Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3344861
Ik kook het en dan gaat het in (geportioneerd) in bakjes met spier en orgaan in bakjes in de vriezer... rauw lusten ze het niet, vandaar gekookt....
Door Lizzy
#3344886
gvandervoort schreef:Thanks voor je mening! Ik ga alles even duidelijk op papier zetten en een goede leverancier zoeken ::)

Nog 1 vraagje, als je zon groentemix pureerd is dit dan in te vriezen?
Ja, en plaats gerust nog een keer je menu als je weer wijzigingen aan hebt gebracht! Eventueel de hoeveelheden erbij.

De groenten pureer je rauw en dan kun je het in de vriezer bewaren. Ik zou alleen niet voor meer dan 2, maximaal 3 weken groentenmix maken want de vitamines lopen in de vriezer snel achteruit (omdat het rauw gepureerd is).
Door gvandervoort
#3344924
Lizzy schreef:Ja, en plaats gerust nog een keer je menu als je weer wijzigingen aan hebt gebracht! Eventueel de hoeveelheden erbij.

De groenten pureer je rauw en dan kun je het in de vriezer bewaren. Ik zou alleen niet voor meer dan 2, maximaal 3 weken groentenmix maken want de vitamines lopen in de vriezer snel achteruit (omdat het rauw gepureerd is).
Dat is fijn! Ik zal op korte termijn plaatsen met de hoeveelheden

Van de groenten wou ik dan elke week op zondag klaarmaken voor de week :)
CindyMayella schreef:Ik kook het en dan gaat het in (geportioneerd) in bakjes met spier en orgaan in bakjes in de vriezer... rauw lusten ze het niet, vandaar gekookt....
Waar bewaren jullie de groente in?
Door src_esther
#3345006
gvandervoort schreef:Waar bewaren jullie de groente in?
Ik maak er ijsblokjes van en doe die in een omgespoelde/gewassen zip-zakje.
Door Lizzy
#3345021
gvandervoort schreef:Dat is fijn! Ik zal op korte termijn plaatsen met de hoeveelheden

Van de groenten wou ik dan elke week op zondag klaarmaken voor de week :)



Waar bewaren jullie de groente in?
Ik bewaar dat in de nieuwe vriezer-bestendige glazen bakjes van de Ikea. Deze: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/cate ... age/20606/. Ze bevallen mij erg goed. Ik had daarvoor plastic bakjes maar ik vind dat niet zo gezond voor m'n hondjes.
Door gvandervoort
#3345561
src_esther schreef:Ik maak er ijsblokjes van en doe die in een omgespoelde/gewassen zip-zakje.
Deze vind ik echt slim bedacht!
Door gvandervoort
#3345562
src_esther schreef:Ik maak er ijsblokjes van en doe die in een omgespoelde/gewassen zip-zakje.
Deze vind ik echt slim bedacht!

Lizzy schreef:
Ik bewaar dat in de nieuwe vriezer-bestendige glazen bakjes van de Ikea. Deze: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/cate ... age/20606/. Ze bevallen mij erg goed. Ik had daarvoor plastic bakjes maar ik vind dat niet zo gezond voor m'n hondjes.
Die bestel ik mooi, ben zelf ook njet zon fan van plastic
Door gvandervoort
#3346118
Hierbij nog even met de aantallen, het is een excel bestand hierdoor kan ik het telkens makkelijk aanpassen
Bijlagen
Screenshot_20180620-132342_Excel.jpg
Screenshot_20180620-132342_Excel.jpg (180.38 KiB) 2805 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3346125
Je gewichten kloppen niet.

Je hebt nu eerst haar dagtotaal verdeeld over bot, spier, orgaan en groenten/fruit. Maar dan voer je maar 3 dagen orgaan en 4 dagen spier. Daardoor krijg je een veel lager weektotaal voor spier en orgaan natuurlijk en voer je per dag ook een stuk minder. Je laat gewoon een groot deel weg. Dat is niet de bedoeling he. Zo kloppen je percentages op het eind niet.

Je kan wel 4 dagen spier en 3 dagen orgaan voeren maar haar weektotaal moet wel hetzelfde blijven als wanneer je ze alle dagen beide zou voeren.
Dus reken je weektotaal nog eens goed uit met de percentages en verdeel het weektotaal aan spier dan door 4 en het weektotaal aan orgaan door 3.
Door TomsBorders
#3346181
maw als je 3 orgaan dagen doet en 4 spiervlees dagen dan krijg je met Excel:
Dagelijksebehoefte maal (0,2*7)/3=630 voor orgaan (1890 per week)
Dagelijksebehoefte maal (0,25*7)/4=590 voor spiervlees (2362,5 per week)
In je huidige tabel zou ik de formule als
(D1*((B4/100)*7))/4 voor spiervlees (er een beetje vanuit gaande dat de 1350 D1 is en de 25 B4). Mocht je ooit andere percentages aan willen houden dan past ie dat automatisch aan.
Door gvandervoort
#3346427
Maar goed dat ik m even plaara dan, k ga er weer even op zitten. Dit keer met mn laptop. Is wat makkelijker kijken haha

Fruit krijgt ze ook apart ivm het gisten waar Lizzy mij op wees. Dit gaat ze dus niet in combinatie met vlees krijgen.

Het is nu ook nog proef, wil er volgende maand mee starten
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door