Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#3322796
Er is iemand die geen eieren hoeft . Niet rauw , niet gekookt . Niet van kip , niet van kwartel
Mengen is een zinloze missie , dan bedankt de freule ook voor de rest van de maaltijd
Een ""gevuld ei "" idem . Ik weet heus wel dat de rest ei is
Ik heb het in de tuin geprobeerd , zoek ei . Hmm best een aardig spel maar ik hoef echt niet hoor , bijt het stuk en laat het ei liggen
Ik vrees dat dit een zinloze missie word
Door Lizzy
#3322798
Ik zou zeggen "dan geen ei". Ja, als ze het niet willen, houdt het op. Heb je ook wel eens geprobeerd om alleen de dooier (rauw) door een maaltijd te mengen die ze ongelofelijk lekker vindt, zogezegd haar lievelingskorstje? Eierdooier vindt de gemiddelde hond lekkerder dan het eiwit.
Door smulpaap
#3322820
Lizzy schreef:Ik zou zeggen "dan geen ei". Ja, als ze het niet willen, houdt het op. Heb je ook wel eens geprobeerd om alleen de dooier (rauw) door een maaltijd te mengen die ze ongelofelijk lekker vindt, zogezegd haar lievelingskorstje? Eierdooier vindt de gemiddelde hond lekkerder dan het eiwit.


Ja hoor , maar ook de dooier hoeft ze niet . Als ik meng heeft ze dat gelijk in de gaten , dus dat is ook zinloos
Ik heb nog eens gekeken welke voedingsstoffen er precies in ei zitten , maar ze krijgt voldoende vlees en groenten waar de meeste stoffen ook wel inzitten ( bio en/of wild )
Verder krijgt ze Doils Joint , hoog gehalte aan Omega -3 vetzuren . Want noten hoeft mevrouw ook niet natuurlijk
Door hannabelgje
#3322822
Misschien lust ze eieren met veertjes eraan. Mijn katten eten ook geen eieren, maar ze zijn dol op kuikens.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3322838
Hier ook eentje die pas ei leerde eten nadat ze kuiken kende, en ook over dat kuiken heeft ze een tijdje gedaan... Dus ik zou een aantal kuikens proberen.

Ook hebben ze liever hun ei wel geklutst, maar in een ander bakje dan het vlees.
Lust ze zelfs geen omelet?

En anders gaf ik het ook op.
Door smulpaap
#3322881
Geklutst en rauw met wat geraspte geitenkaas ( een stukje geitenkaas is nl wel lekker ) Nee , dat hoef ik niet . Peper had ik nog niet geprobeerd

Veertjes , ze krijgt weleens kwartel in de veren . Laatst het billetje er eens afgehaald en ingesmeerd met eigeel , natuurlijk bleef het billetje liggen
Een kuiken blieft madam ook niet

Net omelet aangeboden , een stukje met wat peper en een stukje met wat geitenkaas . Zinloos :biggrin2:
Ik geef het maar op
Gebruikersavatar
Door pike
#3322891
:biggrin2: :biggrin2:
Nou mevrouw weet wel wat ze lekker vindt :D
Zit er voor haar misschien nog verschil tussen scharrel en bio ?
Persoonlijk vind ik dat wel namelijk. Maar, de kakelvers gelegde niet-bio eitjes van overbuurmans kippen smaken nog beter moet ik toegeven.

Hier lusten ze alle eieren, kip, gans, Jakkie ging zelfs de sloot in om naar een nest van een meerkoet te zwemmen. Eitje pikken en terug zwemmen om het op land op te eten. Als het aan hem gelegen had was hij heen en weer gezwommen tot het nest leeg was :-X
Door smulpaap
#3322930
pike schreef::biggrin2: :biggrin2:
Nou mevrouw weet wel wat ze lekker vindt :D
Zit er voor haar misschien nog verschil tussen scharrel en bio ?
Persoonlijk vind ik dat wel namelijk. Maar, de kakelvers gelegde niet-bio eitjes van overbuurmans kippen smaken nog beter moet ik toegeven.

Hier lusten ze alle eieren, kip, gans, Jakkie ging zelfs de sloot in om naar een nest van een meerkoet te zwemmen. Eitje pikken en terug zwemmen om het op land op te eten. Als het aan hem gelegen had was hij heen en weer gezwommen tot het nest leeg was :-X
Nee hoor , een ei is een ei en dat is niet te nassen
Maar met de vorige twee Russels was het idem hoor , pas toen ze ouder werden gingen ze een ei wel waarderen . Tessa kwartelei en de sjeik een zachtgekookt ei
Dus , misschien is er nog hoop :biggrin2:
Groenten idem . Uiteindelijk gingen ze het eten , maar ik moest het niet in mijn hoofd halen om er een nieuwe groentesoort aan toe te voegen
Fruit , dat was ook voor mensen , noten en vis kon ik ook vergeten
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3322961
Even een periode totaal niet aanbieden en dan over een paar maanden nog eens proberen. Flow wenste geen kwartel, duif en fazant te eten dus een hele tijd niet op het menu gehad. Na maanden weer eens geprobeerd en nu eet ze moeiteloos. Oke, de bosduifjes kregen wel eerst nog vliegles maar ze at ze op. En de 2e keer zonder vliegles.
Door smulpaap
#3323070
Els&Flow schreef:Even een periode totaal niet aanbieden en dan over een paar maanden nog eens proberen. Flow wenste geen kwartel, duif en fazant te eten dus een hele tijd niet op het menu gehad. Na maanden weer eens geprobeerd en nu eet ze moeiteloos. Oke, de bosduifjes kregen wel eerst nog vliegles maar ze at ze op. En de 2e keer zonder vliegles.


Zo is het hoor , het is voor nu wat het is . Misschien komen er betere tijden :biggrin2:
Miepen met vlees doet ze gelukkig niet
Door frodo quin
#3323076
smulpaap schreef:Zo is het hoor , het is voor nu wat het is . Misschien komen er betere tijden :biggrin2:
Miepen met vlees doet ze gelukkig niet
Wat je eventueel ook nog kan proberen is gemalen kuiken mengen met andere kvv, maar ik zou me daar niet te veel zorgen in maken. Het is fijn als je kuiken of ei in je menu kan hebben, maar het hoeft uiteindelijk niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door