Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Does72
#3327518
Ik kan mij herinneren dat ik een keer gelezen heb in een topic welke groente goed zijn voor de darmen van een hond. Maar ik heb heel goed gezocht en kan dat helaas niet meer terug vinden.
Kan iemand mij vertellen welke groenten dat zijn? Dan kan ik daar straks eerst mee gaan beginnen als ik groente ga toevoegen.
Door smulpaap
#3327572
Groenten zijn natuurlijk altijd goed omdat er vezels inzitten
Afwisselen qua soorten is goed
Met koolsoorten moet je niet te scheutig zijn , dat kan juist darmproblemen geven en het is niet goed voor de schildklier
Mijn ervaring is dat bv broccoli beter word verdragen dan bloemkool , en met een klein hondje is een roosje al voldoende als je een mix maakt
Bladgroenten zijn altijd goed , net als pompoen
Door Siberienne
#3327676
Hier bij de darmpatient werd rauwe broccoli slecht verdragen, ook de pompoen geef ik gekookt en niet te veel.

Ik ben heel simpel begonnen, met wortel, omdat hij dat al graag lustte, en toen courgette, komkommer en zo langzaam uitbreiden.

Probeer ook groente voor groente, anders weet je niet wat het probleem evt geeft, ik heb een keer zoete aardappel en pompoen erdoor gedaan, toen had Spot weer een dag dunne ontlasting en slijm en wist ik niet wat het was.
Gebruikersavatar
Door pike
#3327692
Siberienne schreef:Hier bij de darmpatient werd rauwe broccoli slecht verdragen, ook de pompoen geef ik gekookt en niet te veel.

Ik ben heel simpel begonnen, met wortel, omdat hij dat al graag lustte, en toen courgette, komkommer en zo langzaam uitbreiden.

Probeer ook groente voor groente, anders weet je niet wat het probleem evt geeft, ik heb een keer zoete aardappel en pompoen erdoor gedaan, toen had Spot weer een dag dunne ontlasting en slijm en wist ik niet wat het was.
Maar toch hoeft dat niet van die ene of die andere groente te komen. Misschien had hij dat ook wel gehad als hij die groente niet gekregen had. Dat kan je nooit weten. Je zou het vaker eens moeten geven om met iets van zekerheid te kunnen zeggen dat hij die groentes niet verdraagt.

Broccoli wordt geroemd als een van de gezondste groentes die er is, ook voor honden. Maar voor mensen is rauwe broccoli heel slecht verteerbaar heb ik gelezen, dus misschien dat ook honden die met darmproblemen rondlopen rauwe broccoli niet goed verdragen?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door