Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chery
#3338402
Hallo allen.
Ik heb forum al doorgespit, maar kom er niet echt uit.

Ik heb chlorella van vital green en spirulina van marcus rohrer.

Vorige week begonnen met de chlorella langzaam opgebouwd. Nu smorgens 3 tabletjes en savonds 2.

Vanmorgen voor het eerst 1 spirulina erbij gegeven, omdat ik daar wat voorzichtiger mee ben.

Maar hoeveel mag ik nou geven.
Beide hondjes zitten rond de 12 kilo.
Het enige wat ik merk bij 1 is nattere ogen en hij poept minder.
Door Lizzy
#3338420
chery schreef:Hallo allen.
Ik heb forum al doorgespit, maar kom er niet echt uit.

Ik heb chlorella van vital green en spirulina van marcus rohrer.

Vorige week begonnen met de chlorella langzaam opgebouwd. Nu smorgens 3 tabletjes en savonds 2.

Vanmorgen voor het eerst 1 spirulina erbij gegeven, omdat ik daar wat voorzichtiger mee ben.

Maar hoeveel mag ik nou geven.
Beide hondjes zitten rond de 12 kilo.
Het enige wat ik merk bij 1 is nattere ogen en hij poept minder.
Het hangt er ook een beetje vanaf waar je het voor wilt geven. En het hangt af van hoeveel chlorella en spirulina er in een pil zit, van deze merken. Ik heb even op de sites gekeken. Ik denk dat je voor de spirulina prima de kinderdosering aan kunt houden : 1 tot 3 tabletten. En wil je echt een kuurtje om te ontgiften, zou je zelfs tot 4 a 5 pillen per dag kunnen gaan geven, zo voor een week of 2 a 3. Onderhoudsdosis zou ik zeggen 1 a 2 tabletten per dag. Ik zou wel langzaam opbouwen.

Chlorella zou ik een tablet of 2 a 4 per dag geven, in totaal. Als onderhoudsdosis. En om te ontgiften kun je voor een kuurtje van 2 a 3 weken makkelijk 6 a 10 tabletten geven. Inderdaad, ook deze langzaam opbouwen.

En verder denk ik dat je naar je honden moet kijken. De ene hond reageert al sterk op 2 tabletjes chlorella en de volgende reageert nog niet op 10.
#3338822
Zeker met een drainage/ontgiftingskuurtje is het vooral heel erg goed naar de hond kijken. De standaard richtlijnen zijn altijd maar richtlijnen, er zijn veel honden die een stuk gevoeliger reageren op een drainage-kuur in welke vorm dan ook. Ik ben er altijd wel wat voorzichtig mee. Goed naar je hond kijken, zoals Lizzy al zegt, is denk ik het meest belangrijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door