjes van kleine dieren. Ik wil ze namelijk een lekkere én gezonde kouwsnack kunnen geven waar ze ook eventjes mee zoet zijn. (De geperste koeienhuidrollen wil ik liefst vanaf)

Kan ik deze vleesbotten als snack (of deels vervangende maaltijd) aan mijn honden geven? Graag hoor ik hoe jullie hierover denken en wat jullie advies is!

(Ik heb twee alaskan malamutes, ze eten altijd heel rustig dus schrokken niet. Krijgen ook wel eens rauwe kippenvleugels of lam/kalfsribbetjes)

Alvast bedankt!
Door Lizzy
#3346313
Elaienjenna schreef:Hoi allemaal,

Bedankt voor het toelaten op het forum! Ik ben me een beetje aan het verdiepen in barfen en wil mijn honden graag meer vlees gaan geven. Ze eten nu nog geperstw brok van farmfood en krijgen af en toe ook kvv.

Nu wil ik heel graag beginnen met het geven van vleesbotten. Zoals kalkoennekken en karkasjes van kleine dieren. Ik wil ze namelijk een lekkere én gezonde kouwsnack kunnen geven waar ze ook eventjes mee zoet zijn. (De geperste koeienhuidrollen wil ik liefst vanaf)

Kan ik deze vleesbotten als snack (of deels vervangende maaltijd) aan mijn honden geven? Graag hoor ik hoe jullie hierover denken en wat jullie advies is!

(Ik heb twee alaskan malamutes, ze eten altijd heel rustig dus schrokken niet. Krijgen ook wel eens rauwe kippenvleugels of lam/kalfsribbetjes)

Alvast bedankt!
Ik snap wat je wilt, maar ik kan niet zeggen dat ik super enthousiast word van je plan. Ik zou dus echt never nooit kalkoennekken geven aan een hond die niet gewend is om rauwe vleesbotten te eten! Die krengen zijn vaak hard en sommige honden vinden het nodig ( ::) ) om te kijken of ze ze in 1 keer in kunnen slikken :-X . Ik denk dat die dingen daar soms toe uitnodigen, echt waar. Maar liever zou ik eerst over gaan op KVV om vanuit de KVV vleesbotten erbij te gaan geven (ik denk echter wel dat je ook daar wat mee uit moet kijken omdat je zo maar teveel vleesbot geeft. In KVV zit ook al vleesbot, maar dan gemalen. Je zou op zo'n dag ook alvast wat spiervlees met groenten kunnen gaan geven).

Als je dat niet wilt en toch wilt blijven combineren met brokken, dan zou je kunnen kiezen om zachte vleesbotten te geven en als dat ook nog wat de kluiven moet bieden, dan denk ik aan eendkarkas (dat is ook lekker groot, daar hebben ze echt een kluif aan maar ze zijn toch zacht) en aan parelhoenkarkas en aan zalmkoppen. Zalmkop zou ik niet vaker dan eens per twee weken geven want de zalmkoppen zijn van gekweekte zalm en zo gezond is dat nou ook weer niet.

Ik zou de vleesbotten dus als vervangende maaltijd geven, liefst met wat extra spiervlees. Of pens. En mooiste is: met wat gepureerde of gekookte groenten. In combinatie met KVV: zoals hierboven al geschreven, dan krijgen ze eigenlijk een dubbele portie vleesbot en dat kan voor verstoppingen zorgen. Of keiharde ontlasting.

Barfplaats wordt gesponsord door