Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door misty27
#3330663
wij kieskeuring buitenland hond alles om groente en fruit gaat helaas
ik zit handen in haar want ik alles geproberen wat ik weet en mevrouw eet het nog niet
ik al blender gehad ik al heel klein gemaak ik geitenmelk over heen gedaan maar mevrouw eet nog niet
wie heef voor mij goud tip :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: met hoop dat mij meisje eindelijk groente fruit gaat eten of kun het ook vervang door sumpletten ?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3330665
Fruit kun je heel goed drogen. Snij bijvoorbeeld appel of banaan in dunne plakjes en leg ze op bakpapier in de oven op 50 graden.

Sommige groente kun je ook makkelijk drogen maar ik kook de groente. Mijn hond eet t ook niet rauw.
Meestal geef ik gewoon wat van de groente die wij eten. Pas wel op met zout.
Door misty27
#3330666
pluk schreef:Fruit kun je heel goed drogen. Snij bijvoorbeeld appel of banaan in dunne plakjes en leg ze op bakpapier in de oven op 50 graden.

Sommige groente kun je ook makkelijk drogen maar ik kook de groente. Mijn hond eet t ook niet rauw.
Meestal geef ik gewoon wat van de groente die wij eten. Pas wel op met zout.

drogen nog niet geproberen dat kan wel proberen koken heb wel geproberen vergeet bij zet maar eet ze ook niet ze echt mega mega moeilijk hier in
Door Lizzy
#3330667
misty27 schreef:wij kieskeuring buitenland hond alles om groente en fruit gaat helaas
ik zit handen in haar want ik alles geproberen wat ik weet en mevrouw eet het nog niet
ik al blender gehad ik al heel klein gemaak ik geitenmelk over heen gedaan maar mevrouw eet nog niet
wie heef voor mij goud tip :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: met hoop dat mij meisje eindelijk groente fruit gaat eten of kun het ook vervang door sumpletten ?
Als je hond geen fruit eet is dat geen ramp hoor. Fruit moet je ook niet combineren met vlees want dan gaat het in de darmen gisten. Veel honden eten wel groentenmix maar dit is altijd goed gemengd met vlees of orgaanvlees en bij voorkeur zelfs met pens. Je mengt dan groenten en pens en vlees door elkaar en dat laat je een paar uur intrekken. Eventueel zelfs een blikje sardien (in olijfolie of water maar niet in zonnebloemolie) er doorheen prakken. En veel honden eten het dan wel.

Als dat er nog niet in gaat, dan kun je ook gekookte groenten proberen. Vaak vinden ze witlof, andijvie, courgette, pompoen, wortel, bietjes, sperzieboontjes erg lekker.
Door misty27
#3330669
Lizzy schreef:Als je hond geen fruit eet is dat geen ramp hoor. Fruit moet je ook niet combineren met vlees want dan gaat het in de darmen gisten. Veel honden eten wel groentenmix maar dit is altijd goed gemengd met vlees of orgaanvlees en bij voorkeur zelfs met pens. Je mengt dan groenten en pens en vlees door elkaar en dat laat je een paar uur intrekken. Eventueel zelfs een blikje sardien (in olijfolie of water maar niet in zonnebloemolie) er doorheen prakken. En veel honden eten het dan wel.

Als dat er nog niet in gaat, dan kun je ook gekookte groenten proberen. Vaak vinden ze witlof, andijvie, courgette, pompoen, wortel, bietjes, sperzieboontjes erg lekker.
in trek mischien goed idee maar mevrouw kieskeuring met vis ze eet het maar niet dat echt lekker vind konijn hoef nooit geven vind ze echt niet lekker ga ze verstoppen altijd hahaha witlof andijve courgette wortel bietjes sperzieboontjes vallen af bij haar pompoen heb nog nooit geproberen alles ik eerlijk ben
Gebruikersavatar
Door pike
#3330730
Lust ze wel een rauw eitje? Dan kan je nog proberen daar de gekookte of gepureerde groente door de pletten. Ik zou maar met één groentesoort beginnen, bij voorkeur een zoete, zoals worteltjes of pompoen.
Maar niet alle worteltjes zijn zoet dus proef eerst zelf eens het rauwe worteltje. Mijn oudste hond eet alleen de worteltjes die goed zoet zijn ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door