Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3337690
Renske kan ik idd hier overal vinden! Ga ik die doen als de blikjes op zijn.......dank je!

Overigens, mn man en ik hebben net besloten om Zwiertje om te dopen in Saar..... is wat makkelijker uit te spreken (heb dr nl ook al Swiebertje genoemd en andere namen, behalve de goede ;) )......
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3337698
CindyMayella schreef:Renske kan ik idd hier overal vinden! Ga ik die doen als de blikjes op zijn.......dank je!

Overigens, mn man en ik hebben net besloten om Zwiertje om te dopen in Saar..... is wat makkelijker uit te spreken (heb dr nl ook al Swiebertje genoemd en andere namen, behalve de goede ;) )......
Hey hey hey dat kan niet hoor zo heet de mijne al! Enne......haar vader heette ook al Zwiebertje!
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3337699
[quote="Lazy Garfield"

Hey hey hey dat kan niet hoor zo heet de mijne al! Enne......haar vader heette ook al Zwiebertje![/quote]

Sorry :-[ ...... ze luistert wel beter naar Saar dan Zwiertje ;) ...... mn jongste noemt haar Gibbel :D .....
Door src_esther
#3337703
CindyMayella schreef:Ja, ik heb 2 blikjes meegekregen, komt uit Duitsland (daar wonen ze grootste deel):
Bellfor, heide-menu (lam).
Voor blik ziet dat er niet slecht uit.
Lam 64% (hart, -spiervlees, -lever, -pens, -long), bouillion 25,8%, zoete aardappel 4%, wortels 4%, mineralen 1%, cranberry 0,5%, appel 0,5%, lijnzaad- 0,1% en zalmolie 0,1%.
https://nl.bellfor.info/brijvoer/natvoer_graan_vrij_lam

Ik denk dat de heet watertruc toch al voldoende zou moeten doen om haar aan de KVV te krijgen.

Veel plezier met Saar.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3337707
Saar heeft net weer 3 kleine hapjes uit mn hand gegeten.... is al een beginnetje.... ik doe straks wat blikvoer er doorheen en dan kijken of ze het eet..... en anders wat heet water erbij.....
Ik merk dat ze heel erg onrustig is, vaak piept, alsof er toch iets van verlatingsangst is :???: ..... zal wel het wenproces zijn......

Edit: heb dr eten gemengd met 2 eetlepels blikvoer en wat warm water.... en ja hoor, bakje helemaal,leeg gegeten!!!!! Gelukkig!!!! Ben er wel bij gebleven, anders had Appie alles opgevreten... Vreetzak :D ...
Morgen gewoon weer op deze manier en dan langzaam opbouwen naar helemaal vers :biggrin2: ....
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3337963
Update:

Saar is vanochtend gewogen.... ze weegt maar liefst 11,8 kg :-\ ..... het eten wil ook nog niet helemaal, waarschijnlijk is de verhouding vers met blik niet goed; doe iets meer vers dan blik in dr bakje, dus dat zal ik nog maar veranderen..... Ze hobbelt lekker mee met de rondjes, zelfs met mn man die zeker een uur ‘s avonds loopt, loopt ze lekker mee :biggrin2: ..... ze weet ook al waar de kast met snacks is :biggrin2: .... Tussen Appie en haar gaat ook alles goed, Saar mag gewoon in zn manden liggen, alleen ze durft niet als hij er al ligt om erbij te liggen, maar als zij er ligt, komt hij er wel bij liggen :-* ..... alleen Appie’s stoel, die is echt van hem (ligt hij eigenlijk altijd in, de 2 andere manden niet zo vaak) daar mag ze echt niet in (past trouwens ook niet)....
Kan het trouwens zijn dat ze een soort verlatingsangst heeft? Met enige regelmaat piept ze alsof ze bang is alleen gelaten te worden.... bijv als ik buiten ben, komt ze ook buiten, ga ik weer naar binnen, blijft ze buiten liggen, maar na een tijdje begint ze te piepen, tot ik haar roep om binnen te komen en leg haar bij mij op de bank en dan valt ze meteen in slaap en dan is het goed.....
Gebruikersavatar
Door Ina
#3337966
Mooi dat het tussen die twee goed gaat, dan kan Saar zich mooi optrekken aan Appie
En dat ze nog gepaste afstand houdt is prima, eerst maar eens aftasten hoe het bij jullie in huis werkt... maar Appie accepteert haar super, dus dat komt wel goed.

