Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door wolfdolf
#3334369
Ik heb een webshop gevonden die als hondenvoeding runderbloed verkoopt.
Lusten honden dat normaalgezien graag?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3334398
Dat denk ik wel en het is ook wel waardevol om in kleine hoeveelheden te voeren. Ik dacht alleen dat bloed niet verkocht mocht worden ivm ziektes. Dus dat bevreemd mij wel een beetje.
Door wolfdolf
#3334527
Het is inderdaad een duits product maar een nederlandse webshop.
https://vriesvoer.nl/be/hondenvoer-voed ... 0-187.html
De Barf voedingsmethode is een biologische manier van vers vlees voeren. Dat betekent in dit geval dat de hond hetzelfde eetgedrag heeft als de wolf .De huidige hond is aan de binnenkant nog voor 98% hetzelfde als een wolf. Daarom ligt het ook voor de hand om uw geliefde viervoeter wat bloed te geven. Bloed is een uitstekende bron van eiwitten omdat, het een zeer hoog gehalte aan aan essentiële aminozuren heeft. Het is ook rijk aan mineralen en spoorelementen, in het bijzonder ijzer! Bloed bevat zowel hemoglobine en myoglobine deze zijn rijk aan IJzer, dit mineraal is op zijn beurt verantwoordelijk voor de zuurstofbinding en- voorziening.

Door het toevoegen van bloed wordt het natrium-huishouden goed gereguleerd. Volgens een studie gepubliceerd door de Universiteit in Rostock (Duitsland) zouden van de gecontroleerde Barf-rantsoenen 92% te weinig ijzer en 79,5% te weinig natrium bevatten (Prof. Wolf, Universiteit van Rostock, WDT 16-02).
Door Lizzy
#3334538
Grappig dat er dan in de analyse van het bloed niet staat hoeveel ijzer er in het product zit ::) . Blijft het verder ook wat schimmig, aangezien hart bijvoorbeeld heel rijk is aan zowel ijzer als natrium.
Door Anne in Zweden
#3334542
Echt hè... ::) Ik vind het altijd zooo irritant als bedrijven hun product niet kunnen verkopen zonder dat ze iets anders ervoor moeten afkraken. "92% van de bla heeft bladiebla, koop dus ons product, anders valt je hond morgen om van het vul-maar-in-gebrek.". Uhuh. Het liefst natuurlijk zonder duidelijke onderbouwing met cijfers, maar wel met de naam van een Belangrijk Instituut erbij. Ondertussen sta je gewoon een zakje bloed te kopen...

Nou wil ik niet uitsluiten dat bij het standaard Duitse barfdieet (2 x per week een kalkoennek, voor de rest olie en gedroogde rozenbottels) er her en der wel een gebrek kan ontstaan, maar het kost me moeite te geloven dat al onze honden stiekem bloedarmoede hebben. Ik denk eerder dat de belangrijke meneren in de fabriek al dat bloed in het afvoerputje zagen verdwijnen, en toen dachten: verdomd, kunnen we daar niet nog een paar centen aan verdienen? Een wetenschapper die het met je eens is, is zo gevonden, en voilà. ::)

Wat niet wil zeggen dat honden het niet lekker vinden. Die van mij slobberen na het portioneren het dooivocht ook op alsof het champagne is. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3334550
Anne in Zweden schreef:Echt hè... ::) Ik vind het altijd zooo irritant als bedrijven hun product niet kunnen verkopen zonder dat ze iets anders ervoor moeten afkraken. "92% van de bla heeft bladiebla, koop dus ons product, anders valt je hond morgen om van het vul-maar-in-gebrek.". Uhuh. Het liefst natuurlijk zonder duidelijke onderbouwing met cijfers, maar wel met de naam van een Belangrijk Instituut erbij. Ondertussen sta je gewoon een zakje bloed te kopen...

