Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3331260
Hoi,

Mijn knuffeltjes worden wat hoekig, dus er moet meer eten in.. Nou heb ik over het algemeen fijne porties, dus ik heb ook geen zin om alles opnieuw te berekenen. Ik heb van de week al eendennekjes extra gegeven, een flinke lik Yoghurt, ei en ik heb net met de boodschappen maar even een pakje rodi-hamburgers meegenomen zodat ik iets kan toevoegen.

Hoe doen jullie het met de kou?

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pike
#3331270
Ik zou dan een drumstick of kippenboutje toevoegen, dus een vleesbot met heel veel vlees. Even wat orgaan minder is toch geen ramp, maar ik weet niet hoe lang je extra wilt voeren. Ook kan je een keer een heel visje extra geven, maar dat doe je natuurlijk niet dagelijks. Extra eitje. En tijdelijk iets van kvv toevoegen kan natuurlijk ook. Dat is waarschijnlijk het gemakkelijkste. Je kan natuurlijk ook een extra portie uit de vriezer nemen en daar een deel van bijgeven (maar misschien lukt dat niet met het gebruikte bot).
Door smulpaap
#3331272
Als het voor korte tijd is dan zou ik idd doen wat pike al benoemd
Maar als ze echt wat te hoekig worden is dat natuurlijk niet zo maar opgelost

Ik haal momenteel voor mijn freule porties voor twee dagen uit de vriezer
Ze heeft ook wat meer trek nu met dit koude weer
Maar dingen als een ei , yoghurt of vis eet ze niet
Dus ze doet het nu met 1,5 portie per dag
Als de kou voorbij is zal ze wel weer minder gaan eten
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3331277
Dank jullie. Ze zijn niet heel mager, bij Jacy heb ik in zijn puberteit wel eens zijn heupbotten gezien >:(
Nu alleen bij Jacy dat ik zijn ruggengraat voel en bij Snow zijn ribben (puppy mag iets meer vlees op de botten).
Ik heb nu de hamburgers van rodi, kippenbouten zijn ook een goed idee :)

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Door Lizzy
#3331288
Ik haal 1 portie extra uit de vriezer en verdeeld dat over mijn vier honden. De ene dag vleesbot, de andere dag spiervlees, de dag erop pens en de dag erop wat hart/lever/nier.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3331387
smulpaap schreef:Als het voor korte tijd is dan zou ik idd doen wat pike al benoemd
Maar als ze echt wat te hoekig worden is dat natuurlijk niet zo maar opgelost

Ik haal momenteel voor mijn freule porties voor twee dagen uit de vriezer
Ze heeft ook wat meer trek nu met dit koude weer
Maar dingen als een ei , yoghurt of vis eet ze niet
Dus ze doet het nu met 1,5 portie per dag
Als de kou voorbij is zal ze wel weer minder gaan eten
Zo deed ik het ook.
Ofwel kleine porties kvv uithalen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3331390
pearlsofpassion schreef:Zo deed ik het ook.
Ofwel kleine porties kvv uithalen.
Dat is dan weer het voordeel van kvv. Je kan heel gemakkelijk wat meer of wat minder geven.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3331391
pike schreef:Dat is dan weer het voordeel van kvv. Je kan heel gemakkelijk wat meer of wat minder geven.
In mijn geval is het zelfgemalen barf, dus los van het feit dat het gemalen is, zelfs geen kwaliteitsverlies.
Maar voor wat bij te voeren zou ik daar niet van wakker liggen als je geen molen hebt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door