Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door malimaniac
#3338810
Al 8 jaar geef ik mijn honden barf en kvv. Pas sinds afgelopen jaar voornamelijk kvv ivm tijdgebrek en veel veranderingen in werk en privé situatie.
Ik wissel merken af, maar de duurdere merken zitten daar niet bij. Ik koop bv voor een maand dogmeat en de volgende twee weken krijgen ze lotgering, daarna weer een maand natuur en dier. Kom ik een keer niet uit, krijgen ze smuldier voor een paar dagen.
Ik zorg ervoor dat ze minimaal 5 diersoorten + vis per week krijgen. Ook krijgen ze ongeveer 3x per week wat tafelrestjes en af en toe een eitje.
Barf krijgen ze helaas te weinig om mee te tellen in het menu.
Behalve in de Smuldier, zit er in de kvv geen premix.
Mijn honden zien er goed uit en zijn fit. Maar ik ben toch bang dat ze tekorten oplopen.
Hoe denken jullie erover?
Het liefst ga ik weer barfen, maar dat is nu nog even geen optie. Is een vitamine preparaat misschien een idee?
Door Lizzy
#3338813
malimaniac schreef:Al 8 jaar geef ik mijn honden barf en kvv. Pas sinds afgelopen jaar voornamelijk kvv ivm tijdgebrek en veel veranderingen in werk en privé situatie.
Ik wissel merken af, maar de duurdere merken zitten daar niet bij. Ik koop bv voor een maand dogmeat en de volgende twee weken krijgen ze lotgering, daarna weer een maand natuur en dier. Kom ik een keer niet uit, krijgen ze smuldier voor een paar dagen.
Ik zorg ervoor dat ze minimaal 5 diersoorten + vis per week krijgen. Ook krijgen ze ongeveer 3x per week wat tafelrestjes en af en toe een eitje.
Barf krijgen ze helaas te weinig om mee te tellen in het menu.
Behalve in de Smuldier, zit er in de kvv geen premix.
Mijn honden zien er goed uit en zijn fit. Maar ik ben toch bang dat ze tekorten oplopen.
Hoe denken jullie erover?
Het liefst ga ik weer barfen, maar dat is nu nog even geen optie. Is een vitamine preparaat misschien een idee?
Misschien heb je wat aan dit topic: viewtopic.php?f=5&t=136364 !

Ik denk dat je qua merken niet de meest kwalitatief hoogwaardige merken voert. Maar ik vermoed zo maar dat je niet voor niets die keuze moet maken. En dan is 2 keer per week een eitje, vette vis, gezonde tafelrestjes een prima toevoeging. Ik zou qua tafelrestjes me vooral focussen op groenten en niet op ongezonde dingen als brood, pasta, aardappel, rijst en dergelijke. Dat zou ik eigenlijk gewoon niet geven, maar wel meerdere keren per week groenten. En dan denk ik dat het wel goed komt met jouw honden!
Door malimaniac
#3338838
Bedankt voor je reactie. Tafelrestjes zijn vooral groenten en af en toe een enkele aardappel. Pasta etc. krijgen ze niet. Gelukkig krijg ik nog welleens wat van jagers en de visboer. En ik haal af en toe wat bij Slagerij West. Zal blij zijn als ik weer volledig kan barfen.
Door Janie2
#3338863
Leuke vraag. Ze krijgen heerlijk afgewisseld. Merk je daar trouwens nog wat van in de ontlasting?

Misschien zou je het incidenteel kunnen aanvullen met rauwe groente prutjes?
Ik ben zelf het liefst van de biologische groente, stel dat je daar wat aanbiedingen in vind: een venkel, broccoli, biet, wortel, sperziebonen en wat kiemgroente in de blender en invriezen.
Door malimaniac
#3338952
Dat is een goed idee. Een groente mixje kan ik natuurlijk wel maken. Ook handig om achter de hand te hebben als wij geen groente over hebben.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door