Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3347805
Ik vind dat ze redelijk snel afvalt. En dat blijft doen, zelfs zo dicht bij haar ideale gewicht.
Het zou mij allerminst verbazen dat die 200gr zelfs nog niet voldoende is om haar op gewicht te houden.
Ik zou dus zeker naar 200gr gaan. Kijk al eens wat dat doet. Komt ze terug wat bij kan je op dat moment nog naar 190gr gaan. Valt ze nog verder af, kan je er nog wat bij doen.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3349890
Update:
Saar heeft de magische 10 kg bereikt!!!!! De laatste paar weken ging het afvallen wat langzamer, maar daar hebben we absoluut geen problemen mee :D .... het was te warm, waardoor Saar vaak tussen de middag niet mee ging voor een rondje..... ze loopt een stuk beter mee, bijna rennend zou ik zeggen :biggrin2: , maar Appie zn tempo is heel erg hoog, waardoor zij bijna moet rennen om hem bij te houden ......

Komende 4 weken blijven we op de 180 gr barf per dag, aangezien het voorlopig nog zo warm blijft..... en zodra het wat koeler wordt, kijken we wel weer verder..... zelf denken we dat er nog wel wat af kan, ze ziet er nog wel een beetje te stevig uit..... iedereen ziet aan haar dat ze al zoveel is afgevallen (2 kg in 3,5 mnd)..... ook is ze nog steeds erg vrolijk, knuffelig etc...... we zijn nog steeds erg blij met haar :D ....
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3352997
Saar is ondertussen bijna 5 maanden bij ons.... ze woog afgelopen zaterdag 9,6 kg (is dus ruim 2 kg afgevallen)..... we willen toch nog een beetje terug in gewicht, ook al heeft ze een andere bouw dan Appie, maar we vinden haar nog iets te stevig... waarschijnlijk heeft ze ook een dikkere vacht, dat ook mee telt...... ze lust geen kwartel en geen konijn, blijft er, volgens mij, erg weinig over.... daar moet ik nog het een en ander in gaan uitzoeken... niet makkelijk, want dan koet ik tussendoor iets anders gaan uitzoeken en alles gaan opschuiven naar Appie (die lust tot nu toe alles).... ook heeft ze dr koppigheden, waar we bij Appie geen problemen mee hebben/hadden.... maar goed, we mogen niet klagen... Saar is een enorme knuffelbeer, vindt blote voeten erg lekker (lees: alle blote voeten worden helemaal afgelikt), slaat erg vaak aan, zeker als bekenden aan de deur komen (wij denken dat het enthousiasme is, blij dat we er weer zijn)...... wandelen gaat niet zoals wij verwachten... of daar gaat nog meer tijd in zitten, of het gaat niet komen.... soms vind ik dat best wel moeilijk, want Appie heeft een behoorlijk tempo en wij hebben het gevoel dat Appie moet ‘inleveren’.... hij is nl al zeker 500 gr aangekomen, terwijl hij, voordat Saar kwam op de 8 kg bleef hangen..... ook is Saar nog erg eten gericht, alhoewel ik bijv konijn (bot) van haar kan afpakken om het in kleinere stukjes te knippen (niet dat ze het dan wel opeet) en als ze een speeltje heeft, mogen we het niet van haar afpakken, terwijl Appie daar geen problemen mee heeft.....

Dus nog veel te leren en uit te zoeken, maar we komen er wel ;) ..... nog steeds erg blij met beiden :biggrin2: ....
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3353010
Fijn dat het allemaal goed gaat Cindy! Zo te lezen is ze met haar bips in de boter gevallen bij jullie!

Monique heeft een goed artikel geschreven over het verdedigen van voedsel en speeltjes. Kan me voorstellen dat het even zoeken is naar hoe je daar het beste mee om kan gaan in jullie situatie, misschien helpt het artikel

https://www.moniquebladder.nl/voerbakverdedigen/
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3361736
Wederom een update..

Saar is ondertussen al (bijna) 8 maanden bij ons en is gister weer een gewogen... Ze weegt nu 9,1 kg.... De afgelopen weken, is het erg langzaam gegaan, zo’n ons per 3/4 weken en nu in 3 wk tijd 3 ons...... ook Appie is afgevallen, 4 ons..... nu het kouder wordt, hebben ze beiden meer tempo om warm te blijven.... Saar vinden we nu een beetje mager worden..... maar omdat ik nog voor 2 weken al eten heb geportioneerd, geven we haar 20 gr. per dag extra gehakt bij...
Over 2 weken haal ik weer vlees en ga ik van de 190 gr uit (of was het nou 195 gr??? In ieder geval 2% van 9,5 kg ipv 9 kg).....

Verder doet ze het ontzettend goed ;) ..... steeds meer voelt ze zich op dr plekje..... lees: we gaan gewoon ongegeneerd op de bank liggen tegen iemands benen aan, zodat diegene niet neer weg kan.... :biggrin2: ..... Ze wordt op dr plek gezet door Appie, al laat Appie soms over zich heen lopen ;) ...

2 wk geleden zijn de vorige eigenaren nog ff langs geweest om te zien waar ze nu woont... Saar herkende ze meteen.... na hun vetrek, heeft ze een paar minuten voor het raam gezeten en daarna was het oké.....

Volgende week worden beiden weer geplukt, zal kijken of ik Saar op de foto kan zetten :biggrin2: .l.l
Door Maeve
#3361829
Wat leuk dat jullie nog contact hebben met de vorige eigenaar. Dat lijkt me voor hun een enorme geruststelling over hoe het met Saar gaat.
Ik herken wel wat je schrijft. Mijn teckels hadden op Barf in de wintermaanden ook meer nodig om op gewicht te blijven.
#3373432
Saar is vandaag precies een jaar bij ons!!!!

Ze weegt nu ongeveer 9 kg; krijgt sinds een maand of 4 190 gr ipv 180 gr per dag..... Ontzettend lief hondje met al haar kuren ;D ..... ze vreet nog steeds alles op straat, het liefst eendenpoep, lukt ons niet om af te leren... Ook heeft ze al een bezoekje aan de DA gehad, omdat ze hier een stuk of 10 paaseitjes had opgegeten (wel netjes de papiertjes eraf gehaald :biggrin2: ).... al met al is het een onwijze kroelkip die het liefst helemaal in je kruipt, leert ze ook nog steeds en genieten we nog elke dag van haar!!!!
#3373598
CindyMayella schreef:Saar is vandaag precies een jaar bij ons!!!!

Ze weegt nu ongeveer 9 kg; krijgt sinds een maand of 4 190 gr ipv 180 gr per dag..... Ontzettend lief hondje met al haar kuren ;D ..... ze vreet nog steeds alles op straat, het liefst eendenpoep, lukt ons niet om af te leren... Ook heeft ze al een bezoekje aan de DA gehad, omdat ze hier een stuk of 10 paaseitjes had opgegeten (wel netjes de papiertjes eraf gehaald :biggrin2: ).... al met al is het een onwijze kroelkip die het liefst helemaal in je kruipt, leert ze ook nog steeds en genieten we nog elke dag van haar!!!!
Vraagt dat niet om een foto-momentje? ::)
Fijn dat het zo goed gaat!! Geniet ervan ;) :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door