Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mac_de_Vizsla
#3331670
Hoi mijn engelse cocker spaniël-pup is nu 19 weken en weegt nu 8 kg. Het is een teefje en ze heeft toch wel een behoorlijk vetlaagje als ik het zo eens tussen mijn vingers voel, vooral op de rug en billen zit best wel wat. Ik kan eigenlijk niet zo goed info vinden over het gewicht van ECS-pups.
Mijn vraag is eigenlijk, los van het gewicht, is het normaal dat een pup een vetlaagje heeft?
Geef ik teveel? Ik geef haar zo'n 350gram per dag dat is dus nog. 4%
Wat is jullie ervaring/advies?
IMG_1930.JPG
IMG_1930.JPG (1.3 MiB) 4285 keer bekeken
IMG_1932.JPG
IMG_1932.JPG (2.15 MiB) 4285 keer bekeken
Door Mac_de_Vizsla
#3331674
Ik kan dr ribben wel voelen maar niet al te duidelijk...
Buikje vind ik wat flabberend inderdaad, maar misschien valt t allemaal wel mee, geen idee eigenlijk.
Bijlagen
IMG_1935.JPG
IMG_1935.JPG (1.6 MiB) 4268 keer bekeken
IMG_1934.JPG
IMG_1934.JPG (2.76 MiB) 4268 keer bekeken
Door Suzanne
#3331715
Ook bij pups moet je de ribben kunnen voelen met lichte druk. Op basis van de foto's maak ik de inschatting dat deze pup te zwaar is en dat kan nooit goed zijn ;-)
Maar, ik zou het bij je cursus vragen aan de instructeur, maar ook bij een DA. Je kunt vaak bij je DA gewoon binnenlopen om de pup te wegen en een beetje assistente zal best even willen voelen.

Ik hou mijn pup/jonge hond.. en ach,, ook mijn hond ;-) liever wat schraal dan te dik. Niet te mager uiteraard, maar liever net ietsje onder de normaalgrens dan erboven.

Het gewicht van de hond zegt niet zo heel veel.. je moet "voelen".

Suzanne
Door Lizzy
#3331731
Een pup moet je niet te mager op laten groeien. Een pup heeft voldoende voedingsstoffen nodig om te groeien. Dus niet te dun en niet te dik. Ik kan echt onmogelijk op deze foto's zien of je pup te dik is of niet dus wat ik zou doen: contact opnemen met de fokker en even met pup langs gaan :)
Door Mac_de_Vizsla
#3331774
OK, bedankt voor jullie reacties, liefst zou ik idd even langs de fokker gaan, eens kijken of ik wat af kan spreken.
Door eelke
#3331780
Dit is een plaatje over het gewicht van een hond.

Afbeelding

Als je al een foto maakt om te beoordelen is het het beste een foto van bovenaf als ze staat te maken.

Bij pups ook wel lastig om te voelen of het vet is of los vel vind ik. Als je twijfelt is iemand laten voelen wel even het beste. Ga je niet naar cursus ofzo met haar? Wel een dotje zeg.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3331785
Ja, en dat lange haar maakt het er ook niet gemakkelijker op.
Dat plaatje geldt volgens mij wel voor volwassen honden. Voor pups is het wel normaal dat ze weinig tot geen taille hebben... De bouw is gewoon nog een stuk ronder...

Ik vind haar ook geweldig schattig.
Door MillyMol
#3333231
Hier een eigenaar van twee engelse cockers (reuen weliswaar): volgens mij is 8 kg op deze leeftijd prima! Niet te veel en niet te weinig.
Door Mac_de_Vizsla
#3342653
MillyMol schreef:Hier een eigenaar van twee engelse cockers (reuen weliswaar): volgens mij is 8 kg op deze leeftijd prima! Niet te veel en niet te weinig.
Bedankt MillyMol, ze is nu 8 maanden en 11kg, niks te zwaar dus volgens mij... :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door