Of ze echt verlatingsangst heeft kan je nu eigenlijk nog niet zeggen
Ze is waarschijnlijk gewoon onwijs onzeker door de verhuizing en alle nieuwe dingen die ze moet verwerken.... andere mensen, andere hond, andere mand, andere wandelingen... alles is vreemd voor haar

Dat ze steun zoekt en vindt bij jou is mooi en die zou ik haar ook vooral bieden
Ze wordt vanzelf zekerder in de dagelijkse dingen en zal dan steeds meer bedenken dat piepen niet nodig is.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3337976
Ina schreef:Mooi dat het tussen die twee goed gaat, dan kan Saar zich mooi optrekken aan Appie
En dat ze nog gepaste afstand houdt is prima, eerst maar eens aftasten hoe het bij jullie in huis werkt... maar Appie accepteert haar super, dus dat komt wel goed.

Of ze echt verlatingsangst heeft kan je nu eigenlijk nog niet zeggen
Ze is waarschijnlijk gewoon onwijs onzeker door de verhuizing en alle nieuwe dingen die ze moet verwerken.... andere mensen, andere hond, andere mand, andere wandelingen... alles is vreemd voor haar

Dat ze steun zoekt en vindt bij jou is mooi en die zou ik haar ook vooral bieden
Ze wordt vanzelf zekerder in de dagelijkse dingen en zal dan steeds meer bedenken dat piepen niet nodig is.
Ja, ik had ook het idee/gevoel dat ze steun zoekt bij mij..... en idd het is allemaal nieuw, wennen etc... ze slaat ook aan als een van ons door de voordeur komt, van boven komt etc, maar we merken dat ze een heel klein beetje aan bepaalde geluiden zoals onze stemmen, went en dus niet aanslaat.... het enige vervelende is, als er ‘s ochtends vroeg iemand voorbij loopt ofzo (voordat iemand van ons beneden is) ze ook aanslaat (ze ligt nl voor het raam), daar worden we allemal wakker van :-\ .... misschien gaat dat ook nog wel wennen...... dr is altijd iemand thuis (behalve als ik boodschappen moet doen), dus dat geeft haar wel een vertrouwder gevoel..... Komt wel goed met ons nieuwe meisje, we hebben allemaal heel veel geduld met haar.....
ze is trouwens net, met een beetje hulp, op de bank naast mn oudste dochter gekropen om even te kroelen :D ....
Door hannabelgje
#3338039
Klinkt goed zeg! Dat beetje verlatingsangst herken ik ook wel van mijn herplaatser. Dat was echt mijn schaduw. Wordt nog wel beter als ze wat gewend is denk ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3338363
Ff kleine update:

Saar krijgt op de gang dr eten..... helemaal rustig, want binnen kreeg ze teveel prikkels; bijna helemaal kvv en geen blik.... Dus ik heb voor over 2 weken ook voor haar barf besteld, vleesbot wel gemalen en dat ga ik ook opbouwen...... ook het blaffen in de ochtend is voorbij, na het blaffen, werd het piepen en sinds 2 ochtenden is het stil :D .....
Sinds 2 dagen ‘spelen’ Appie en Saar ook, al is het alleen maar rondjes rennen achter elkaar :P ..... Al bij al gaat het toch best wel snel, dat wennen :biggrin2: .....
Door Lizzy
#3338628
CindyMayella schreef:Ff kleine update:

Saar krijgt op de gang dr eten..... helemaal rustig, want binnen kreeg ze teveel prikkels; bijna helemaal kvv en geen blik.... Dus ik heb voor over 2 weken ook voor haar barf besteld, vleesbot wel gemalen en dat ga ik ook opbouwen...... ook het blaffen in de ochtend is voorbij, na het blaffen, werd het piepen en sinds 2 ochtenden is het stil :D .....
Sinds 2 dagen ‘spelen’ Appie en Saar ook, al is het alleen maar rondjes rennen achter elkaar :P ..... Al bij al gaat het toch best wel snel, dat wennen :biggrin2: .....
Lees het nu pas maar wat goed joh!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door