Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door veronique
#3338954
Ik geef Vita al 14 jaar gemixte rauwe groenten.
Vrienden van ons zijn 2 jaar geleden beginnen barfen en gaven ook gemixte rauwe groenten. Nu zegt deze vorige maand : je moet gekookte groenten geven.
Nu ben ik dit gaan opzoeken en lees hier en daar dat er inderdaad soms gekookte groenten worden gegeven.
Maar wat is nu het beste?
Door Lizzy
#3338962
Het kan allebei maar ik vind rauwe groenten echt te prefereren. Dat bevat meer voedingsstoffen en meer enzymen. Maar, als je voor 4 weken groenten maalt, dan lopen de voedingsstoffen wel erg terug in de vriezer. Wat dat betreft zou het mooi zijn als je bijv. voor 1 week groenten maalt. Of hooguit voor 2 weken. En dat in vriest. De voedingsstoffen lopen dan niet teveel terug. Of elke dag verse mix maken, maar dat is helemaal niet te doen (tenminste, voor de meeste mensen niet). Veel mensen vinden rauwe groentenmix maken erg vervelend. En dan is groenten koken makkelijker. En daar komt dan ook nog eens bij dat sommige honden rauwe groentenmix niet te knagen vinden en gekookte groenten wel lekker vinden. En als je het niet tot moes kookt, is gekookte groenten altijd nog beter dan geen groenten.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3338967
Appie lust geen rauwe, heb we al vaak geprobeerd, dus wij koken het.... Saar heeft het nog nooit gehad, heeft af en toe een stukje gekregen (van het avondeten van ons), maar die gaat over 2 weken ook over op barf en dan kook ik het voor haar......
Door veronique
#3338968
Bedankt, dan doen we verder zoals we bezig zijn :)
Ik maak altijd porties voor max. 2 weken.
Voor mijn amerikaantje zijn dat geen bergen groenten
Het zal daarom zijn dat ik het niet erg vervelend vind ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door