Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3343142
Dat is ook toevallig! Ik hoorde er donderdag voor het eerst over en wilde eigenlijk vandaag een topic gaan openen hierover. Wie oh wie heeft meer informatie omtrent dit probleem? Of zelf ervaring? Ik kan eigenlijk nergens meer over dit probleem vinden, ook niet op buitenlandse fretten-sites....
Door Bosliefje
#3343201
Het klinkt heel heftig en verontrustend. Ook voor mij als hondenbezitter.
Maar. Er zijn bij mij wel een paar vragen:
Zijn er ook fretten geeuthanaseerd voor het onderzoek die geen vlees gegeten hebben?
Zijn er zo wie zo fretten onderzocht die geen vlees gegeten hebben?
Zijn er andere mogelijke oorzaken voor de problemen onderzocht? Of in het onderzoek meegenomen? Of zelfs maar overwogen?
Waren sommige merken met veel zaken besmet of allemaal een beetje met alles?
:g:
Door hannabelgje
#3343204
Op fb had iemand ook een goede opmerking/vraag. Hoe oud waren de fretten toen ze vers voer beginnen te eten? De leeftijd waarop ze iets anders krijgen dan melk hangt schijnbaar ook samen met de ontwikkeling van het maag/darm stelsel en daar kunnen ook problemen van komen. De dierenarts die zich de frettendierenarts van Nederland noemt is sowieso altijd anti vers geweest begrijp ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door *Gabriëlle*
#3343227
Ik vroeg mij ook af hoe het dan zat met de controle groep, heb ik daar overheen gelezen?
Hoeveel van de onderzochte fretten hebben ook brok gegeten in hun leven?
Zijn deze fretten toevallig familie van elkaar en is het een erfelijk probleem?
25 onderzochte dieren is erg weinig, en zijn er ook gewoon van ouderdom gestorven fretten of gezonde fretten op dezelfde punten nagekeken.
En hoe zit het met bijvoorbeeld nertsen in het wild, hebben die deze problemen ook?

Vind het nogal makkelijk om alles op het rauwvoeren te gooien als er nog zoveel meer dingen kunnen zijn die overeen kunnen komen.
Dit is meer een onderzoek, van we weten zeker dat dit het is en we gaan dus ook niet verder kijken of er andere mogelijkheden zijn.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door