Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#3335370
Hihi ik kocht de vis vroeger op de markt en maakte ze zelf schoon en fileerde ze ook zelf, of niet, hing van de vis af. Dat is wel dé manier om te leren hoe zo'n dier uitziet en in elkaar steekt.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3335740
Ik heb hier allemaal nog eens over nagedacht en ik heb in de eerste plaats niet zo'n probleem met elke dag vis ( al is het niet ideaal), maar wel dat ik dat beetje vis samen met de rest van het vlees in 1 bakje laat ontdooien. Waarbij het dooivocht dus door elkaar loopt en er vaak ook rechtstreeks contact is met vlees.
En nu Kleintje er niet meer is, is ook nog heel wat te groot geportioneerd ( zoals ook de vis) waardoor er zaken nog tot de 2e dag in dat bakje blijven liggen. Sowieso is er wel eens iets over dat de volgende dag pas gevoerd wordt.
En dat lijkt me dus wel heel slecht.

Als je het zo allemaal leest en bedenkt is het idd een wonder dat mijn katten nog geen tekenen van vit B1 tekort vertoond hebben... :-X
Maar goed. Ik ga wel eens denken hoe dat beter kan. Maar een extra ontdooibakje voor de 20gr die ze per dag nodig hebben zie ik niet zitten. En ook als ik het 2 of 3 keer per week geef is het maar 50 of 70gr... er moet aan andere oplossing zijn.
En dat afstappen van elke dag vis blijkt een lastige oefening zoals mijn menu nu in elkaar zit... :-\ Ik moet het helemaal omgooien en dat lukt vooralsnog niet zo goed...
Gebruikersavatar
Door pike
#3335742
Als je nou gewoon makreel en/of zalm neemt, beide ook gemakkeljk verkrijgbaar, hoef je niet in te zitten over de B1 en kan je je menu ongewijzigd laten.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3335744
pearlsofpassion schreef:Ik heb hier allemaal nog eens over nagedacht en ik heb in de eerste plaats niet zo'n probleem met elke dag vis ( al is het niet ideaal), maar wel dat ik dat beetje vis samen met de rest van het vlees in 1 bakje laat ontdooien. Waarbij het dooivocht dus door elkaar loopt en er vaak ook rechtstreeks contact is met vlees.
En nu Kleintje er niet meer is, is ook nog heel wat te groot geportioneerd ( zoals ook de vis) waardoor er zaken nog tot de 2e dag in dat bakje blijven liggen. Sowieso is er wel eens iets over dat de volgende dag pas gevoerd wordt.
En dat lijkt me dus wel heel slecht.

Als je het zo allemaal leest en bedenkt is het idd een wonder dat mijn katten nog geen tekenen van vit B1 tekort vertoond hebben... :-X
Maar goed. Ik ga wel eens denken hoe dat beter kan. Maar een extra ontdooibakje voor de 20gr die ze per dag nodig hebben zie ik niet zitten. En ook als ik het 2 of 3 keer per week geef is het maar 50 of 70gr... er moet aan andere oplossing zijn.
En dat afstappen van elke dag vis blijkt een lastige oefening zoals mijn menu nu in elkaar zit... :-\ Ik moet het helemaal omgooien en dat lukt vooralsnog niet zo goed...
Maar het feit dat ze duidelijk geen tekort hebben, toont dan toch ook wel aan dat het heus wel meevalt. Eerlijk? Adem in, adem uit en laat het los. Je kunt zoveel lezen, maar als jou katten al jaren het prima doen op hoe je het doet, waarom zou je dan in de paniek schieten? En als je echt in de paniek zit, dan is dat extra ontdooibakje ook het probleem niet, toch?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3335745
Ja Pike, zou je denken.
Zalmsnippers kan ik wel ergens verkrijgen. Dat kan ik wel vaker voeren.
Maar dat eten ze zo niet dus moet ik het malen.En ik kan niet zomaar gemakkelijk aan afval van makreel geraken dus wordt het ook nog een kostelijke affaire.
Los van het feit dat ik nog zon 10rollen vismix en een kleine kg sprot heb liggen want ik ben net bij Kiezebrink geweest. Die vinden ze beide lekker en dat vond ik dus wel gemakkelijk zo. Heb je meteen ook 3 soorten vis...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3335746
Kaela schreef:Maar het feit dat ze duidelijk geen tekort hebben, toont dan toch ook wel aan dat het heus wel meevalt. Eerlijk? Adem in, adem uit en laat het los. Je kunt zoveel lezen, maar als jou katten al jaren het prima doen op hoe je het doet, waarom zou je dan in de paniek schieten? En als je echt in de paniek zit, dan is dat extra ontdooibakje ook het probleem niet, toch?
Nee. Ik panikeer niet hoor. Maar ik zie wel redenen om het te veranderen.
Ik vind de verschijnselen van vit B1 tekort net iets te ernstig om af te wachten tot ze misschien opduiken.
Maar nee, van paniek is geen sprake. Ze krijgen het momenteel nog steeds dagelijks omdat ik er dus nog niet uit ben hoe ik het dan wel wil gaan doen.

En ik vind het wel een goede om een beetje rekening mee te houden voor alle barfers bij het opstellen van een menu en vooral bij bewaring van vis samen met vlees. Ookal valt het waarschijnlijk allemaal wel mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door