Nou wil ik niet uitsluiten dat bij het standaard Duitse barfdieet (2 x per week een kalkoennek, voor de rest olie en gedroogde rozenbottels) er her en der wel een gebrek kan ontstaan, maar het kost me moeite te geloven dat al onze honden stiekem bloedarmoede hebben. Ik denk eerder dat de belangrijke meneren in de fabriek al dat bloed in het afvoerputje zagen verdwijnen, en toen dachten: verdomd, kunnen we daar niet nog een paar centen aan verdienen? Een wetenschapper die het met je eens is, is zo gevonden, en voilà. ::)

Wat niet wil zeggen dat honden het niet lekker vinden. Die van mij slobberen na het portioneren het dooivocht ook op alsof het champagne is. :biggrin2:
Wat natuurlijk wel wat anders is dan bloed (metabool vocht). Maar mijn honden zouden dat bloed ongetwijfeld zo weglebberen. Daar zijn het nou eenmaal honden voor en ze hebben er ook nog een neus voor ::)
Verder ben ik het wel met je eens. Ook dat de Duitsers een aparte manier van barfen hebben, en een enorm scala aan supplementen toevoegen. Op de website van producent Perlefutter staat ook geen analyse van hun eigen produkt.
Door Lizzy
#3334562
Anne in Zweden schreef:Echt hè... ::) Ik vind het altijd zooo irritant als bedrijven hun product niet kunnen verkopen zonder dat ze iets anders ervoor moeten afkraken. "92% van de bla heeft bladiebla, koop dus ons product, anders valt je hond morgen om van het vul-maar-in-gebrek.". Uhuh. Het liefst natuurlijk zonder duidelijke onderbouwing met cijfers, maar wel met de naam van een Belangrijk Instituut erbij. Ondertussen sta je gewoon een zakje bloed te kopen...

Nou wil ik niet uitsluiten dat bij het standaard Duitse barfdieet (2 x per week een kalkoennek, voor de rest olie en gedroogde rozenbottels) er her en der wel een gebrek kan ontstaan, maar het kost me moeite te geloven dat al onze honden stiekem bloedarmoede hebben. Ik denk eerder dat de belangrijke meneren in de fabriek al dat bloed in het afvoerputje zagen verdwijnen, en toen dachten: verdomd, kunnen we daar niet nog een paar centen aan verdienen? Een wetenschapper die het met je eens is, is zo gevonden, en voilà. ::)

Wat niet wil zeggen dat honden het niet lekker vinden. Die van mij slobberen na het portioneren het dooivocht ook op alsof het champagne is. :biggrin2:
Ik ben echt zo met je eens dat het Duitse BARF niet te vergelijken is met wat wij hier doen! Ik ben er dan ook van overtuigt dat onze honden geen bloed nodig hebben. Het lijkt mij trouwens ook heel snel smerig worden en dat zal moeten worden tegen gegaan. En dat doen ze met........?

Slim hoor, het doet me denken aan het verkopen van ongeboren stront mest. Ook zo'n puur afval product waar men ooit naar keek en dacht "zou het verkopen?". En jawel hoor :biggrin2:
Door wolfdolf
#3334685
Het gaat er me vooral om dat het gezond en lekker is.

Ik was eigenlijk op zoek naar bloed om elephant-toothpaste experimentjes te doen. Als je zuurstof water (H2O2) op bloed giet dan ontstaat er heel wat schuim.
In bloed zit catalase dat 2H2O2 omzet in 2H2O en O2.
Door Siberienne
#3334686
wolfdolf schreef:Het gaat er me vooral om dat het gezond en lekker is.

Ik was eigenlijk op zoek naar bloed om elephant-toothpaste experimentjes te doen. Als je zuurstof water (H2O2) op bloed giet dan ontstaat er heel wat schuim.
In bloed zit catalase dat 2H2O2 omzet in 2H2O en O2.

Wou je je honden waterstofperoxide laten drinken voor witte tanden?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door