Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3338364
De meeste gehouden geiten uit de veeteelt of melkindustrie zijn toch wit?
Als ze van het haar ontdaan zijn en gedroogd lijkt het mij niet zo vreemd. Of toch?
Ik heb eigenlijk geen ervaringen met gedroogde oren....
Maar de gedroogde varkensoren die ik soms zie liggen in de dsz zijn ook bleek...
Door Lizzy
#3338396
pearlsofpassion schreef:De meeste gehouden geiten uit de veeteelt of melkindustrie zijn toch wit?
Als ze van het haar ontdaan zijn en gedroogd lijkt het mij niet zo vreemd. Of toch?
Ik heb eigenlijk geen ervaringen met gedroogde oren....
Maar de gedroogde varkensoren die ik soms zie liggen in de dsz zijn ook bleek...
Maar dat maakt de huid van de geit toch nog niet wit? Ja, wel licht maar eerder lichtroze of licht beige. Deze oren zijn wit wit. Ik weet niet hoe ze zo wit komen maar ja, dit maakt dan ook altijd weer dat ik blij ben dat ik zelf droog.
Gebruikersavatar
Door pike
#3338468
Als je zelf oren droogt zit daar altijd nog haar op. Deze zijn compleet kaal. Ik vermoed dat ze in een of ander bad gaan waardoor de haren loslaten en ze ook zo licht verkleuren. :-\
Door Raaf
#3338506
pike schreef:Gepoft? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Ik kan (nog) niet vinden hoe dat procedé in zijn werk gaat.
Maar er zijn van die witte 'gepofte' looppootje/kippenpootjes verkrijgbaar net als 'gepofte' honing neuzen.
Ik heb ze nog nooit gekocht, laat staan gegeven, maar weet wel van het bestaan af ::) en dacht misschien is dat ook met deze oren aan de hand...
Gebruikersavatar
Door pike
#3338548
Raaf schreef:
Ik kan (nog) niet vinden hoe dat procedé in zijn werk gaat.
Maar er zijn van die witte 'gepofte' looppootje/kippenpootjes verkrijgbaar net als 'gepofte' honing neuzen.
Ik heb ze nog nooit gekocht, laat staan gegeven, maar weet wel van het bestaan af ::) en dacht misschien is dat ook met deze oren aan de hand...
Ik heb wel de witte kippenloopvoeten zien liggen, vers bij de poelier en in de vriezer in de Turkse supermarkt (voor menselijke consumptie dus). Ik dacht altijd dat die gekookt werden net zoals de witte pens die je bij de islamitische slagers kunt kopen. Ik heb wat gegoogled en dit is wat ik over pens kon vinden:

"Alle pens die je bij de slager koopt is zeer licht van kleur. Dit is het resultaat van de langdurige voorbereiding (weken in kalk, dan in pekel en daarna koken) die plaatsvindt voordat de pens op de markt wordt gebracht."

En met die oren en loopvoeten zal het wel net zo gaan. Maar een pekelbad maakt ze in mijn ogen ongeschikt voor de hond.
Door Raaf
#3338552
pike schreef:En met die oren en loopvoeten zal het wel net zo gaan. Maar een pekelbad maakt ze in mijn ogen ongeschikt voor de hond.
Bedankt voor je uitleg, lijkt mij dan ook zeker ongeschikt voor iedere vorm van consumptie...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door