Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3335445
Hier idem hoor. Hoewel ik geen fanatieke rauwe groentemixert ben, krijgen ze toch echt wel een noemenswaardige hoeveelheid groente per week. Ik vind het echt niet te vergelijken met vacht voeren. Diverse groenten geven gewoon een extra aandeel in nuttige nutriënten.
#3335456
Ik heb van begin af aan ook altijd gepureerde groenten gegeven. Een keukenmachine was de eerste van een reeks toevoegingen aan de keukenmachinerie na de introductie van barf. Ze zijn ook goed voor de darmflora. En een goede darmflora is ook een voorwaarde voor een gezond leven.

Ik zie niet het nut van vacht voeren. Haren pakken goed in, zonder meer, maar als je met verstand voert heb je geen inpakker nodig. Ik kan me ook nog herinneren dat Duc een keer, na het eten van een reeenkop met vacht, uren en uren later van die stugge haren uitkotste. Toen ik die uit elkaar trok, vond ik midden in de haren zijn pilletje. Compleet onaangetast. Dan vraag ik me toch af wat met dat tabletje gebeurt zou zijn als het ingepakt door die haren in de darmen was gekomen. Zou het dan gewoon zijn uitgepoept? Ik denk eigenlijk van wel, als de maagsappen er al niet bij kunnen komen.
Vacht, lees haren, toevoegen aan kvv kan ik echt geen verrijking noemen. Of toch wel misschien: Een verrijking voor de producent. ::)
#3335469
Ik denk ook niet dat vacht nuttig is. Dat hangt gewoon toevallig aan de prooi en moeten ze mee om kunnen...
Katten eten dan wel geen groenten, maar die hebben al genoeg haarballen van hun eigen vacht op te likken dat ik niet het idee heb dat vacht bijvoeren hen goed zou doen. ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door