Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Renate Laska
#3321804
Vraagje....ben mij menu aan het herbereken en mijn verstand aan het opvijzelen en ik kom er dus achter dat ik teveel orgaan voer soms( de fiftyfifty regels met pens vergeten) dus sommige dagen heeft ze dus teveel orgaan gehad...kan dit kwaad. Ik doe het nu dus niet meer maar moet ik nog andere actie ondernemen?
Alvast bedankt
Door Lizzy
#3321811
Renate Laska schreef:Vraagje....ben mij menu aan het herbereken en mijn verstand aan het opvijzelen en ik kom er dus achter dat ik teveel orgaan voer soms( de fiftyfifty regels met pens vergeten) dus sommige dagen heeft ze dus teveel orgaan gehad...kan dit kwaad. Ik doe het nu dus niet meer maar moet ik nog andere actie ondernemen?
Alvast bedankt
Ik neem aan dat je 20% orgaanvlees hebt gegeven? Nee, dat kan geen kwaad. Zat KVV's die hetzelfde of meer bevatten. Ik zou zelf wel stoppen met die 20% en terug gaan naar 10%, ongeveer. Dat is mooi zat.
Gebruikersavatar
Door Does72
#3322079
Lizzy schreef:Ik neem aan dat je 20% orgaanvlees hebt gegeven? Nee, dat kan geen kwaad. Zat KVV's die hetzelfde of meer bevatten. Ik zou zelf wel stoppen met die 20% en terug gaan naar 10%, ongeveer. Dat is mooi zat.
Maar bij de rekenhulp staat toch ook 20% orgaan vlees? Ik was eigenlijk ook van plan om dat te gaan doen. Geen pens maar hart, nier, long. Is dat dan niet goed?
Door Lizzy
#3322082
Overigens is het natuurlijk wel zo dat als je meer orgaanvlees wilt geven om een goede reden (omdat 10% voor jouw hond niet werkt om een of andere reden) dat je best meer kunt geven. Maar eerlijk gezegd zou ik toch niet meer dan 15% geven van lever, hart en nier. Maar stel je wilt graag altijd 6 orgaanvleessoorten voeren zoals lever, nier, hart, tong, hersenen en testikels (ik zeg maar wat), is er niks op tegen om 15% a 20% te gaan geven. Waar je voor moet waken is dat je in totaal toch niet meer dan een procent of 5 aan lever voert, in verband met de hoge hoeveelheden vitamine A die daar in zitten. En zo zijn er ook redenen waarom je meer dan 10% pens zou willen voeren. Bijvoorbeeld omdat je hond te dik is en af moet vallen en je je hond toch volume wilt voeren (pens bevat niet zoveel kcal). Of omdat je het aandeel vlees (dat rijker is aan eiwit) wilt verminderen bij nierproblemen. Ofzo. Je bent dus wel flexibel en niks staat vast gebeiteld in steen! Maar de leidraad is dus 10% orgaan als lever, hart en nier en 10% pens.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door