Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#3323375
Onze ene jonge kabouter is een moeilijke eter (ze reageert ook niet op etenslucht). Kvv wil ze niet maar verse stukjes vlees, pens, hart en knaagwerk (kwartel, kip, lam en konijn) wel. Lever eet ze niet. Gisteren heb ik konijnenlever gebakken en dat eet ze wel. Als ik de lever bak, moet ik dan meer lever geven omdat er zaken verdwijnen of dezelfde hoeveelheid als normaal?
Door Lizzy
#3323378
kira schreef:Onze ene jonge kabouter is een moeilijke eter (ze reageert ook niet op etenslucht). Kvv wil ze niet maar verse stukjes vlees, pens, hart en knaagwerk (kwartel, kip, lam en konijn) wel. Lever eet ze niet. Gisteren heb ik konijnenlever gebakken en dat eet ze wel. Als ik de lever bak, moet ik dan meer lever geven omdat er zaken verdwijnen of dezelfde hoeveelheid als normaal?
Je kunt dezelfde hoeveelheden blijven geven. De vitamines A en D (de belangrijkste, qua lever) nemen door bakken niet af.
Gebruikersavatar
Door pike
#3323411
Je kan proberen de lever volgende keer iets korter te bakken en kijken of hij het dan ook lust. En dan zo doorgaan, telkens iets korter bakken. Langzaam maar zeker wordt hij dan steeds rauwer. Bij de laatste keer nog even snel om en om en daarna gewoon rauw.
Pike heeft vroeger op die manier lever leren eten. Die wou het ook echt niet eten. Toen ben ik de lever gaan koken, dat ging er wel in. Daarna kookte ik hem telkens wat korter, de laatste maal ging er alleen nog wat heet water over heen. Toen lustte hij hem rauw ook.
Gebruikersavatar
Door kira
#3323413
pike schreef:Je kan proberen de lever volgende keer iets korter te bakken en kijken of hij het dan ook lust. En dan zo doorgaan, telkens iets korter bakken. Langzaam maar zeker wordt hij dan steeds rauwer. Bij de laatste keer nog even snel om en om en daarna gewoon rauw.
Pike heeft vroeger op die manier lever leren eten. Die wou het ook echt niet eten. Toen ben ik de lever gaan koken, dat ging er wel in. Daarna kookte ik hem telkens wat korter, de laatste maal ging er alleen nog wat heet water over heen. Toen lustte hij hem rauw ook.
Zo in het verleden ook gedaan idd voor theemuts en grote beer. Had nu voor de kleine kabouter goed gebakken, ook uit eigen belang, had ik zelf ook een stukje vlees.

@Lizzy, oke dan is het een een klein stukje, ik dacht het krimpt bij bakken, dus misschien moet het dan meer zijn.
Door kakocavi
#3323415
kira schreef:
@Lizzy, oke dan is het een een klein stukje, ik dacht het krimpt bij bakken, dus misschien moet het dan meer zijn.
Je moet wel de rauwe hoeveelheid lever aanhouden, niet die na het bakken. Dus als je 100 gram lever nodig hebt weeg je dat rauw af. Als je dat doet maakt het inderdaad niet zoveel uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door