Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3336288
:biggrin2: Niet alles wat je op school leert klopt helaas. Maar het hartje is wel goed. Uit welk boek/van welke site komt dit?
Jij zei toch ook altijd nieren van een kip klein zijn en dat ze helemaal tegen de ruggengraat zaten?
Terwijl die testikels van een kip/parelhoen in uiterlijk niet eens zo veel verschillen van die van een rund. Ze zijn alleen een beetje veel kleiner. Maar eigenlijk voor zo'n vogel best nog wel groot.
Door Lizzy
#3349352
IMG_0993[1].JPG
IMG_0993[1].JPG (2.26 MiB) 3532 keer bekeken
IMG_0994[1].JPG
IMG_0994[1].JPG (1.68 MiB) 3532 keer bekeken
IMG_0995[1].JPG
IMG_0995[1].JPG (1.68 MiB) 3532 keer bekeken
IMG_0996[1].JPG
IMG_0996[1].JPG (2.04 MiB) 3532 keer bekeken
Ik vond vandaag dit in mijn kipkarkas. En zoals je op de foto's kunt zien zat dit vast. Vlak bij de lever. Kan er niks aan doen maar vind het lastig te geloven dat dit testikels zouden zijn, zo vlak onder de ribbenkast.
Door MillyMol
#3349364
Lizzy schreef:IMG_0993[1].JPG

Ik vond vandaag dit in mijn kipkarkas. En zoals je op de foto's kunt zien zat dit vast. Vlak bij de lever. Kan er niks aan doen maar vind het lastig te geloven dat dit testikels zouden zijn, zo vlak onder de ribbenkast.
Boonvormig: dat zijn 100% zeker niertjes.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3349365
Nee, de nieren zijn bij vogels lang met lobben. Zoals bij runderen.
Je ziet ze op de foto trouwens liggen, die donkere dingen daaronder, tegen de ruggengraat geplakt. Als je ze eruit probeert te halen, weet je meteen waarom je ze niet los kan kopen.

Volgens mij zijn het wel testikels. Bij de haan die ik geslacht heb waren ze wel 5 keer zo groot, en dat lijkt me ook logisch gezien het feit dat die volgroeid was en de kip van dit karkas wss maar 6 weken oud was...
Waarom vind je dat moeilijk te geloven? Testikels liggen bij vogels nu eenmaal niet uitwendig...
De ovaria liggen trouwens bij de vrouwtjes ook daar.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3349370
Tja, je mag dat raar vinden, maar bij vogels is dat nu eenmaal zo. Ik slaag er niet in om de link hier te plaatsen,maar als je erop googled kan je vinden dat de testikels bij een haan in het midden van het lichaam tegen de rug aan liggen.

Vogels zijn geen zoogdieren he. ;)
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3349402
Lizzy, dat zijn echt echt echt testikels. Alle testikels beginnen in ontwikkeling naast de nieren (in het embryo). Bij zoogdieren maken die een hele reis tot in het scrotum (het ´indalen´). Maar bij vogels blijven die hoog in de buikholte liggen hun gehele leven. Dat zijn 800% zeker geen nieren, maar toch echt ballen!
Door Lizzy
#3349406
Hahahahaha, nou ben ik toch blij dat ik een foto heb gemaakt en het heb gevraagd!! Bedankt, ik ben overtuigt :biggrin2: . En we weten nu zeker dat Bisq haan te eten heeft gekregen :biggrin2: . En nu realiseer ik me ook ineens dat bij onze Willem er inderdaad geen ballen aan de buitenkant hangen :g: :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door