Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3351798
pearlsofpassion schreef:Is ie gecastreerd?
Loops teefje in de buurt?
Nee, hij is niet gecastreerd.
Hm, dat denk ik eerlijk gezegd niet.
Of, beter gezegd; ik denk niet dat dat het is, waardoor hij amper eet.
Kaela schreef:Ik vind hem voor een windhond vol zat, maar ik snap dat je niet weer terug wil naar gratenpakhuis.
Ik zou hem een paar dagen maar 200 gram geven en kijken of ie dan weer honger gaat krijgen. Dat kan ie zo te zien nog wel hebben.
Op de foto lijkt hij voller inderdaad. Ik zie weer heupbotjes, van die punt billen e.d.
Hij krijgt al een paar dagen 200 gram, en dat gaat er met lange tanden in.
Bizar hé, zo weinig eten, maar energie voor 10 (of 100 ::)).

Ik maak me in principe ook geen zorgen en ik maak van het eten ook zeker geen heel gebeuren.
Nooit gedaan. Gaan we niet aan beginnen ook. 1x per dag eten, en zo niet. Dan niet.
Maar ik blijf het zo apart vinden, dat hij van de 1 op de andere dag besluit om veel minder eten nodig te hebben.
#3351803
Joyce1985 schreef:Nee, hij is niet gecastreerd.
Hm, dat denk ik eerlijk gezegd niet.
Of, beter gezegd; ik denk niet dat dat het is, waardoor hij amper eet.
Bij Ko betekent dat toch meestal dat er ergens een loopse teef is. Als we pech hebben gaat hij ook nog eens hele dagen en delen van de nacht zitten huilen. Eerst was het alleen slecht eten, nu is er ook het huilen en janken bijgekomen. Maar dat duurt geen wekenlang.
#3351860
Joyce,

Vito is niet te mager dus houd m hierop. De laatste 2 ribben mag je zien. soms komt het door het type dat je de heupbotten blijft zien. Daar is niets aan te doen dat ligt aan het skelet. Hoeveel geef je Vito.? Osiris weegt ca 15,7 kg en krijgt tussen de 300 en 350 gram dat is echt genoeg. Als je wil weten of Vito aan kan komen of zijn eetlust verbeteren, kies er dan voor om volgens een ander principe te voeren. Voer hem een dag net zoveel als hij wil eten.. en de volgende dag laten vasten. Dit werkte bij mijn indertijd jonge podenco's perfect. Osiris heb ik in het begin 400 gram gegeven om hem aan te laten sterken en ook om het gratenpakhuis weg te werken. dat is nu gestabiliseerd. Osiris heeft ook iets magere taille maar dat is zijn bouw omdat er ws. windhond in zit. succes .. we gaan binnenkort afspreken.
#3351930
src_esther schreef:Bij Ko betekent dat toch meestal dat er ergens een loopse teef is. Als we pech hebben gaat hij ook nog eens hele dagen en delen van de nacht zitten huilen. Eerst was het alleen slecht eten, nu is er ook het huilen en janken bijgekomen. Maar dat duurt geen wekenlang.
Ik merk aan Harry en Zuko niks, dus ik verwacht niet dat een loopse teef de boosdoener is.
Het begon in Frankrijk bij Vito en nu in Nederland is het nog hetzelfde.
Ik dacht eigenlijk dat het door de warmte kwam. Met 35 graden heb ik ook minder trek, maar dat is het dus blijkbaar ook niet.
Lizzy schreef:Als hij verder gezond is (niks geen gekke dingen aan het gebit ook?) en er geen loopse teven in de buurt zijn : dan liet ik hem eens een dagje vasten.
Ik dacht eerst ook dat er iets met z'n gebit was. De zachte dingen (orgaan, spiervlees e.d.) at hij wel, maar bot en zelf gedroogde snacks liet hij liggen.
Maar ik zie niks geks aan z'n gebit. En speeltjes en schoenen slopen ( ::) ) gaat nog prima, dus volgens mij is z'n gebit nog prima :biggrin2:
Nu hij zo'n 200 a 300 gram krijgt, eet hij netjes alles op. Mocht hij ook hier mee geen miepen, dan laat ik hem inderdaad is een dag vasten.
Hij ging vandaag na het eten, zelfs even kijken of Zuko misschien iets had laten liggen. Dus wie weet, heeft hij een beetje honger gekregen ;).
Aquillo schreef:Joyce,

Vito is niet te mager dus houd m hierop. De laatste 2 ribben mag je zien. soms komt het door het type dat je de heupbotten blijft zien. Daar is niets aan te doen dat ligt aan het skelet. Hoeveel geef je Vito.? Osiris weegt ca 15,7 kg en krijgt tussen de 300 en 350 gram dat is echt genoeg. Als je wil weten of Vito aan kan komen of zijn eetlust verbeteren, kies er dan voor om volgens een ander principe te voeren. Voer hem een dag net zoveel als hij wil eten.. en de volgende dag laten vasten. Dit werkte bij mijn indertijd jonge podenco's perfect. Osiris heb ik in het begin 400 gram gegeven om hem aan te laten sterken en ook om het gratenpakhuis weg te werken. dat is nu gestabiliseerd. Osiris heeft ook iets magere taille maar dat is zijn bouw omdat er ws. windhond in zit. succes .. we gaan binnenkort afspreken.
Ik had die Vito er inderdaad niet bij moeten doen, want daar ziet hij er prima uit!

Vito woog 18,5 kilo en nu 17 en meneer de reus is 55cm hoog. Dus dan is 200 gram best wel heel weinig, als je het vergelijkt met Osiris.
Hij kreeg zo'n 800 a 900 gram; dat ligt een beetje aan welke dag van de week het is :biggrin2:
Dat ging altijd prima op, en zo kon ik hem net aan op gewicht houden. Meneer Vito denkt daar blijkbaar anders over ::)

Gisteren gaf ik 'm inderdaad steeds nog iets erbij zodra z'n bak leeg was, maar daar was hij snel klaar mee.
Dan gaat hij om z'n eten heen dansen en het in de lucht gooien alsof het een bal is. Altijd leuk met een konijnenkop ;D

Ja, leuk! Geef maar een gil! :)
#3351934
Als hij niet blijft afvallen op 300gr zou ik dat blijven geven.
Beter maar 300gr die hij opeet, dan 350gr waar hij maar 200gr van eet.
Want zo werkt het vaak wel. Als je iets meer geeft, gaat hij net minder eten. Hij kan beter gewend zijn zijn bak leeg te eten.
#3351935
pearlsofpassion schreef:Als hij niet blijft afvallen op 300gr zou ik dat blijven geven.
Beter maar 300gr die hij opeet, dan 350gr waar hij maar 200gr van eet.
Want zo werkt het vaak wel. Als je iets meer geeft, gaat hij net minder eten. Hij kan beter gewend zijn zijn bak leeg te eten.
Ja, precies. Ik houd het voor nu even op 200/300 gram en dan zien we even hoe het gaat.
Vandaag was hij zelfs z'n bak aan het uitlikken, dus we gaan de goede kant weer op!
Ik ga z'n gewicht even in de gaten houden inderdaad, want nog meer afvallen hoeft voor mij niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door