Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jutta
#3324054
Wij hebben van onze visboer een kop van een Steur gekregen. Kun je die wel geven. De honden zijn wel zalmkoppen gewend. Ik kan er nergens iets iver vinden. Tips zijn zeer welkom.
Door Lizzy
#3324056
Ik kan nergens vinden dat je geen rauwe steur zou moeten eten. Maar, ik vind wel dit:

"Large fish
It’s safest to avoid giving your dog any larger fish. Fish to avoid include tuna, walleye, marlin, swordfish shark, sturgeon and bluefish. Mercury gets into our waters due to industrial waste run-off into lakes, rivers and the ocean. This means that mercury is present in a lot of fish, but it’s found at much higher levels in larger predator fish higher up the food chain, as they eat other smaller sea creatures. Mercury “bioaccumulates” in these predators, so eating larger fish can lead to a number of health issues. Mercury toxicity is serious and it’s increasing. It accumulates in our bodies over time and causes problems ranging from nervous system disorders to endocrine issues, reproductive problems and accelerated aging".

Kortom, ze raden het hier af om te voeren, aangezien er veel kwik in grote roofvissen zit en steur valt daar onder (sturgeon = steur).
Door Siberienne
#3324063
En als het gekweekte steur is? Wilde steur zakje toch miet zo snel bij een nl visboer vinden?

Dan zit je mogelijk toch niet met de kwik? Of nog steeds?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3324079
Vroeg ik me ook af...
Wild vind je die volgens mij bijna niet meer...
Ze worden gekweekt voor de eieren ( kaviaar).

Het is trouwens een kraakbeenvis he. Dus familie van de haaien en roggen en dus minder hard dan zalm.
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3324131
Ik neem aan dat die kweek steur toch ook echt gevoerd wordt met vis, omdat dat nou eenmaal zijn dieet is.
(Ik weet dat niet zeker, je kan een kat ten slotte ook groot krijgen op brokjes die voor het grootste deel uit granen bestaan, dus misschien lukt dat ook wel met pescivore vissen).
Als die steur een volwassen beest is, heeft hij dusdanig veel vis op dat die kwikstapeling er net zo goed is. Of denk ik nou iets geks?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3324135
Ik denk dat er toch een verschil is omdat de ene vis niet zoveel kwik bevat als de andere, afhankelijk van zijn plaats in de voedselketen.
Hoe hoger, hoe meer kwik en andere slechte zaken.
In het wild zullen deze hoofdpredatoren zich voornamelijk voeden met vissen die 1 trapje lager liggen. Ook roofvissen, maar kleiner, die dus ook al heel wat opstapeling hebben. Terwijl de gekweekte vis gelijk welke bijvangst te eten krijgt. En daar zit dus minder opstapeling in.
Niet noodzakelijk gezonder, bij kweekvis is dat steeds maar de vraag, maar geen verschil met andere gekweekte vis als pakweg zalm, die wij ook durven voeren...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door